
Η διαχείριση της βιορύπανσης και η σημασία μιας καθαρής γάστρας καθίστανται όλο και πιο σημαντικά και αναγνωρίσιμα μέσα για τη μείωση του κόστους και των εκπομπών εν μέσω της εισαγωγής πράσινων κανονισμών, όπως το CII και το EU-ETS.
Ο προληπτικός καθαρισμός της γάστρας αποδεικνύεται ένας από τους απλούστερους τρόπους για την καλή απόδοση του πλοίου και τη μείωση των εκπομπών.
Η θαλάσσια βιορύπανση που προκύπτει από τη συσσώρευση διαφόρων φυτικών και ζωικών μικροοργανισμών στη γάστρα ενός πλοίου οδηγεί σε αυξημένη αντίσταση στο νερό, γεγονός το οποίο αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου, παράγοντας περισσότερες εκπομπές GHG στο πέρασμά του.
Αυτό καθιστά τη γάστρα του πλοίου πεδίο μάχης για αποδοτικότητα, με την έρευνα του ΙΜΟ να δείχνει ότι ένα στρώμα γλίτσας μόλις 0,5 mm που καλύπτει έως και το 50% της επιφάνειάς της θα μπορούσε να αυξήσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 25% – ή και ακόμα περισσότερο, ανάλογα με την περίσταση.
Η νορβηγική Shipshave ηγείται της πράσινης επανάστασης στον καθαρισμό της γάστρας με τη μοναδική της λύση In-Transit Cleaning of Hulls (ITCH), που έχει αναπτυχθεί για να ελαχιστοποιήσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των πλοίων, εξοικονομώντας καύσιμο και μειώνοντας τις εκπομπές.
Ο IMO εκτιμά πως πιθανή βελτιστοποίηση της διαχείρισης της βιορύπανσης οδηγεί σε μείωση των εκπομπών κατά 5% έως 25%, κάτι το οποίο επιβεβαιώνεται στην πράξη από τα αποτελέσματα των πελατών μας μέσω της χρήσης του ITCH.
Κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού, το ημι-αυτόνομο ρομπότ μας χρησιμοποιεί μαλακές βούρτσες για να καθαρίσει ομαλά τη γάστρα του πλοίου ώστε να διατηρηθεί ή να βελτιωθεί η απόδοσή της με σχετικά χαμηλό κόστος. Αυτό εξοικονομεί, επίσης, χρόνο από παραμονές σε λιμάνια και πιθανές αποκλίσεις από την προβλεπόμενη διαδρομή που θα είχαν ως σκοπό τον καθαρισμό της γάστρας.
Επιπλέον, εργαστηριακές δοκιμές επιβεβαίωσαν ότι η χρήση του ITCH συμβάλλει και στην ακεραιότητα της γάστρας με ελάχιστη επίδραση στα υφαλοχρώματα, καθώς ακόμα και επιστρώσεις υψηλής ποιότητας εξακολουθούν να απαιτούν καθαρισμό.
Μια συγκριτική ανάλυση διαφόρων στρατηγικών «αντι-ρύπανσης» της γάστρας στο πλαίσιο της μελέτης GloFouling του ΙΜΟ έδειξε ότι ο τακτικός προληπτικός καθαρισμός της γάστρας ενός φορτηγού πλοίου για μια περίοδο πέντε ετών είχε ως αποτέλεσμα εξοικονόμηση καυσίμου 10.000 τόνων, έναντι του να μην κάνουμε τίποτα, και 4.000 τόνων έναντι του αναδρομικού καθαρισμού.
Εκτός από τη μείωση του κόστους για καύσιμα, η βελτιστοποίηση της απόδοσης της γάστρας συνεπάγεται μείωση των εκπομπών και της έκθεσης στο EU ETS, ενώ βοηθά και στη συμμόρφωση με τον δείκτη CII.
«Με το ITCH, επαναπροσδιορίζουμε τη συντήρηση της γάστρας με καινοτόμο τεχνολογία, φιλική προς τον χρήστη για χάρη του περιβάλλοντος, της συμμόρφωσης με τους κανονισμούς και της αποδοτικότητας», λέει ο CEO της Shipshave, Aage Hoejmark.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην καριέρα του, ο ναυτικός θα χρειαστεί να περάσει κάποιες γιορτές μακριά από την οικογένεια και τους φίλους, με μόνη συντροφιά τα μέλη του…
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ