Loading: News Submenu
Header Scripts Init

Ακτινογραφία των ναυλαγορών: Containerships και tankers οδηγούν το νέο status quo

Ακτινογραφία των ναυλαγορών: Containerships και tankers οδηγούν το νέο status quo

Email
LinkedIn
Facebook
X

Σε ανασκόπηση των εξελίξεων που έχουν λάβει χώρα τα τελευταία έτη στις ναυτιλιακές αγορές εστιάζει σε ανάλυσή της η Clarksons. Πιο συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης, ο κορυφαίος ναυλομεσιτικός οίκος εξετάζει την άνοδο των ναύλων ανά τύπο πλοίου και εμπορεύματος, καθώς και το κόστος των καυσίμων.

Τη μεγαλύτερη άνοδο έχουν σημειώσει, τους τελευταίους 40 μήνες, οι ναύλοι των containerships από την Άπω Ανατολή στην Ευρώπη, ίση με 209%. Τα containerships, όπως είναι αναμενόμενο, έχουν διαδραματίσει καίριο ρόλο στην άνοδο του δείκτη ClarkSea κατά περισσότερο από 100% την ίδια περίοδο.

Από την άλλη, τα bulk carriers και τα tankers, παρότι καταγράφουν άνοδο, δεν είναι εξίσου ισχυρή. Οι ναύλοι των MR tankers έχουν σημειώσει αύξηση μεγαλύτερη του 75%, ενώ τα Suezmaxes μεγαλύτερη του 60%.

Την ίδια ώρα, σχεδόν ίδια άνοδο έχει καταγράψει το κόστος των καυσίμων. Μάλιστα, το κόστος των καυσίμων στο Ρότερνταμ φέρεται να έχει αυξηθεί περισσότερο απ’ ό,τι οι ναύλοι των bulk carriers. Οι ναύλοι των Capesizes (σιδηρομετάλλευμα), των Panamaxes (άνθρακας) και των Kamsarmaxes (σιτηρά) έχουν αυξηθεί περίπου 40%.

Τέλος, τη μικρότερη άνοδο (κάτω του 5%) έχουν σημειώσει τους τελευταίους 40 μήνες οι ναύλοι των VLCCs.

Email
LinkedIn
Facebook
X

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Εγκαίνια νέου κέντρου έρευνας και ανάπτυξης κινητήρων υδρογόνου στην Ιαπωνία

Η Ιαπωνία βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή στην προσπάθεια μετάβασης σε καθαρότερες και πιο βιώσιμες ενεργειακές λύσεις, με την τεχνολογία υδρογόνου να αποτελεί κεντρικό…

Αποκτήστε το τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2024
.naftika_cp_inline-a, .naftika_cp_inline-b { display: none; }