Η Kongsberg Maritime, σε συνεργασία με τον νορβηγικό πάροχο τηλεπικοινωνιών Telenor Maritime, προχωρά σε ένα καινοτόμο τεχνολογικό εγχείρημα, που στοχεύει στην ενίσχυση της συνδεσιμότητας στη θάλασσα. Στο πλαίσιο της δοκιμής, μια αυτόνομη ηλεκτρική φορτηγίδα θα εξοπλιστεί με το σύστημα επίπεδης κεραίας Kymeta Peregrine u8 της Eutelsat OneWeb. Αυτή η προηγμένη τεχνολογία κεραίας θα επιτρέψει τη χρήση δορυφορικής συνδεσιμότητας χαμηλής γήινης τροχιάς (LEO) κατά την αυτόνομη λειτουργία του σκάφους στο φιορδ του Όσλο.
Η ηλεκτρική φορτηγίδα, ιδιοκτησία του διανομέα τροφίμων ASKO, είναι ένα από τα δύο σκάφη μηδενικών εκπομπών που τέθηκαν σε λειτουργία το 2022. Έκτοτε, πραγματοποιούνται εκτεταμένες δοκιμές, κατά τις οποίες τα σκάφη μεταφέρουν μέχρι και 16 ρυμουλκούμενα φορτία σε κάθε ταξίδι, μειώνοντας τη χερσαία κυκλοφορία κατά δύο εκατομμύρια χιλιόμετρα και τις εκπομπές άνθρακα κατά 5.000 τόνους ετησίως.
Η ενσωμάτωση του συστήματος κεραίας της Eutelsat OneWeb επιτρέπει στην Kongsberg Maritime να δοκιμάσει τις δυνατότητες που προσφέρει η νέα δορυφορική τεχνολογία. Αυτές περιλαμβάνουν ταχύτατη σύνδεση με ελάχιστη καθυστέρηση και ικανότητα μεταφοράς μεγάλων ποσοτήτων δεδομένων. Αυτό σημαίνει ότι οι εντολές και οι πληροφορίες μπορούν να μεταδίδονται σχεδόν ακαριαία, κάτι που είναι απαραίτητο για την ασφαλή και αποτελεσματική λειτουργία των αυτόνομων πλοίων, ακόμα και όταν αυτά βρίσκονται μακριά στη θάλασσα. Η ταχεία και αξιόπιστη επικοινωνία επιτρέπει την καλύτερη παρακολούθηση των σκαφών και τη λήψη αποφάσεων σε πραγματικό χρόνο, διευκολύνοντας την απομακρυσμένη διαχείριση και τον έλεγχό τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Κωστής Φραγκούλης, επικεφαλής της Franman, Πρόεδρος του Propeller Club Πειραιά και Α’ Αντιπρόεδρος του International Propeller, τιμήθηκε ως Παγκόσμιο Μέλος της Χρονιάς (2024…
Από βουτιά σε βουτιά συνεχίζουν οι ναύλοι των LNG carriers, με τη Λεκάνη του Ατλαντικού να αποτελεί περιοχή κατάρρευσης των ναύλων. Πιο συγκεκριμένα, βάσει…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων για το γ΄ τρίμηνο του 2024 προχώρησε την Παρασκευή 1 Νοεμβρίου η Costamare, με επικεφαλής τον κ. Κωνσταντίνο Κωνσταντακόπουλο.…
Η σπουδαία και ανιδιοτελής προσφορά της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, μέσω της ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ, στην Ελληνική Αστυνομία, που αφορά στη δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής,…
Σε εξέλιξη βρίσκεται η επ’ αόριστον απεργία των εργαζομένων στον λιμένα του Μόντρεαλ, η οποία ξεκίνησε τις πρωινές ώρες της Πέμπτης 31 Οκτωβρίου. Συγκεκριμένα,…
Την πτωτική πορεία της ευρωπαϊκής ζήτησης ντίζελ πιθανότατα θα ανατρέψει το γεγονός ότι η Μεσόγειος Θάλασσα θα γίνει ECA από τον Μάιο του 2025,…
Η ευρεία υιοθέτηση της αμμωνίας ως μελλοντικού καυσίμου της ναυτιλίας παρουσιάζει τεχνικές προκλήσεις, λόγω της εγγενούς τοξικότητάς της, που απαιτεί μέτρα ασφαλείας και ειδικό…
Αντιμέτωπη με τις παράπλευρες απώλειες των κυρώσεων της Δύσης κατά της Ρωσίας βρίσκεται η TotalEnergies, η οποία βλέπει σημαντικά κεφάλαια να εγκλωβίζονται στη Ρωσία.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ