
Η Kongsberg Maritime, σε συνεργασία με τον νορβηγικό πάροχο τηλεπικοινωνιών Telenor Maritime, προχωρά σε ένα καινοτόμο τεχνολογικό εγχείρημα, που στοχεύει στην ενίσχυση της συνδεσιμότητας στη θάλασσα. Στο πλαίσιο της δοκιμής, μια αυτόνομη ηλεκτρική φορτηγίδα θα εξοπλιστεί με το σύστημα επίπεδης κεραίας Kymeta Peregrine u8 της Eutelsat OneWeb. Αυτή η προηγμένη τεχνολογία κεραίας θα επιτρέψει τη χρήση δορυφορικής συνδεσιμότητας χαμηλής γήινης τροχιάς (LEO) κατά την αυτόνομη λειτουργία του σκάφους στο φιορδ του Όσλο.
Η ηλεκτρική φορτηγίδα, ιδιοκτησία του διανομέα τροφίμων ASKO, είναι ένα από τα δύο σκάφη μηδενικών εκπομπών που τέθηκαν σε λειτουργία το 2022. Έκτοτε, πραγματοποιούνται εκτεταμένες δοκιμές, κατά τις οποίες τα σκάφη μεταφέρουν μέχρι και 16 ρυμουλκούμενα φορτία σε κάθε ταξίδι, μειώνοντας τη χερσαία κυκλοφορία κατά δύο εκατομμύρια χιλιόμετρα και τις εκπομπές άνθρακα κατά 5.000 τόνους ετησίως.
Η ενσωμάτωση του συστήματος κεραίας της Eutelsat OneWeb επιτρέπει στην Kongsberg Maritime να δοκιμάσει τις δυνατότητες που προσφέρει η νέα δορυφορική τεχνολογία. Αυτές περιλαμβάνουν ταχύτατη σύνδεση με ελάχιστη καθυστέρηση και ικανότητα μεταφοράς μεγάλων ποσοτήτων δεδομένων. Αυτό σημαίνει ότι οι εντολές και οι πληροφορίες μπορούν να μεταδίδονται σχεδόν ακαριαία, κάτι που είναι απαραίτητο για την ασφαλή και αποτελεσματική λειτουργία των αυτόνομων πλοίων, ακόμα και όταν αυτά βρίσκονται μακριά στη θάλασσα. Η ταχεία και αξιόπιστη επικοινωνία επιτρέπει την καλύτερη παρακολούθηση των σκαφών και τη λήψη αποφάσεων σε πραγματικό χρόνο, διευκολύνοντας την απομακρυσμένη διαχείριση και τον έλεγχό τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την πώληση με σκοπό την ανακύκλωση του Ε/Γ – Ο/Γ πλοίoυ «ΚΡΗΤΗ ΙΙ» γνωστοποίησε η Attica Group. To «ΚΡΗΤΗ ΙΙ», πλοιοκτησίας θυγατρικής της εταιρείας,…
Η ευρωπαϊκή εφοπλιστική κοινότητα γυρνάει σελίδα, καθώς η European Community Shipowners’ Association (ECSA) μετονομάζεται σε ECSA European Shipowners. Η συγκεκριμένη απόφαση έλαβε χώρα με…
Η εμπιστοσύνη των CEOs στην ανάπτυξη κερδίζει έδαφος παγκοσμίως, παρά το ασταθές γεωπολιτικό και οικονομικό τοπίο. Σύμφωνα με την τελευταία έκδοση της τακτικής έρευνας…
Το 8ο Posidonia Sea Tourism Forum (PSTF 2025) ετοιμάζεται να υποδεχθεί τα κορυφαία στελέχη της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας στο Ηράκλειο της Κρήτης, στις 6-7…
Η τεχνολογία των λιμένων της Ινδίας εισέρχεται σε νέα εποχή βιωσιμότητας, με τον Οργανισμό Λιμένος V. O. Chidambaranar να ηγείται μιας σημαντικής πρωτοβουλίας προς…
Στις κορυφαίες διαχειρίστριες εταιρείες του Αραβικού Κόλπου εστιάζει σε πρόσφατη ανάλυσή της η Veson Nautical. Ειδικότερα, η ανάλυση αφορά τις χώρες του Αραβικού Κόλπου…
Παρότι το status quo στη διεθνή ναυπηγική σκακιέρα έχει μεταβληθεί άρδην τα τελευταία έτη, η Νότια Κορέα αναμένεται να διατηρήσει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα…
Η αμμωνία, αν και αποτελεί ένα υποσχόμενο ναυτιλιακό καύσιμο μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, είναι εξαιρετικά τοξική. Ακόμα και σε χαμηλές συγκεντρώσεις, μπορεί να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ