![ελληνικη ναυτιλία](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2023/03/202303091033003483.jpg)
Η επιχείρηση «ASPIDES» της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Ερυθρά Θάλασσα αξιολογεί τη λήψη μέτρων προστασίας συμπεριλαμβανομένης της ρυμούλκησης του πετρελαιοφόρου MV Sounion, το οποίο πρόσφατα αποτέλεσε στόχο στα ανοικτά των ακτών της Υεμένης, δήλωσε την Τετάρτη 28 Αυγούστου πηγή της στο πρακτορείο Reuters.
Το Πεντάγωνο ανακοίνωσε την Τρίτη 27 Αυγούστου, ότι το υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοιο συνεχίζει να φλέγεται στην Ερυθρά Θάλασσα και φαίνεται να παρουσιάζει διαρροή πετρελαίου.
Από την πλευρά του ο Έλληνας διοικητής της EUNAVFOR ASPIDES υποναύαρχος Βασίλειος Γρυπάρης με σήμα του προς Κέντρα Συντονισμού Διάσωσης Ναυσιπλοΐας και τις τοπικές αρχές στην περιοχή τής Ερυθράς Θάλασσας ενημερώνει, ότι δεν έχει υπάρξει διαρροή καυσίμων από το πλοίο Sounion, επικαλούμενη αναφορές μέσων της που βρίσκονται στην περιοχή, όπου παραμένει το πλοίο αγκυροβολημένο. «Το πλοίο παραμένει αγκυροβολημένο στη θαλάσσια περιοχή και έχει πιάσει φωτιά. Η κατάσταση συνιστά μία σοβαρή και άμεση απειλή τοπικής μόλυνσης με τα παράκτια κράτη να διατρέχουν το υψηλότερο ρίσκο», επισήμανε ο Έλληνας διοικητής.
«Για να αποφύγουμε μία καταστροφική περιβαλλοντική κρίση η επιχείρηση “ASPIDES” σε συνεργασία με τις ευρωπαϊκές αρχές εξετάζουν ενδελεχώς την κατάσταση και την λήψη προστατευτικών μέτρων για δράσεις όπως ενδεχομένως η ρυμούλκηση του πλοίου», γνωστοποιεί.
Ο Έλληνας διοικητής καλεί τα κράτη της περιοχής σε στενή συνεργασία και ενεργό συμμετοχή για την αποτροπή της απειλής. «Η ετοιμότητα και η συνεργασία σας είναι κομβική σημασίας για την αποφυγή μιας περιβαλλοντικής καταστροφής που θα μπορούσε να έχει τεράστιες συνέπειες για την ευρύτερη περιοχή», επισημαίνει.
Παράλληλα δηλώνει την ετοιμότητα των ναυτικών δυνάμεων της επιχείρησης «ASPIDES» -στο πλαίσιο της υφιστάμενης εντολής δράσης τους- να κάνουν το καλύτερο δυνατό για να συνδράμουν σε αυτή την προσπάθεια, παρ’ ότι υστερούν σε εξειδικευμένο υλικό εξοπλισμό για μια τέτοια δράση.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δεκαετία του 1950 αποτελεί μια περίοδο που χαρακτηρίστηκε, μεταξύ άλλων, από αύξηση της βιομηχανικής παραγωγής σε παγκόσμιο επίπεδο και σταθερής ανάπτυξης της οικονομίας,…
Τα «βαφτίσια» ενός νεότευκτου πλοίου γιόρτασε πρόσφατα η Ocean Network Express (ONE), σε μια τελετή ονοματοδοσίας-ορόσημο για την πορεία της εταιρείας τακτικών γραμμών. Συγκεκριμένα,…
Στα bulk carriers κατανάλωσης LNG έχει στρέψει το ενδιαφέρον της η ναυτιλιακή βιομηχανία της Ιαπωνίας, με το ναυπηγείο JMU (Japan Marine United) να παραδίδει…
Την πεποίθησή του ότι ένα levy-based fund και ένας μηχανισμός επιβράβευσης συνδυαζόμενα με ένα πρότυπο καυσίμων του ΙΜΟ είναι ο καλύτερος τρόπος για την…
Οι ναύλοι των LNG carriers έχουν «πιάσει πάτο», υπογραμμίζει χαρακτηριστικά σε πρόσφατη έκθεσή της η ναυλομεσιτική MB Shipbrokers, εξέλιξη που αποδίδεται στην αύξηση του…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ’ τρίμηνο του 2024 αλλά και ολόκληρο το 2024 προχώρησε η Navios Maritime Partners L.P., με επικεφαλής…
Στο πλαίσιο της ανάγκης για τη λήψη προληπτικών μέτρων στον λιμένα Αθηνιό, στον λιμένα όρμου Αμμουδίου, στον λιμένα όρμου Φηρών, στον λιμένα Κόρφου ν.…
Στην ψηφιακή μετάβαση και στην ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής φαίνεται να «ποντάρει» η Νότια Κορέα, για την περαιτέρω ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ναυπηγικής της βιομηχανίας.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ