Loading: News Submenu
Header Scripts Init

Τι μέλλει γενέσθαι στα δεξαμενόπλοια: Τα διαφορετικά σενάρια για την πορεία των ναύλων

Τι μέλλει γενέσθαι στα δεξαμενόπλοια: Τα διαφορετικά σενάρια για την πορεία των ναύλων

Email
LinkedIn
Facebook
X

Ερωτηματικό παραμένει το τι μέλλει γενέσθαι βραχυπρόθεσμα στην αγορά δεξαμενόπλοιων, ελέω αβεβαιότητας αναφορικά με τις ισορροπίες στην αγορά πετρελαίου. Τα βλέμματα στρέφονται σε σημαντικό βαθμό στην Κίνα, της οποίας το ισοζύγιο εμπορικών συναλλαγών αναδεικνύει σημαντική άνοδο των εξαγωγών αλλά αποδυναμωμένα σημάδια στο μέτωπο των εισαγωγών.

Η BIMCO, σε πρόσφατη έκθεσή της, εστιάζει στους παράγοντες που θα καθορίσουν το μέλλον της αγοράς των tankers, δίνοντας έμφαση στο μακροοικονομικό περιβάλλον της ζήτησης και στα δεδομένα για την προσφορά του στόλου.

Ειδικότερα, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) υποστηρίζει ότι η παγκόσμια οικονομία θα αναπτυχθεί κατά 3,2% το 2024 και κατά 3,3% το 2025. Ωστόσο, η ανάπτυξη επιβραδύνεται σε χώρες-κλειδιά όπως οι ΗΠΑ, η Κίνα και η Ινδία.

Την ίδια ώρα, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (ΙΕΑ) εκτιμά ότι η ζήτηση πετρελαίου θα αυξηθεί κατά 1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως το 2024 αλλά και το 2025. Στο μέτωπο της προσφοράς πετρελαίου, η άνοδος θα είναι 0,3 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως το 2024 και 1,5 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως το 2025.

Επιπλέον, η αναδιάταξη των routes αναμένεται να συνεχίσει να επιδρά (και) στην αγορά των δεξαμενόπλοιων καθ’ όλη τη διάρκεια του τρέχοντος έτους. Αβέβαιη παραμένει επί του παρόντος η εικόνα για το 2025. Εφόσον επιστρέψουμε στην κανονικότητα στα routes, η αγορά των crude tankers λογικά θα αποδυναμωθεί έως έναν βαθμό, ενώ το αντίστοιχο θα ισχύσει σε περίπτωση που οι διαταραχές επιμείνουν.

Crude tankers

Η BIMCO εκτιμά ότι ο συνολικός όγκος φορτίων των crude tankers θα παραμείνει σε παρεμφερή επίπεδα με το 2023 (μεταβολή από -0,5% έως 0,5%). Για το 2025, εκτιμάται άνοδος από 1,5% έως 2,5% σε ετήσια βάση.

Όσον αφορά τα τονομίλια, το 2024 αναμένεται να σημειώσουν άνοδο από 4% έως 5%, ενώ το 2025 θα παραμείνουν σε παρεμφερή επίπεδα (ρυθμός μεταβολής: 0% έως 1%).

Ο στόλος των πετρελαιοφόρων θα αυξηθεί κατά 0,5% το 2024 και κατά 1,2% το 2025 λόγω του περιορισμένου orderbook.

Product tankers

Σύμφωνα με την BIMCO, ο μεταφερόμενος όγκος εμπορευμάτων ενδέχεται να μειωθεί οριακά το 2024 (-1% έως 0%) και θα αυξηθεί μερικώς το 2025 (1% έως 2%). Όσον αφορά τα τονομίλια των product tankers, θα αυξηθούν κατά 5,5% έως 6,5% το 2024, ενώ αναμένεται να μειωθούν κατά -5% έως -6% το 2025, εφόσον τα routes επιστρέψουν στην κανονικότητα.

Ο στόλος των product tankers θα αυξηθεί κατά 1,6% το 2024 και κατά 4,8% το 2025.

Email
LinkedIn
Facebook
X

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Απεργία στη Boeing: Μακριά από την εύρεση συμφωνίας;

Η αμερικανική βιομηχανία παραγωγής αεροσκαφών Boeing ανακοίνωσε ότι εγκαταλείπει την μισθολογική προσφορά που είχε καταθέσει, μετά από διαπραγματεύσεις με τη Διεθνή Ένωση Χειριστών Μηχανών…

Μελίνα Τραυλού: Η πρόεδρος της ΕΕΕ συνομιλεί ανοιχτά με τη νέα γενιά στον πρώτο διάλογο «Blue Chairs»

Με αφορμή την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους, τα Ναυτικά Χρονικά καλωσορίζουν όλους και όλες που επέλεξαν να ακολουθήσουν ναυτικές και ναυτιλιακές σπουδές και τους…

Η κυματική ενέργεια, κλειδί για την ενεργειακή μετάβαση της Αυστραλίας

Η κυματική ενέργεια αναδεικνύεται σε μία από τις πιο υποσχόμενες τεχνολογίες ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, με τις πρόσφατες εξελίξεις να την τοποθετούν στο επίκεντρο της…

Αποκτήστε το τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
.naftika_cp_inline-a, .naftika_cp_inline-b { display: none; }