Η Kongsberg Maritime, σε συνεργασία με τον νορβηγικό πάροχο τηλεπικοινωνιών Telenor Maritime, προχωρά σε ένα καινοτόμο τεχνολογικό εγχείρημα, που στοχεύει στην ενίσχυση της συνδεσιμότητας στη θάλασσα. Στο πλαίσιο της δοκιμής, μια αυτόνομη ηλεκτρική φορτηγίδα θα εξοπλιστεί με το σύστημα επίπεδης κεραίας Kymeta Peregrine u8 της Eutelsat OneWeb. Αυτή η προηγμένη τεχνολογία κεραίας θα επιτρέψει τη χρήση δορυφορικής συνδεσιμότητας χαμηλής γήινης τροχιάς (LEO) κατά την αυτόνομη λειτουργία του σκάφους στο φιορδ του Όσλο.
Η ηλεκτρική φορτηγίδα, ιδιοκτησία του διανομέα τροφίμων ASKO, είναι ένα από τα δύο σκάφη μηδενικών εκπομπών που τέθηκαν σε λειτουργία το 2022. Έκτοτε, πραγματοποιούνται εκτεταμένες δοκιμές, κατά τις οποίες τα σκάφη μεταφέρουν μέχρι και 16 ρυμουλκούμενα φορτία σε κάθε ταξίδι, μειώνοντας τη χερσαία κυκλοφορία κατά δύο εκατομμύρια χιλιόμετρα και τις εκπομπές άνθρακα κατά 5.000 τόνους ετησίως.
Η ενσωμάτωση του συστήματος κεραίας της Eutelsat OneWeb επιτρέπει στην Kongsberg Maritime να δοκιμάσει τις δυνατότητες που προσφέρει η νέα δορυφορική τεχνολογία. Αυτές περιλαμβάνουν ταχύτατη σύνδεση με ελάχιστη καθυστέρηση και ικανότητα μεταφοράς μεγάλων ποσοτήτων δεδομένων. Αυτό σημαίνει ότι οι εντολές και οι πληροφορίες μπορούν να μεταδίδονται σχεδόν ακαριαία, κάτι που είναι απαραίτητο για την ασφαλή και αποτελεσματική λειτουργία των αυτόνομων πλοίων, ακόμα και όταν αυτά βρίσκονται μακριά στη θάλασσα. Η ταχεία και αξιόπιστη επικοινωνία επιτρέπει την καλύτερη παρακολούθηση των σκαφών και τη λήψη αποφάσεων σε πραγματικό χρόνο, διευκολύνοντας την απομακρυσμένη διαχείριση και τον έλεγχό τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
O καπτ. Δημήτρης Ματθαίου επανεκλέχτηκε πρόεδρος του Green Award Foundation για την επόμενη τριετία. Η επανεκλογή που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του…
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ απειλεί πλέον την Ευρωπαϊκή Ένωση με τελωνειακούς δασμούς, αν δεν μειώσει το τεράστιο εμπορικό έλλειμμά της με…
Σύμφωνα με τις τρέχουσες προβλέψεις της Τράπεζας της Ελλάδος, ο ρυθμός αύξησης του ΑΕΠ αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,3% το 2024, να επιταχυνθεί στο…
O Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ, μέλος της Holcim, υπέγραψε την Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου σύμβαση μελέτης Βασικού Σχεδιασμού (Front End Engineering & Design – FEED) με την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ