
Η κινεζική οικονομία βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος διαρκώς, δεδομένου ότι αποτελεί σημείο αναφοράς τόσο από πλευράς ζήτησης εμπορευμάτων όσο και από πλευράς προσφοράς. Στο πλαίσιο αυτό, σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική Doric Shipbrokers εστιάζει στα μακροοικονομικά δεδομένα, στη ζήτηση ενέργειας, στον τομέα κατασκευών καθώς και στις εισαγωγές και εξαγωγές της Κίνας.
Η Κίνα αντιμετωπίζει μια ανομοιόμορφη ανάκαμψη, με τις εξαγωγές της να διαμορφώνονται σε υψηλά επίπεδα, όμως με την εγχώρια ζήτηση να εμφανίζεται αποδυναμωμένη. Οι τριγμοί στο παγκόσμιο εμπόριο παραμένουν πολυποίκιλοι, με δασμούς από τη Δύση στα ηλεκτρικά οχήματα της Κίνας αλλά και περιορισμούς στις εξαγωγές κρίσιμων μετάλλων από τη δεύτερη ισχυρότερη οικονομία παγκοσμίως. Στο πλαίσιο αυτό, η Doric υπογραμμίζει ότι η βιωσιμότητα της οικονομικής ανάπτυξης της χώρας παραμένει αμφίβολη.
Η ηλεκτροπαραγωγή στην Κίνα σημείωσε σημαντική άνοδο τον Ιούλιο (2,5% σε ετήσια βάση). Πάντως, επί της ουσίας, η άνοδος αυτή είχε ήδη λάβει χώρα τους περασμένους μήνες, δεδομένου ότι, σε μηνιαία βάση, η ποσοστιαία μεταβολή ήταν ίση με 0,2%. Στον κλάδο των κατασκευών, πτώση σημείωσε η παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα, ίση με 9% σε ετήσια βάση. Από την αρχή του έτους, η Κίνα έχει παραγάγει 613,7 εκατ. τόνους ακατέργαστου χάλυβα.
Τον περασμένο Ιούλιο, η Κίνα εισήγαγε 102,81 εκατ. τόνους σιδηρομεταλλεύματος, αναφέρει η Doric, επίπεδα που συνιστούν αύξηση 10% από τα επίπεδα-ρεκόρ του Ιουνίου 2023 (93,48 εκατ. τόνοι). Οι εξαγωγές χάλυβα της Κίνας σημείωσαν πτώση, καθώς διαμορφώθηκαν στους 7,83 εκατ. τόνους. Πάντως, από την αρχή του έτους μέχρι το τέλος του Ιούλιου διαμορφώθηκαν στους 61,23 εκατ. τόνους, επίπεδα που συνιστούν άνοδο 21,8% σε ετήσια βάση.
Το πλεόνασμα του εμπορικού ισοζυγίου της Κίνας διαμορφώθηκε στα $84,5 δισ. τον Ιούλιο, μειωμένο μεν από το ρεκόρ των $99,05 δισ. που σημειώθηκε τον Ιούνιο, αυξημένο δε κατά περίπου 8% από τα επίπεδα που σημειώθηκαν την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου του 2023.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ρυθμούς παρόμοιους με εκείνους των προηγούμενων ετών τρέχουν οι διαλύσεις πλοίων το 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της VesselsValue, το α΄ τρίμηνο…
Ρότα προς ένα πράσινο αύριο χαράζει η αγορά κρουαζιέρας, με τις εταιρείες Viking και Fincantieri να πρωτοστατούν, παρουσιάζοντας λεπτομέρειες για το παγκοσμίως πρώτο κρουαζιερόπλοιο…
Ακόμα μία εγκατάσταση ιστίων σε LNG carrier ανακοίνωσε ο ιαπωνικός κολοσσός Mitsui O.S.K. Lines. Πιο συγκεκριμένα, η MOL ήλθε σε συμφωνία με την Tokyo…
Ιδιαίτερα μεγάλη βουτιά καταγράφουν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής…
Στο μέλλον της ζήτησης για κρουαζιέρες εστιάζει το ναυπηγείο Meyer Werft, παρουσιάζοντας καινοτόμο σχεδίαση πλοίου με συγκεκριμένο ηλικιακό «target group». Ειδικότερα, το σχέδιο αφορά…
Η στρατηγική επένδυση του ιαπωνικού κολοσσού NYK στη μεθανόλη βαίνει ταχύτατα, με την Παρασκευή 4 Απριλίου να αποτελεί ημερομηνία-ορόσημο, δεδομένου ότι η NYK συνήψε…
Σε νέο γύρο κυρώσεων με επίκεντρο το Ιράν προχώρησε πρόσφατα η Ουάσιγκτον, θέτοντας στο στόχαστρό της πλοία αλλά και έναν τερματικό που βρίσκεται στην…
Διάλειμμα από τη μεταβλητότητα φαίνεται να πραγματοποιεί η ναυλαγορά των LNG carriers. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης ενός LNG…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ