Η αντίστροφη μέτρηση έχει πλέον ξεκινήσει για την εφαρμογή του Fuel EU Maritime, το οποίο από την 1η Ιανουαρίου του 2025 θα «συνοδεύει» το EU ETS ως μέτρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης με εστίαση στον περιβαλλοντικό αντίκτυπο της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Στο πλαίσιο αυτό, η ναυλομεσιτική BRS Shipbrokers, σε πρόσφατη ανάλυσή της, εστιάζει στις διαφορές των EU ETS και Fuel EU Maritime, με έμφαση στην αγορά των δεξαμενόπλοιων.
Ειδικότερα, ενώ το EU ETS λαμβάνει υπόψη τις TtW (tank to wake) εκπομπές άνθρακα, το Fuel EU Maritime θα λαμβάνει υπόψη τις WtW (well to wake) εκπομπές. Παρότι το EU ETS αρχικά θα έχει υψηλότερο κόστος για τα tankers, το κόστος του Fuel EU Maritime αναμένεται να ξεπεράσει εκείνο του ETS μετά το 2035.
Εφόσον το προφίλ εμπορικής διαχείρισης του στόλου δεξαμενόπλοιων ‒και συνεπώς οι εκπομπές τους‒ δεν μεταβληθούν σημαντικά σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2023, το κόστος του EU ETS για τα tankers εκτιμάται στα €800 εκατ. το 2025 και άνω των €2 δισ. το 2030 αλλά και το 2035.
Τα πρώτα έτη εφαρμογής του, το κόστος του Fuel EU Maritime αναμένεται χαμηλότερο από εκείνο του EU ETS. Ωστόσο, όπως σημειώνει η BRS Shipbrokers, καθώς οι στόχοι για την ανθρακική ένταση θα καταστούν αυστηρότεροι από το 2030 ‒και ειδικά το 2035‒ και έπειτα, το κόστος συμμόρφωσης με το Fuel EU Maritime θα ξεπεράσει εκείνο του EU ETS εφόσον δεν μεταβληθεί το προφίλ του στόλου ως προς τα καύσιμα που καταναλώνονται.
Το 2025, το κόστος του Fuel EU εκτιμάται στα €340 εκατ., το 2030 στο €1 δισ. και το 2035 άνω των €2,6 δισ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς η Κίνα επιδιώκει να αυξήσει τις εξαγωγές της εκτός των ΗΠΑ, σημαντικές μεταβολές παρατηρούνται στο παγκόσμιο εμπόριο με την αναδιαμόρφωση των routes και…
«Χρόνια Πολλά στη Νάξο η οποία γιορτάζει σήμερα και είναι μεγάλη η χαρά και ευτυχής η συγκυρία που βρισκόμαστε σε αυτό το τόσο όμορφο…
Η δραστηριότητα στην αγορά διαλύσεων έχει διαμορφωθεί σε χαμηλά επίπεδα το 2024, εξέλιξη που φέρεται να αποδίδεται μεταξύ άλλων στην αποδυναμωμένη ζήτηση χάλυβα, η…
Oι T-Ports και Narungga Nation Aboriginal Corp. εγκαινίασαν πρόσφατα ένα νέο λιμάνι στη Νότια Αυστραλία, με εξαγωγική δυναμικότητα 500.000 τόνων σιτηρών ετησίως. Η T-Ports…
Η στρατηγική σημασία των μικροκυκλωμάτων στο μέλλον της παγκόσμιας οικονομίας είναι εμφανής και αντανακλάται από τις αποφάσεις που λαμβάνουν οι κυβερνήσεις διεθνώς. Στο πλαίσιο…
H νέα κυβέρνηση της Σρι Λάνκα διαμήνυσε ότι θα ξανανοίξει την έρευνα για την πυρκαγιά στο «X-Press Pearl», που οδήγησε στη βύθισή του και…
Την πιθανότητα να επιβραδυνθεί η ανάπτυξη των πράσινων ναυτιλιακών διαδρόμων στο μέλλον αναδεικνύει ετήσια έκθεση των Getting to Zero Coalition και Global Maritime Forum.…
Κατηγορίες απαγγέλθηκαν από αμερικανούς εισαγγελείς σε βάρος του ινδού δισεκατομμυριούχου Γκόταμ Αντάνι για το φερόμενο ρόλο του σε υπόθεση δωροδοκίας 265 εκατομμυρίων δολαρίων, βυθίζοντας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ