Loading: News Submenu
Header Scripts Init

ExxonMobil: Αναγκαίο το πετρέλαιο και μετά το 2050

ExxonMobil: Αναγκαίο το πετρέλαιο και μετά το 2050

Email
LinkedIn
Facebook
X

Η ExxonMobil προβλέπει ότι η ζήτηση πετρελαίου θα είναι σχεδόν αμετάβλητη το 2050 σε σύγκριση με το τρέχον επίπεδο, εκτίμηση που έρχεται σε θεαματική αντίθεση με τις περισσότερες υποθέσεις άλλων παραγόντων του τομέα της ενέργειας.

Ο αμερικανικός κολοσσός της βιομηχανίας αναμένει ότι η ζήτηση μαύρου χρυσού θα κορυφωθεί —ή αλλιώς ότι θα επιπεδοποιηθεί— το 2030, παραμένοντας όμως υψηλότερη «από τα 100 εκατ. βαρέλια την ημέρα» ως το 2050, σύμφωνα με έκθεσή της που είδε το φως της δημοσιότητας τη Δευτέρα 27 Αυγούστου.

Το δεύτερο τρίμηνο του 2024, η κατανάλωση αργού πετρελαίου ανήλθε σε 102,8 εκατ. βαρέλια πετρελαίου την ημέρα, σύμφωνα με την αμερικανική υπηρεσία πληροφόρησης για την ενέργεια (EIA). Η ίδια πηγή προβλέπει ότι θα φθάσει τα 104,55 εκατ. βαρέλια πετρελαίου το 2025.

Η ExxonMobil προεξοφλεί μείωση της κατανάλωσης για ιδιωτικής χρήσης οχήματα, στα ακίνητα, καθώς και για την παραγωγή ενέργειας.

Όμως αντίθετα αναμένει αύξηση των αναγκών για τις μαζικές μεταφορές, τις μεταφορές φορτίων, όπως και στη χημική βιομηχανία.

Σύμφωνα με την ExxonMobil, το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο θα συνεχίζουν να αντιπροσωπεύουν πάνω από το 50% των ενεργειακών πόρων που θα καταναλώνονται το 2050.

Οι εκτιμήσεις του αμερικανικού ομίλου είναι θεαματικά διαφορετικές από αυτές του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας, που αναμένει η ζήτηση να συρρικνωθεί σε περίπου 55 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου το 2050.

Ανταγωνίστρια της ExxonMobil, η BP, αναμένει από την πλευρά της τη συγκεκριμένη χρονιά η ζήτηση να ανέρχεται γύρω στα 75 εκατ. βαρέλια την ημέρα.

Η ExxonMobil προειδοποιεί ότι ελλείψει νέων επενδύσεων στην πετρελαϊκή βιομηχανία, η παραγωγή αργού ενδέχεται να πέσει στα 30 εκατ. βαρέλια την ημέρα ως το 2030, ή 70 εκατ. βαρέλια λιγότερα από τις παγκόσμιες ανάγκες, κατά τους υπολογισμούς της.

Αυτό το σενάριο θα συνεπαγόταν «ακραίες ενεργειακές ελλείψεις» και σειρά προβλημάτων «στην καθημερινότητά μας», καθώς και απότομη αύξηση των τιμών του πετρελαίου, υπογραμμίζει.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Email
LinkedIn
Facebook
X

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Η νέα πρωτοβουλία της Διώρυγας του Παναμά με φόντο τη σταθερότητα

Εν αναμονή αύξησης των ημερήσιων διελεύσεων από τη Διώρυγα του Παναμά, μετά από μια μακρά περίοδο ξηρασίας που έπληξε τη χώρα της Κεντρικής Αμερικής,…

Το πρώτο πλοίο μεταφοράς αμμωνίας και διοξειδίου του άνθρακα της Ευρώπης

Ανταποκρινόμενη στις απαιτήσεις της σύγχρονης ενεργειακής μετάβασης και της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας, η HGK Shipping εγκαινιάζει μια νέα εποχή στις θαλάσσιες μεταφορές με το καινοτόμο…

Οι παραγγελίες δεξαμενόπλοιων ολοταχώς προς υψηλά 17 ετών

Βίους αντίθετους ακολουθούν οι αγορές νεότευκτων και μεταχειρισμένων δεξαμενόπλοιων. Ειδικότερα, σύμφωνα με την εβδομαδιαία έκθεση της Xclusiv, οι αγοραπωλησίες κινούνται φέτος στα χαμηλότερα επίπεδα…

Αποκτήστε το τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2024
.naftika_cp_inline-a, .naftika_cp_inline-b { display: none; }