Loading: News Submenu
Header Scripts Init

Δεξαμενόπλοια: Τα ερωτηματικά από την Κίνα περί ισορροπίας

Δεξαμενόπλοια: Τα ερωτηματικά από την Κίνα περί ισορροπίας

Email
LinkedIn
Facebook
X

Σημαντική άνοδο καταγράφουν οι πωλήσεις φορτηγών βαρέος τύπου κατανάλωσης αερίου στην Κίνα, καθώς μόνο τους πρώτους πέντε μήνες πουλήθηκαν στην ασιατική χώρα 90.000 μονάδες. Πρόκειται για ετήσια άνοδο 125%, ενώ τα εν λόγω φορτηγά αντιπροσωπεύουν το 20% της συνολικής αγοράς φορτηγών βαρέος τύπου.

Οικονομικοί, περιβαλλοντικοί και κανονιστικοί παράγοντες οδηγούν την άνοδο των οχημάτων κατανάλωσης αερίου. Οι τιμές φυσικού αερίου υπολείπονται σημαντικά αυτών του ντίζελ σε βασικές περιοχές της Κίνας, την ίδια ώρα που οι πολιτικές του Πεκίνου για την ενεργειακή μετάβαση και τη μείωση των εκπομπών στρώνουν τον δρόμο για την υιοθέτηση πιο καθαρών καυσίμων.

Οι επιπτώσεις στη ζήτηση πετρελαίου είναι σημαντικές. Μέχρι το τέλος του έτους, οι προβλέψεις δείχνουν ότι τα φορτηγά που κινούνται με φυσικό αέριο θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν έναν σημαντικό όγκο της ζήτησης ντίζελ, κάπου πάνω από 600.000 βαρέλια/ημέρα. Η δυναμική είναι τέτοια, που ορισμένοι ειδικοί του κλάδου προβλέπουν ότι ο στόλος των βαρέων φορτηγών φυσικού αερίου θα μπορούσε να αυξηθεί σε σχεδόν ένα εκατομμύριο μονάδες μέχρι το 2024, που θα αντιπροσωπεύει ετήσια αύξηση της τάξεως των 150.000 οχημάτων.

Η μετατόπιση αυτή αντανακλά την ευρύτερη τάση στην κατανάλωση ενέργειας της Κίνας. Κατά το τρίτο τρίμηνο μέχρι στιγμής, η κατανάλωση φυσικού αερίου της χώρας σημείωσε άλμα πάνω από 35% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, με τον τομέα των μεταφορών να διαδραματίζει βασικό ρόλο στην εξέλιξη αυτή. Ο αντίκτυπος αυτής της μετάβασης στο φυσικό αέριο, μαζί με την τρέχουσα άνοδο των ηλεκτρικών οχημάτων, θα μπορούσε ενδεχομένως να μειώσει τη ζήτηση βενζίνης και ντίζελ στην Κίνα κατά 10-12% μόνο φέτος.

Η πτώση της ζήτησης πετρελαίου στην Κίνα έχει σημαντικό αντίκτυπο και στα πλοία μεταφοράς και είναι ενδεικτικό ότι τα κατά μέσο όρο T/C earnings των VLCCs έφτασαν στα χαμηλότερα επίπεδα έτους και συγκεκριμένα στα $26.890/ημέρα στα μέσα Αυγούστου. Παρ’ όλα αυτά, δεν θα πρέπει να παραβλεφθεί ο παράγοντας «εποχικότητα», ενώ OPEC και IEA εκτιμούν επιβραδυνόμενη μεν αλλά θετική δε ανάπτυξη για τη ζήτηση πετρελαίου στην Κίνα, οδηγούμενη από τον πετροχημικό κλάδο. Επιπλέον, η αναμενόμενη αύξηση του εμπορίου μεγάλων αποστάσεων μεταξύ Ατλαντικού και Ασίας ενισχύει τις προσδοκίες για διαρκή ζήτηση για τα VLCCs στο δ΄ τρίμηνο. Τέλος, η περιορισμένη προσφορά πλοίων σε συνδυασμό με τις εκτιμώμενες παραδόσεις δεξαμενόπλοιων σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα το 2024 παρέχει κάποια σταθερότητα, αν και το βασικό ερώτημα παραμένει: πόσο μπορεί να διαρκέσει αυτή η ισορροπία;

Πηγή: Allied – Weekly Market Review – Week 34

Email
LinkedIn
Facebook
X

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Η Orsted λέει «αντίο» στον άνθρακα

Ορόσημο στην πορεία που χαράσσει τα τελευταία χρόνια προς την απανθρακοποίηση των δραστηριοτήτων της αποτελεί η απόφαση της Orsted να διακόψει οριστικά τη λειτουργία…

Αποκτήστε το τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2024
.naftika_cp_inline-a, .naftika_cp_inline-b { display: none; }