Ηγέτιδες τράπεζες με σημαντική έκθεση στη ναυτιλία εξετάζουν το ενδεχόμενο να περιορίσουν τη χρηματοδότηση σε πλοιοκτήτες που θέτουν σε κίνδυνο την ευημερία των πληρωμάτων τους, μετά και τις πρόσφατες επιθέσεις σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα.
Δημοσίευμα των Financial Times αναφέρει ότι υψηλόβαθμα στελέχη οκτώ τραπεζών, συμπεριλαμβανομένων των ING και Citigroup, σχεδιάζουν να συναντηθούν τον προσεχή Οκτώβριο, προκειμένου να συζητήσουν τρόπους ελέγχου των δεσμεύσεων των ναυτιλιακών εταιρειών στη ναυτική ασφάλεια καθώς και περιορισμού αυτών που δεν πληρούν τις απαιτούμενες προδιαγραφές.
«Μπορείτε να φανταστείτε να διαπλέετε την Ερυθρά Θάλασσα χωρίς να γνωρίζετε εάν θα σας χτυπήσει πύραυλος;» τονίζει ο Stephen Fewster, επικεφαλής ναυτιλιακής χρηματοδότησης της ING, o οποίος θα προεδρεύσει των συνομιλιών.
Ερωτηματικό παραμένει, σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο αντίκτυπος μιας τέτοιας πρωτοβουλίας στη ναυτιλιακή βιομηχανία, η οποία ήδη διέπεται από μεγάλο αριθμό κανονισμών. Ο Paddy Crumlin, πρόεδρος της ITF, χαιρέτισε την πρωτοβουλία των οκτώ τραπεζών και επισήμανε ότι όσοι πλοιοκτήτες δεν έχουν ως προτεραιότητα τα ανθρώπινα δικαιώματα «θα πρέπει να τεθούν σε οικονομικό μειονέκτημα».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοένα κεντρικότερος καθίσταται ο ρόλος των πλοίων εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία, με το 2024 να μην αποτελεί εξαίρεση. Στο πλαίσιο αυτό, οι παραλαβές του…
Αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα εν μέσω σημαντικών προκλήσεων επέδειξε ο κλάδος των bulk carriers πέρυσι, σύμφωνα με όσα ανέφερε στο εορταστικό μήνυμα ο νέος πρόεδρος της…
Κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα, και κυρίως στις δεκαετίες που ακολούθησαν τη λήξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, η ναυτιλιακή βιομηχανία βίωσε μια σειρά…
Φινλανδικό δικαστήριο απέρριψε σήμερα Παρασκευή 3 Ιανουαρίου το αίτημα για την απελευθέρωση του πετρελαιοφόρου δεξαμενοπλοίου που σύμφωνα με την αστυνομία θεωρείται ύποπτο για τις…
Στον πυρήνα των εξελίξεων της ναυπηγικής βιομηχανίας, που υπόσχονται μηδενικές εκπομπές άνθρακα, παραμένει η χρήση αμμωνίας ως καυσίμου. Η αμμωνία, σε συνδυασμό με την…
Ως «σωσίβιο» έναντι της υπερπροσφοράς μεταφορικής ικανότητας λειτούργησαν οι αναδρομολογήσεις containerships από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας το 2024, σύμφωνα με την Alphaliner. Το…
Καθώς η ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) αυξάνεται παγκοσμίως, τα LNG carriers αναδεικνύονται ως απόλυτα τεχνολογικά επιτεύγματα. Το νέο δεξαμενόπλοιο «Al Shelila», αποτέλεσμα…
Την ύστατη προσπάθεια ώστε να αποφευχθεί ένας νέος γύρος απεργιών, που θα παραλύσει τα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ και του Κόλπου του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ