Μια κοινή μελέτη της TMS Tankers Ltd και του DNV εξέτασε τη δυνατότητα εγκατάστασης ενός συστήματος δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα με υγρή απορρόφηση (OCCS) σε δεξαμενόπλοιο τύπου Suezmax. Στόχος ήταν να εξεταστεί η εφαρμογή της τεχνολογίας δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα επί του πλοίου με το χαμηλότερο δυνατό κόστος επένδυσης και να αξιολογηθεί η επίδρασή της στα άλλα μηχανήματα του πλοίου, το δυναμικό απανθρακοποίησης και η εμπορική βιωσιμότητα.
Το πρώτο σενάριο επικεντρώθηκε στην αναδρομική εγκατάσταση ενός συμβατικού συστήματος OCCS χωρίς τροποποιήσεις στα υπάρχοντα μηχανήματα του πλοίου. Η μελέτη έδειξε ότι, με τη χρήση του μέγιστου διαθέσιμου ατμού και ηλεκτρισμού επί του σκάφους, το σύστημα θα μπορούσε να δεσμεύσει έως έναν τόνο CO₂ ανά ώρα, επιτυγχάνοντας ετήσια μείωση εκπομπών κατά 11%. Ωστόσο, αυτή η προσέγγιση θα αύξανε την κατανάλωση καυσίμου του πλοίου λόγω των υψηλών ενεργειακών αναγκών του συστήματος.
Στο δεύτερο σενάριο, εφαρμόστηκαν βελτιώσεις, όπως η χρήση πιο αποτελεσματικών χημικών διαλυμάτων και η προσθήκη συστημάτων που εκμεταλλεύονται τη θερμότητα από τα καυσαέρια για να παράγουν επιπλέον ενέργεια. Αυτές οι αλλαγές μείωσαν την ενεργειακή απαίτηση του συστήματος και βελτίωσαν τη συνολική αποδοτικότητα, επιτυγχάνοντας μείωση εκπομπών έως και 15% και μείωση της ποινής καυσίμου κατά 5%. Επίσης, η χρήση πιο αποτελεσματικών συστημάτων για την υγροποίηση του CO2 συνέβαλε στην αύξηση της ενεργειακής αποδοτικότητας.
Το τρίτο σενάριο πρότεινε τη χρήση διαλυμάτων που δεν απαιτούν θερμό στάδιο αναγέννησης, περιορίζοντας έτσι την ενεργειακή ζήτηση μόνο στην παροχή ηλεκτρικού ρεύματος. Αυτό το σενάριο επέτρεψε μεγαλύτερη ευελιξία και καλύτερη χρήση των γεννητριών του πλοίου, με αποτέλεσμα μια μείωση εκπομπών κατά 38% για ένα σύστημα που μπορεί να δεσμεύσει 2,5 τόνους CO₂ ανά ώρα. Η επιλογή αυτή θεωρήθηκε ιδανική για νέες κατασκευές, καθώς η αναδρομική εγκατάσταση σχετίζεται με σημαντικά κόστη.
Η μελέτη κατέδειξε ότι η τεχνολογία OCCS μπορεί να μειώσει σημαντικά τις εκπομπές CO₂ των πλοίων, ειδικά όταν συνδυάζεται με βελτιώσεις στην παραγωγή και στην κατανάλωση ενέργειας επί του πλοίου. Ενώ τα συστήματα OCCS είναι πιο αποδοτικά από οικονομική άποψη σε σύγκριση με τη χρήση βιοκαυσίμων, η απόδοσή τους εξαρτάται από την ενσωμάτωση και την καινοτομία στις τεχνολογίες των σκαφών.
Η δυνατότητα μείωσης εκπομπών φτάνει το 11% με το χαμηλότερο κεφαλαιουχικό κόστος, ενώ με την εφαρμογή καινοτόμων τεχνολογιών, η μείωση μπορεί να φτάσει έως και 38%. Η εμπορική βιωσιμότητα της τεχνολογίας OCCS εξαρτάται επίσης από την ύπαρξη υποδομών εκφόρτωσης CO₂ στην ξηρά, οι οποίες αναμένεται να είναι διαθέσιμες γύρω στο 2030.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Κωστής Φραγκούλης, επικεφαλής της Franman, Πρόεδρος του Propeller Club Πειραιά και Α’ Αντιπρόεδρος του International Propeller, τιμήθηκε ως Παγκόσμιο Μέλος της Χρονιάς (2024…
Από βουτιά σε βουτιά συνεχίζουν οι ναύλοι των LNG carriers, με τη Λεκάνη του Ατλαντικού να αποτελεί περιοχή κατάρρευσης των ναύλων. Πιο συγκεκριμένα, βάσει…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων για το γ΄ τρίμηνο του 2024 προχώρησε την Παρασκευή 1 Νοεμβρίου η Costamare, με επικεφαλής τον κ. Κωνσταντίνο Κωνσταντακόπουλο.…
Η σπουδαία και ανιδιοτελής προσφορά της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, μέσω της ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ, στην Ελληνική Αστυνομία, που αφορά στη δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής,…
Σε εξέλιξη βρίσκεται η επ’ αόριστον απεργία των εργαζομένων στον λιμένα του Μόντρεαλ, η οποία ξεκίνησε τις πρωινές ώρες της Πέμπτης 31 Οκτωβρίου. Συγκεκριμένα,…
Την πτωτική πορεία της ευρωπαϊκής ζήτησης ντίζελ πιθανότατα θα ανατρέψει το γεγονός ότι η Μεσόγειος Θάλασσα θα γίνει ECA από τον Μάιο του 2025,…
Η ευρεία υιοθέτηση της αμμωνίας ως μελλοντικού καυσίμου της ναυτιλίας παρουσιάζει τεχνικές προκλήσεις, λόγω της εγγενούς τοξικότητάς της, που απαιτεί μέτρα ασφαλείας και ειδικό…
Αντιμέτωπη με τις παράπλευρες απώλειες των κυρώσεων της Δύσης κατά της Ρωσίας βρίσκεται η TotalEnergies, η οποία βλέπει σημαντικά κεφάλαια να εγκλωβίζονται στη Ρωσία.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ