Σε μια περίοδο όπου η βιωσιμότητα βρίσκεται στο προσκήνιο των παγκόσμιων πρωτοβουλιών, η σουηδική εταιρεία Candela ενώνει τις δυνάμεις της με το NEOM, το φιλόδοξο έργο «μεγα-πόλης» της Σαουδικής Αραβίας. Με στόχο να μεταμορφώσουν τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τις θαλάσσιες μεταφορές, η Candela και το NEOM συνεργάζονται για να δημιουργήσουν ένα πρωτοποριακό δίκτυο υδάτινων μετακινήσεων, που θα βασίζεται σε καθαρή ενέργεια και καινοτόμο σχεδιασμό.
Η Candela πρόκειται να προμηθεύσει έναν στόλο από τα P-12 ηλεκτρικά ιπτάμενα δελφίνια, τα οποία θεωρούνται τα πρώτα του είδους τους στον κόσμο, για το υδάτινο δίκτυο μεταφορών του NEOM. Η αρχική παραγγελία περιλαμβάνει οκτώ από αυτά τα πλοία, καθιστώντας την τη μεγαλύτερη παραγγελία στην ιστορία της Candela.
Τα πλοία P-12 της Candela είναι σχεδιασμένα για να προσφέρουν συστήματα υδάτινης μεταφοράς με μηδενικές εκπομπές, βελτιώνοντας δραστικά τις υπάρχουσες λύσεις. Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά πλοία, το Candela P-12 είναι μικρότερο, ταχύτερο και πολύ πιο αποδοτικό, προσφέροντας συχνές αναχωρήσεις και ταχύτερα ταξίδια. Με ταχύτητα που φτάνει τους 25 κόμβους και αυτονομία πάνω από δύο ώρες, το P-12 θεωρείται το ταχύτερο και με τη μεγαλύτερη εμβέλεια ηλεκτρικό επιβατικό πλοίο που έχει κατασκευαστεί μέχρι σήμερα.
Η τεχνολογία που χρησιμοποιείται στα P-12 αποτελεί το κλειδί για την εξαιρετική τους απόδοση. Πετώντας πάνω από τα κύματα με τη βοήθεια υδροπτερύγων που καθοδηγούνται από υπολογιστή, τα πλοία αυτά χρησιμοποιούν 80% λιγότερη ενέργεια σε σύγκριση με τα συμβατικά πλοία. Η καινοτόμος αυτή τεχνολογία επιτρέπει όχι μόνο μεγαλύτερη εμβέλεια και ταχύτητα, αλλά και αυξημένη σταθερότητα, με το ψηφιακό σύστημα ελέγχου πτήσης να ισορροπεί το πλοίο 100 φορές το δευτερόλεπτο, ακόμα και σε δύσκολες καιρικές συνθήκες.
Η ενεργειακή αποδοτικότητα των P-12 δεν περιορίζεται μόνο στη λειτουργία τους, αλλά επεκτείνεται και στον συνολικό κύκλο ζωής τους. Σύμφωνα με μια ανάλυση του Βασιλικού Ινστιτούτου Τεχνολογίας KTH στη Στοκχόλμη, τα P-12 εκπέμπουν 97,5% λιγότερο CO₂ κατά τη διάρκεια της ζωής τους σε σύγκριση με ένα συμβατικό ντιζελοκίνητο πλοίο ίδιου μεγέθους. Το γεγονός αυτό καθιστά τα P-12 μια εξαιρετικά βιώσιμη επιλογή για το μέλλον της υδάτινης μεταφοράς.
Η πρώτη παρτίδα των οκτώ σκαφών αναμένεται να παραδοθεί το 2025 και στις αρχές του 2026, ενώ το Candela P-12 θα κάνει το ντεμπούτο του στις δημόσιες συγκοινωνίες της Στοκχόλμης το φθινόπωρο του 2024.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου, ο Όμιλος ΟΝΕΧ γιόρτασε τη συμπλήρωση 20 χρόνων από την ίδρυσή του, με τη σχετική εκδήλωση να λαμβάνει χώρα στο…
Υψηλές είναι οι φιλοδοξίες της Ινδίας σε ό,τι αφορά την καθιέρωσή της μεταξύ των κορυφαίων ναυπηγικών χωρών του κόσμου. Σε χαιρετισμό του σε πρόσφατο…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Νοεμβρίου 2024 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
«Είχαμε την ευκαιρία να προσεγγίσουμε όλα τα καυτά ζητήματα της διεθνούς επικαιρότητας καθώς και τις στρατηγικές προτεραιότητες του ΝΑΤΟ. Συζητήσαμε τον εποικοδομητικό ρόλο της…
Νέα ρήτρα, ενόψει και της εφαρμογής του Κανονισμού FuelEU Maritime από την 1η Ιανουαρίου 2025, ανέπτυξε η BIMCO για τα συμβαλλόμενα μέρη στα ναυλοσύμφωνα.…
Ισχυρά σημάδια καταγράφει το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο, παρότι στην πλειονότητά τους οι ναυλαγορές βρίσκονται υπό πίεση συγκριτικά με το προηγούμενο διάστημα. Ειδικότερα, όπως αναφέρει…
Τα δίχτυα τους στην αμερικανική αγορά LNG φιλοδοξούν να απλώσουν νοτιοκορεατικές εταιρείες, καθώς η δεύτερη θητεία Ντόναλντ Τραμπ μέλλεται να φέρει σημαντική ανάπτυξη στα…
Την πώληση μεγάλου μέρους των μετοχών που κατείχε στη ZIM ανακοίνωσε πρόσφατα η Kenon Holdings, συμφερόντων του Ισραηλινού δισεκατομμυριούχου Idan Ofer. Συγκεκριμένα, η Kenon…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ