Η αντίστροφη μέτρηση έχει πλέον ξεκινήσει για την εφαρμογή του Fuel EU Maritime, το οποίο από την 1η Ιανουαρίου του 2025 θα «συνοδεύει» το EU ETS ως μέτρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης με εστίαση στον περιβαλλοντικό αντίκτυπο της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Στο πλαίσιο αυτό, η ναυλομεσιτική BRS Shipbrokers, σε πρόσφατη ανάλυσή της, εστιάζει στις διαφορές των EU ETS και Fuel EU Maritime, με έμφαση στην αγορά των δεξαμενόπλοιων.
Ειδικότερα, ενώ το EU ETS λαμβάνει υπόψη τις TtW (tank to wake) εκπομπές άνθρακα, το Fuel EU Maritime θα λαμβάνει υπόψη τις WtW (well to wake) εκπομπές. Παρότι το EU ETS αρχικά θα έχει υψηλότερο κόστος για τα tankers, το κόστος του Fuel EU Maritime αναμένεται να ξεπεράσει εκείνο του ETS μετά το 2035.
Εφόσον το προφίλ εμπορικής διαχείρισης του στόλου δεξαμενόπλοιων ‒και συνεπώς οι εκπομπές τους‒ δεν μεταβληθούν σημαντικά σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2023, το κόστος του EU ETS για τα tankers εκτιμάται στα €800 εκατ. το 2025 και άνω των €2 δισ. το 2030 αλλά και το 2035.
Τα πρώτα έτη εφαρμογής του, το κόστος του Fuel EU Maritime αναμένεται χαμηλότερο από εκείνο του EU ETS. Ωστόσο, όπως σημειώνει η BRS Shipbrokers, καθώς οι στόχοι για την ανθρακική ένταση θα καταστούν αυστηρότεροι από το 2030 ‒και ειδικά το 2035‒ και έπειτα, το κόστος συμμόρφωσης με το Fuel EU Maritime θα ξεπεράσει εκείνο του EU ETS εφόσον δεν μεταβληθεί το προφίλ του στόλου ως προς τα καύσιμα που καταναλώνονται.
Το 2025, το κόστος του Fuel EU εκτιμάται στα €340 εκατ., το 2030 στο €1 δισ. και το 2035 άνω των €2,6 δισ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης άφησαν ελεύθερα έπειτα από πάνω από ένα χρόνο τα μέλη του πληρώματος του πλοίου «Galaxy Leader», που είχαν συλλάβει…
Η εκμετάλλευση των κοιτασμάτων της παραμένει ψηλά στην ατζέντα της Λιβύης, η οποία βρίσκεται σε αναζήτηση επενδύσεων. Ειδικότερα, βάσει δημοσιεύματος του τουρκικού πρακτορείου ειδήσεων…
Σε συζητήσεις για την έκδοση ομολόγου αξίας τουλάχιστον $100 εκατ. στη σκανδιναβική αγορά βρίσκεται η Contships Management, η μεγαλύτερη παγκοσμίως ιδιοκτήτρια εταιρεία feeder containerships…
Σε «τέστ αντοχής» (stress tests) και επιτόπιους ελέγχους από κλιμάκια της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) θα υποβληθούν το 2025 οι τράπεζες. Όπως ανακοίνωσε πρόσφατα…
Με δυναμικό ρυθμό βαίνουν οι επενδύσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών για τη ναυπήγηση καινοτόμων ποντοπόρων πλοίων και το 2025. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της…
Περίπου 1,4 δισεκατομμύρια τουρίστες ταξίδεψαν στο εξωτερικό το 2024, αριθμός που φτάνει σε προ-πανδημίας επίπεδα, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η υπηρεσία…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής του ανάπτυξης, ο ενεργειακός κολοσσός ADNOC προέβη πρόσφατα σε νέες διαρθρωτικές κινήσεις, που αφορούν τις ναυτιλιακές δραστηριότητες του ομίλου. Σύμφωνα…
Η τεχνολογία EnergoFlow της Wärtsilä και οι Προπέλες Σταθερού Βήματος (Fixed Pitch Propellers ‒ FPP) παρέχουν λύσεις που μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων. Το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ