Η διαχείριση της βιορύπανσης και η σημασία μιας καθαρής γάστρας καθίστανται όλο και πιο σημαντικά και αναγνωρίσιμα μέσα για τη μείωση του κόστους και των εκπομπών εν μέσω της εισαγωγής πράσινων κανονισμών, όπως το CII και το EU-ETS.
Ο προληπτικός καθαρισμός της γάστρας αποδεικνύεται ένας από τους απλούστερους τρόπους για την καλή απόδοση του πλοίου και τη μείωση των εκπομπών.
Η θαλάσσια βιορύπανση που προκύπτει από τη συσσώρευση διαφόρων φυτικών και ζωικών μικροοργανισμών στη γάστρα ενός πλοίου οδηγεί σε αυξημένη αντίσταση στο νερό, γεγονός το οποίο αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου, παράγοντας περισσότερες εκπομπές GHG στο πέρασμά του.
Αυτό καθιστά τη γάστρα του πλοίου πεδίο μάχης για αποδοτικότητα, με την έρευνα του ΙΜΟ να δείχνει ότι ένα στρώμα γλίτσας μόλις 0,5 mm που καλύπτει έως και το 50% της επιφάνειάς της θα μπορούσε να αυξήσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 25% – ή και ακόμα περισσότερο, ανάλογα με την περίσταση.
Η νορβηγική Shipshave ηγείται της πράσινης επανάστασης στον καθαρισμό της γάστρας με τη μοναδική της λύση In-Transit Cleaning of Hulls (ITCH), που έχει αναπτυχθεί για να ελαχιστοποιήσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των πλοίων, εξοικονομώντας καύσιμο και μειώνοντας τις εκπομπές.
Ο IMO εκτιμά πως πιθανή βελτιστοποίηση της διαχείρισης της βιορύπανσης οδηγεί σε μείωση των εκπομπών κατά 5% έως 25%, κάτι το οποίο επιβεβαιώνεται στην πράξη από τα αποτελέσματα των πελατών μας μέσω της χρήσης του ITCH.
Κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού, το ημι-αυτόνομο ρομπότ μας χρησιμοποιεί μαλακές βούρτσες για να καθαρίσει ομαλά τη γάστρα του πλοίου ώστε να διατηρηθεί ή να βελτιωθεί η απόδοσή της με σχετικά χαμηλό κόστος. Αυτό εξοικονομεί, επίσης, χρόνο από παραμονές σε λιμάνια και πιθανές αποκλίσεις από την προβλεπόμενη διαδρομή που θα είχαν ως σκοπό τον καθαρισμό της γάστρας.
Επιπλέον, εργαστηριακές δοκιμές επιβεβαίωσαν ότι η χρήση του ITCH συμβάλλει και στην ακεραιότητα της γάστρας με ελάχιστη επίδραση στα υφαλοχρώματα, καθώς ακόμα και επιστρώσεις υψηλής ποιότητας εξακολουθούν να απαιτούν καθαρισμό.
Μια συγκριτική ανάλυση διαφόρων στρατηγικών «αντι-ρύπανσης» της γάστρας στο πλαίσιο της μελέτης GloFouling του ΙΜΟ έδειξε ότι ο τακτικός προληπτικός καθαρισμός της γάστρας ενός φορτηγού πλοίου για μια περίοδο πέντε ετών είχε ως αποτέλεσμα εξοικονόμηση καυσίμου 10.000 τόνων, έναντι του να μην κάνουμε τίποτα, και 4.000 τόνων έναντι του αναδρομικού καθαρισμού.
Εκτός από τη μείωση του κόστους για καύσιμα, η βελτιστοποίηση της απόδοσης της γάστρας συνεπάγεται μείωση των εκπομπών και της έκθεσης στο EU ETS, ενώ βοηθά και στη συμμόρφωση με τον δείκτη CII.
«Με το ITCH, επαναπροσδιορίζουμε τη συντήρηση της γάστρας με καινοτόμο τεχνολογία, φιλική προς τον χρήστη για χάρη του περιβάλλοντος, της συμμόρφωσης με τους κανονισμούς και της αποδοτικότητας», λέει ο CEO της Shipshave, Aage Hoejmark.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
O καπτ. Δημήτρης Ματθαίου επανεκλέχτηκε πρόεδρος του Green Award Foundation για την επόμενη τριετία. Η επανεκλογή που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του…
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ απειλεί πλέον την Ευρωπαϊκή Ένωση με τελωνειακούς δασμούς, αν δεν μειώσει το τεράστιο εμπορικό έλλειμμά της με…
Σύμφωνα με τις τρέχουσες προβλέψεις της Τράπεζας της Ελλάδος, ο ρυθμός αύξησης του ΑΕΠ αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,3% το 2024, να επιταχυνθεί στο…
O Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ, μέλος της Holcim, υπέγραψε την Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου σύμβαση μελέτης Βασικού Σχεδιασμού (Front End Engineering & Design – FEED) με την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ