Ερωτηματικό παραμένει το τι μέλλει γενέσθαι βραχυπρόθεσμα στην αγορά δεξαμενόπλοιων, ελέω αβεβαιότητας αναφορικά με τις ισορροπίες στην αγορά πετρελαίου. Τα βλέμματα στρέφονται σε σημαντικό βαθμό στην Κίνα, της οποίας το ισοζύγιο εμπορικών συναλλαγών αναδεικνύει σημαντική άνοδο των εξαγωγών αλλά αποδυναμωμένα σημάδια στο μέτωπο των εισαγωγών.
Η BIMCO, σε πρόσφατη έκθεσή της, εστιάζει στους παράγοντες που θα καθορίσουν το μέλλον της αγοράς των tankers, δίνοντας έμφαση στο μακροοικονομικό περιβάλλον της ζήτησης και στα δεδομένα για την προσφορά του στόλου.
Ειδικότερα, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) υποστηρίζει ότι η παγκόσμια οικονομία θα αναπτυχθεί κατά 3,2% το 2024 και κατά 3,3% το 2025. Ωστόσο, η ανάπτυξη επιβραδύνεται σε χώρες-κλειδιά όπως οι ΗΠΑ, η Κίνα και η Ινδία.
Την ίδια ώρα, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (ΙΕΑ) εκτιμά ότι η ζήτηση πετρελαίου θα αυξηθεί κατά 1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως το 2024 αλλά και το 2025. Στο μέτωπο της προσφοράς πετρελαίου, η άνοδος θα είναι 0,3 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως το 2024 και 1,5 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως το 2025.
Επιπλέον, η αναδιάταξη των routes αναμένεται να συνεχίσει να επιδρά (και) στην αγορά των δεξαμενόπλοιων καθ’ όλη τη διάρκεια του τρέχοντος έτους. Αβέβαιη παραμένει επί του παρόντος η εικόνα για το 2025. Εφόσον επιστρέψουμε στην κανονικότητα στα routes, η αγορά των crude tankers λογικά θα αποδυναμωθεί έως έναν βαθμό, ενώ το αντίστοιχο θα ισχύσει σε περίπτωση που οι διαταραχές επιμείνουν.
Crude tankers
Η BIMCO εκτιμά ότι ο συνολικός όγκος φορτίων των crude tankers θα παραμείνει σε παρεμφερή επίπεδα με το 2023 (μεταβολή από -0,5% έως 0,5%). Για το 2025, εκτιμάται άνοδος από 1,5% έως 2,5% σε ετήσια βάση.
Όσον αφορά τα τονομίλια, το 2024 αναμένεται να σημειώσουν άνοδο από 4% έως 5%, ενώ το 2025 θα παραμείνουν σε παρεμφερή επίπεδα (ρυθμός μεταβολής: 0% έως 1%).
Ο στόλος των πετρελαιοφόρων θα αυξηθεί κατά 0,5% το 2024 και κατά 1,2% το 2025 λόγω του περιορισμένου orderbook.
Product tankers
Σύμφωνα με την BIMCO, ο μεταφερόμενος όγκος εμπορευμάτων ενδέχεται να μειωθεί οριακά το 2024 (-1% έως 0%) και θα αυξηθεί μερικώς το 2025 (1% έως 2%). Όσον αφορά τα τονομίλια των product tankers, θα αυξηθούν κατά 5,5% έως 6,5% το 2024, ενώ αναμένεται να μειωθούν κατά -5% έως -6% το 2025, εφόσον τα routes επιστρέψουν στην κανονικότητα.
Ο στόλος των product tankers θα αυξηθεί κατά 1,6% το 2024 και κατά 4,8% το 2025.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο κυκλώνας Μίλτον προσεγγίζει τις ακτές του Κόλπου της Φλόριντας σήμερα, αφήνοντας στους κατοίκους μονάχα λίγες ώρες για να εκκενώσουν την περιοχή ή να…
Σε ισχυρό έτος για τις παραγγελίες πλοίων αναδεικνύεται σταδιακά το 2024, με πληθώρα παραγγελιών να λαμβάνουν χώρα, οδηγώντας σε άνοδο και τον όγκο των…
Η αμερικανική βιομηχανία παραγωγής αεροσκαφών Boeing ανακοίνωσε ότι εγκαταλείπει την μισθολογική προσφορά που είχε καταθέσει, μετά από διαπραγματεύσεις με τη Διεθνή Ένωση Χειριστών Μηχανών…
Με αφορμή την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους, τα Ναυτικά Χρονικά καλωσορίζουν όλους και όλες που επέλεξαν να ακολουθήσουν ναυτικές και ναυτιλιακές σπουδές και τους…
Η κυματική ενέργεια αναδεικνύεται σε μία από τις πιο υποσχόμενες τεχνολογίες ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, με τις πρόσφατες εξελίξεις να την τοποθετούν στο επίκεντρο της…
Ολιγόωροι πλόες μαθητών και μαθητριών τάξεων λυκείου από σχολεία της Καβάλας της Σάμου, της Χίου και της Ρόδου με πλοία του Πολεμικού Ναυτικού πραγματοποιήθηκαν…
Ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ υπέγραψε σύμβαση για μελέτη βασικού σχεδιασμού (FEED-Front End Engineering & Design) με την Τhyssenkrupp Polysius για το μεγάλης κλίμακας έργο δέσμευσης…
Το πρώτο τριμαράν που θα λειτουργεί αποκλειστικά με την ισχύ του ανέμου, μέσω της ενσωμάτωσης ιστίων, πρόκειται να κατασκευαστεί από τη γαλλική εταιρεία Vela.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ