Η κινεζική οικονομία βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος διαρκώς, δεδομένου ότι αποτελεί σημείο αναφοράς τόσο από πλευράς ζήτησης εμπορευμάτων όσο και από πλευράς προσφοράς. Στο πλαίσιο αυτό, σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική Doric Shipbrokers εστιάζει στα μακροοικονομικά δεδομένα, στη ζήτηση ενέργειας, στον τομέα κατασκευών καθώς και στις εισαγωγές και εξαγωγές της Κίνας.
Η Κίνα αντιμετωπίζει μια ανομοιόμορφη ανάκαμψη, με τις εξαγωγές της να διαμορφώνονται σε υψηλά επίπεδα, όμως με την εγχώρια ζήτηση να εμφανίζεται αποδυναμωμένη. Οι τριγμοί στο παγκόσμιο εμπόριο παραμένουν πολυποίκιλοι, με δασμούς από τη Δύση στα ηλεκτρικά οχήματα της Κίνας αλλά και περιορισμούς στις εξαγωγές κρίσιμων μετάλλων από τη δεύτερη ισχυρότερη οικονομία παγκοσμίως. Στο πλαίσιο αυτό, η Doric υπογραμμίζει ότι η βιωσιμότητα της οικονομικής ανάπτυξης της χώρας παραμένει αμφίβολη.
Η ηλεκτροπαραγωγή στην Κίνα σημείωσε σημαντική άνοδο τον Ιούλιο (2,5% σε ετήσια βάση). Πάντως, επί της ουσίας, η άνοδος αυτή είχε ήδη λάβει χώρα τους περασμένους μήνες, δεδομένου ότι, σε μηνιαία βάση, η ποσοστιαία μεταβολή ήταν ίση με 0,2%. Στον κλάδο των κατασκευών, πτώση σημείωσε η παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα, ίση με 9% σε ετήσια βάση. Από την αρχή του έτους, η Κίνα έχει παραγάγει 613,7 εκατ. τόνους ακατέργαστου χάλυβα.
Τον περασμένο Ιούλιο, η Κίνα εισήγαγε 102,81 εκατ. τόνους σιδηρομεταλλεύματος, αναφέρει η Doric, επίπεδα που συνιστούν αύξηση 10% από τα επίπεδα-ρεκόρ του Ιουνίου 2023 (93,48 εκατ. τόνοι). Οι εξαγωγές χάλυβα της Κίνας σημείωσαν πτώση, καθώς διαμορφώθηκαν στους 7,83 εκατ. τόνους. Πάντως, από την αρχή του έτους μέχρι το τέλος του Ιούλιου διαμορφώθηκαν στους 61,23 εκατ. τόνους, επίπεδα που συνιστούν άνοδο 21,8% σε ετήσια βάση.
Το πλεόνασμα του εμπορικού ισοζυγίου της Κίνας διαμορφώθηκε στα $84,5 δισ. τον Ιούλιο, μειωμένο μεν από το ρεκόρ των $99,05 δισ. που σημειώθηκε τον Ιούνιο, αυξημένο δε κατά περίπου 8% από τα επίπεδα που σημειώθηκαν την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου του 2023.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Συμφωνία για την ενίσχυση της συνεργασίας τόσο στο θαλάσσιο πεδίο όσο και στο επίπεδο της ανταλλαγής πληροφοριών με βασικό στόχο την πάταξη των εγκληματικών…
Εκ νέου σε αναθεώρηση των εκτιμήσεών του για την ανάπτυξη της ζήτησης πετρελαίου προχώρησε ο OPEC. Πρόκειται για το πιο πρόσφατο πισωγύρισμα του γιγάντιου…
Από το 2025, η ITA Airways θα συνδέει με απευθείας πτήσεις Ιταλία και Λιβύη. Πιο συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, η εταιρεία ξεκινά δρομολόγιο από…
Η οικονομική ατζέντα του Ντόναλντ Τραμπ απειλεί να επαναφέρει τον πληθωρισμό στις Ηνωμένες Πολιτείες και να βλάψει την οικονομική ανάπτυξη σε ολόκληρο τον κόσμο,…
Τη συμμετοχή της στην 24ωρη απεργία της ΓΣΕΕ για την ερχόμενη Τετάρτη 20/11, αποφάσισε ομόφωνα στη σημερινή της συνεδρίαση, η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής…
Διατηρείται το θετικό κλίμα στην αγορά ομολόγων, καθώς οι επενδυτές προεξοφλούν μία ακόμη μείωση των επιτοκίων από την Ευρωπαική Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) πριν από…
Γεύμα εργασίας διοργάνωσε η Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιώς την Τετάρτη 23 Οκτωβρίου, στο επίκεντρο του οποίου βρέθηκε η περίοδος 1974 έως 2024 και συγκεκριμένα τα…
Τα προσεχή έτη πολλά νέα και μεταχειρισμένα ηλεκτρικά οχήματα αναμένεται να κατακλύσουν τόσο την ευρωπαϊκή όσο και την αμερικανική αγορά. Στην προσπάθειά τους οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ