Την ετήσια έκθεση αναφορικά με τα κορυφαία ναυτιλιακά κέντρα δημοσίευσαν πρόσφατα το Baltic Exchange και το κινεζικό πρακτορείο ειδήσεων Xinhua.
To 2024 Xinhua-Baltic International Shipping Centre Development Index (ISCDI) Report, που αποτελεί την 11η διαδοχική έκδοση της έκθεσης, αξιολογεί τα ναυτιλιακά κέντρα του κόσμου με βάση παράγοντες όπως οι λιμενικές δραστηριότητες, η παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών και το γενικότερο περιβάλλον.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έκθεσης, η Σιγκαπούρη διατήρησε για 11ο έτος την πρωτοκαθεδρία της, πετυχαίνοντας βαθμολογία 96,23 στα 100. H κυριαρχία της Σιγκαπούρης αποδίδεται στη στρατηγική της θέση, στις ισχυρές διεθνείς προοπτικές και στο καθιερωμένο οικοσύστημα επαγγελματικών ναυτιλιακών υπηρεσιών.
Το Λονδίνο βρέθηκε στη δεύτερη θέση με βαθμολογία 82,5, ενώ η Σαγκάη με βαθμολογία 81,84 διατήρησε την τρίτη θέση μεταξύ των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων του κόσμου. Το Χονγκ Κονγκ (79,07) και το Ντουμπάι (75,64) συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα, υπογραμμίζοντας τη δυναμική των συγκεκριμένων ναυτιλιακών κόμβων. Το Ρότερνταμ εδραίωσε τη θέση του ως το κορυφαίο ευρωπαϊκό ναυτιλιακό κέντρο καταλαμβάνοντας την ισχυρή έκτη θέση. Στο μεταξύ, τόσο η Αθήνα/Πειραιάς όσο και το Ningbo Zhoushan ανέβηκαν από μία θέση στην κατάταξη φέτος, στην έβδομη και όγδοη θέση αντίστοιχα. Ως αποτέλεσμα, το Αμβούργο έπεσε δύο θέσεις, στην ένατη, αλλά εξακολουθεί να διατηρεί τη θέση του στην πρώτη δεκάδα για δέκατη χρονιά. Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι η κορυφαία δεκάδα παρουσιάζει ελάχιστες μεταβολές σε σχέση με πέρυσι, γεγονός που αντικατοπτρίζει τη σταθερότητα και τις συνεχείς καλές επιδόσεις των εν λόγω ναυτιλιακών κέντρων. Τέλος, σύμφωνα με το φετινό ISCDI Report, η μέση βαθμολογία μεταξύ των δέκα πρώτων λιμένων είναι 77,12 και 69,98 για τους 20 πρώτους, ενώ ο μέσος όρος στο σύνολο των 43 κέντρων ανέρχεται σε 59,13.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Κωστής Φραγκούλης, επικεφαλής της Franman, Πρόεδρος του Propeller Club Πειραιά και Α’ Αντιπρόεδρος του International Propeller, τιμήθηκε ως Παγκόσμιο Μέλος της Χρονιάς (2024…
Από βουτιά σε βουτιά συνεχίζουν οι ναύλοι των LNG carriers, με τη Λεκάνη του Ατλαντικού να αποτελεί περιοχή κατάρρευσης των ναύλων. Πιο συγκεκριμένα, βάσει…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων για το γ΄ τρίμηνο του 2024 προχώρησε την Παρασκευή 1 Νοεμβρίου η Costamare, με επικεφαλής τον κ. Κωνσταντίνο Κωνσταντακόπουλο.…
Η σπουδαία και ανιδιοτελής προσφορά της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, μέσω της ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ, στην Ελληνική Αστυνομία, που αφορά στη δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής,…
Σε εξέλιξη βρίσκεται η επ’ αόριστον απεργία των εργαζομένων στον λιμένα του Μόντρεαλ, η οποία ξεκίνησε τις πρωινές ώρες της Πέμπτης 31 Οκτωβρίου. Συγκεκριμένα,…
Την πτωτική πορεία της ευρωπαϊκής ζήτησης ντίζελ πιθανότατα θα ανατρέψει το γεγονός ότι η Μεσόγειος Θάλασσα θα γίνει ECA από τον Μάιο του 2025,…
Η ευρεία υιοθέτηση της αμμωνίας ως μελλοντικού καυσίμου της ναυτιλίας παρουσιάζει τεχνικές προκλήσεις, λόγω της εγγενούς τοξικότητάς της, που απαιτεί μέτρα ασφαλείας και ειδικό…
Αντιμέτωπη με τις παράπλευρες απώλειες των κυρώσεων της Δύσης κατά της Ρωσίας βρίσκεται η TotalEnergies, η οποία βλέπει σημαντικά κεφάλαια να εγκλωβίζονται στη Ρωσία.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ