Loading: News Submenu
Header Scripts Init

Η ισορροπία στην αγορά πετρελαίου, γρίφος για δυνατούς λύτες

Η ισορροπία στην αγορά πετρελαίου, γρίφος για δυνατούς λύτες

Email
LinkedIn
Facebook
X

Η ασθενής ζήτηση πετρελαίου προκαλεί προβληματισμό, με ερωτηματικό να παραμένει κατά πόσο ο OPEC+ θα παραμείνει πιστός στις εξαγγελίες του για σταδιακή άνοδο της προσφοράς, καθώς ολοένα και περισσότερες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για υπερπροσφορά πετρελαίου το 2025.

Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Gibson, ο OPEC+ αναθεώρησε προς τα κάτω τις εκτιμήσεις του για την άνοδο της ζήτησης πετρελαίου το 2024, στα 2,11 εκατ. βαρέλια/ημέρα. Ωστόσο, ο εν λόγω ρυθμός ανόδου της ζήτησης δεν έχει ακόμη καταστεί πραγματικότητα, γεγονός που δύναται να οδηγήσει σε νέα αναθεώρηση των εκτιμήσεων από πλευράς OPEC+.

Από την άλλη, η προσφορά ‒και δη εκείνη της Δύσης‒ αναμένεται να επιμείνει σε ανοδική ρότα το 2025, με τις ΗΠΑ και τον Καναδά να διαδραματίζουν καίριο ρόλο. Όπως υπογραμμίζει η Gibson, τα δύο κράτη της Βόρειας Αμερικής προβλέπεται πως θα αυξήσουν την προσφορά τους το 2025 κατά 740.000 πετρελαίου ανά ημέρα. Την ίδια ώρα, Βραζιλία και Γουιάνα στη Λατινική Αμερική αναμένεται να αυξήσουν την προσφορά πετρελαίου τους κατά 290.000 βαρέλια πετρελαίου ημερησίως και 100.000 βαρέλια πετρελαίου ημερησίως αντίστοιχα. Συνολικά, οι χώρες εκτός OPEC+ θα αυξήσουν την προσφορά τους κατά 1,5 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ανά ημέρα.

Συνεπώς, παρότι ο OPEC+ είχε ανακοινώσει σταδιακή χαλάρωση των περιορισμών στην παραγωγή πετρελαίου, μια στροφή 180 μοιρών φαντάζει ολοένα πιθανότερη προκειμένου να εξισορροπηθεί η αγορά. Άλλωστε, η ζήτηση από πλευράς Κίνας παραμένει νωχελική και η βιομηχανία αερομεταφορών ετοιμάζεται για μια ενδεχόμενη «απότομη προσγείωση».

Σε ευρύτερο πλαίσιο, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας εκτιμά ότι το πλεόνασμα προσφοράς το 2025 θα διαμορφωθεί στα 850.000 βαρέλια/ημέρα.

Email
LinkedIn
Facebook
X

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Η νέα πρωτοβουλία της Διώρυγας του Παναμά με φόντο τη σταθερότητα

Εν αναμονή αύξησης των ημερήσιων διελεύσεων από τη Διώρυγα του Παναμά, μετά από μια μακρά περίοδο ξηρασίας που έπληξε τη χώρα της Κεντρικής Αμερικής,…

Το πρώτο πλοίο μεταφοράς αμμωνίας και διοξειδίου του άνθρακα της Ευρώπης

Ανταποκρινόμενη στις απαιτήσεις της σύγχρονης ενεργειακής μετάβασης και της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας, η HGK Shipping εγκαινιάζει μια νέα εποχή στις θαλάσσιες μεταφορές με το καινοτόμο…

Αποκτήστε το τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2024
.naftika_cp_inline-a, .naftika_cp_inline-b { display: none; }