Ερωτηματικό παραμένει το τι μέλλει γενέσθαι βραχυπρόθεσμα στην αγορά δεξαμενόπλοιων, ελέω αβεβαιότητας αναφορικά με τις ισορροπίες στην αγορά πετρελαίου. Τα βλέμματα στρέφονται σε σημαντικό βαθμό στην Κίνα, της οποίας το ισοζύγιο εμπορικών συναλλαγών αναδεικνύει σημαντική άνοδο των εξαγωγών αλλά αποδυναμωμένα σημάδια στο μέτωπο των εισαγωγών.
Η BIMCO, σε πρόσφατη έκθεσή της, εστιάζει στους παράγοντες που θα καθορίσουν το μέλλον της αγοράς των tankers, δίνοντας έμφαση στο μακροοικονομικό περιβάλλον της ζήτησης και στα δεδομένα για την προσφορά του στόλου.
Ειδικότερα, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) υποστηρίζει ότι η παγκόσμια οικονομία θα αναπτυχθεί κατά 3,2% το 2024 και κατά 3,3% το 2025. Ωστόσο, η ανάπτυξη επιβραδύνεται σε χώρες-κλειδιά όπως οι ΗΠΑ, η Κίνα και η Ινδία.
Την ίδια ώρα, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (ΙΕΑ) εκτιμά ότι η ζήτηση πετρελαίου θα αυξηθεί κατά 1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως το 2024 αλλά και το 2025. Στο μέτωπο της προσφοράς πετρελαίου, η άνοδος θα είναι 0,3 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως το 2024 και 1,5 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως το 2025.
Επιπλέον, η αναδιάταξη των routes αναμένεται να συνεχίσει να επιδρά (και) στην αγορά των δεξαμενόπλοιων καθ’ όλη τη διάρκεια του τρέχοντος έτους. Αβέβαιη παραμένει επί του παρόντος η εικόνα για το 2025. Εφόσον επιστρέψουμε στην κανονικότητα στα routes, η αγορά των crude tankers λογικά θα αποδυναμωθεί έως έναν βαθμό, ενώ το αντίστοιχο θα ισχύσει σε περίπτωση που οι διαταραχές επιμείνουν.
Crude tankers
Η BIMCO εκτιμά ότι ο συνολικός όγκος φορτίων των crude tankers θα παραμείνει σε παρεμφερή επίπεδα με το 2023 (μεταβολή από -0,5% έως 0,5%). Για το 2025, εκτιμάται άνοδος από 1,5% έως 2,5% σε ετήσια βάση.
Όσον αφορά τα τονομίλια, το 2024 αναμένεται να σημειώσουν άνοδο από 4% έως 5%, ενώ το 2025 θα παραμείνουν σε παρεμφερή επίπεδα (ρυθμός μεταβολής: 0% έως 1%).
Ο στόλος των πετρελαιοφόρων θα αυξηθεί κατά 0,5% το 2024 και κατά 1,2% το 2025 λόγω του περιορισμένου orderbook.
Product tankers
Σύμφωνα με την BIMCO, ο μεταφερόμενος όγκος εμπορευμάτων ενδέχεται να μειωθεί οριακά το 2024 (-1% έως 0%) και θα αυξηθεί μερικώς το 2025 (1% έως 2%). Όσον αφορά τα τονομίλια των product tankers, θα αυξηθούν κατά 5,5% έως 6,5% το 2024, ενώ αναμένεται να μειωθούν κατά -5% έως -6% το 2025, εφόσον τα routes επιστρέψουν στην κανονικότητα.
Ο στόλος των product tankers θα αυξηθεί κατά 1,6% το 2024 και κατά 4,8% το 2025.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Aegean Baltic Bank (ABBank), ανακοίνωσε ότι ολοκληρώθηκε επιτυχώς η διαδικασία fit & proper του κ. Αριστοτέλη Μυστακίδη από την Τράπεζα της Ελλάδος και…
Ινδία και Νιγηρία συμφώνησαν να ενισχύσουν τις διμερείς σχέσεις τους σε τομείς κρίσιμης σημασίας, όπως η ενέργεια, η άμυνα και η επισιτιστική ασφάλεια. Οι…
Στην τελική ευθεία έχει μπει η επένδυση της MSC στον λιμένα του Αμβούργου, μετά την ολοκλήρωση όλων των σχετικών προϋποθέσεων. Η MSC θα κληθεί…
Σε υψηλό έξι εβδομάδων ανήλθαν οι διά θαλάσσης εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος την εβδομάδα που εκκίνησε στις 4 Νοεμβρίου, με τις εξαγωγές από την Αυστραλία να…
Η MSC Cruises ξεκίνησε τη Δευτέρα 18 Νοεμβρίου την πρώτη της χειμερινή σεζόν κρουαζιέρας στην Ελλάδα, σηματοδοτώντας την πρώτη φορά που η εταιρεία δραστηριοποιείται…
Μια νέα αεροπορική εμπορευματική σύνδεση με την παραθαλάσσια πόλη Βανκούβερ του Καναδά εγκαινιάστηκε την Κυριακή 17 Νοεμβρίου στην Κίνα. Ειδικότερα, ένα αεροσκάφος που μετέφερε…
Με καινοτόμα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνεχίζει να ενισχύει τον στόλο του ο γαλλικός κολοσσός τακτικών γραμμών CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Σε μια συμφωνία-ορόσημο για την ενεργειακή μετάβαση των αναπτυσσόμενων οικονομιών του πλανήτη κατέληξαν εταιρείες-κολοσσοί στον τομέα της ενέργειας, στο πλαίσιο της Διάσκεψης των Ηνωμένων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ