Loading: News Submenu
Header Scripts Init

Ηλεκτρικά ιπτάμενα δελφίνια για τη φουτουριστική πόλη της Σ. Αραβίας

Ηλεκτρικά ιπτάμενα δελφίνια για τη φουτουριστική πόλη της Σ. Αραβίας

Email
LinkedIn
Facebook
X

Σε μια περίοδο όπου η βιωσιμότητα βρίσκεται στο προσκήνιο των παγκόσμιων πρωτοβουλιών, η σουηδική εταιρεία Candela ενώνει τις δυνάμεις της με το NEOM, το φιλόδοξο έργο «μεγα-πόλης» της Σαουδικής Αραβίας. Με στόχο να μεταμορφώσουν τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τις θαλάσσιες μεταφορές, η Candela και το NEOM συνεργάζονται για να δημιουργήσουν ένα πρωτοποριακό δίκτυο υδάτινων μετακινήσεων, που θα βασίζεται σε καθαρή ενέργεια και καινοτόμο σχεδιασμό.

Η Candela πρόκειται να προμηθεύσει έναν στόλο από τα P-12 ηλεκτρικά ιπτάμενα δελφίνια, τα οποία θεωρούνται τα πρώτα του είδους τους στον κόσμο, για το υδάτινο δίκτυο μεταφορών του NEOM. Η αρχική παραγγελία περιλαμβάνει οκτώ από αυτά τα πλοία, καθιστώντας την τη μεγαλύτερη παραγγελία στην ιστορία της Candela.

Τα πλοία P-12 της Candela είναι σχεδιασμένα για να προσφέρουν συστήματα υδάτινης μεταφοράς με μηδενικές εκπομπές, βελτιώνοντας δραστικά τις υπάρχουσες λύσεις. Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά πλοία, το Candela P-12 είναι μικρότερο, ταχύτερο και πολύ πιο αποδοτικό, προσφέροντας συχνές αναχωρήσεις και ταχύτερα ταξίδια. Με ταχύτητα που φτάνει τους 25 κόμβους και αυτονομία πάνω από δύο ώρες, το P-12 θεωρείται το ταχύτερο και με τη μεγαλύτερη εμβέλεια ηλεκτρικό επιβατικό πλοίο που έχει κατασκευαστεί μέχρι σήμερα.

Η τεχνολογία που χρησιμοποιείται στα P-12 αποτελεί το κλειδί για την εξαιρετική τους απόδοση. Πετώντας πάνω από τα κύματα με τη βοήθεια υδροπτερύγων που καθοδηγούνται από υπολογιστή, τα πλοία αυτά χρησιμοποιούν 80% λιγότερη ενέργεια σε σύγκριση με τα συμβατικά πλοία. Η καινοτόμος αυτή τεχνολογία επιτρέπει όχι μόνο μεγαλύτερη εμβέλεια και ταχύτητα, αλλά και αυξημένη σταθερότητα, με το ψηφιακό σύστημα ελέγχου πτήσης να ισορροπεί το πλοίο 100 φορές το δευτερόλεπτο, ακόμα και σε δύσκολες καιρικές συνθήκες.

Η ενεργειακή αποδοτικότητα των P-12 δεν περιορίζεται μόνο στη λειτουργία τους, αλλά επεκτείνεται και στον συνολικό κύκλο ζωής τους. Σύμφωνα με μια ανάλυση του Βασιλικού Ινστιτούτου Τεχνολογίας KTH στη Στοκχόλμη, τα P-12 εκπέμπουν 97,5% λιγότερο CO₂ κατά τη διάρκεια της ζωής τους σε σύγκριση με ένα συμβατικό ντιζελοκίνητο πλοίο ίδιου μεγέθους. Το γεγονός αυτό καθιστά τα P-12 μια εξαιρετικά βιώσιμη επιλογή για το μέλλον της υδάτινης μεταφοράς.

Η πρώτη παρτίδα των οκτώ σκαφών αναμένεται να παραδοθεί το 2025 και στις αρχές του 2026, ενώ το Candela P-12 θα κάνει το ντεμπούτο του στις δημόσιες συγκοινωνίες της Στοκχόλμης το φθινόπωρο του 2024.

Email
LinkedIn
Facebook
X

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Βύθιση «Bayesian»: Έρευνα για ανθρωποκτονία εξ’ αμελείας εις βάρος του καπετάνιου

Ο καπετάνιος του πολυτελούς γιοτ Bayesian, το οποίο βυθίστηκε στα ανοικτά της Σικελίας την προηγούμενη Δευτέρα, ερευνάται για ανθρωποκτονία εξ αμελείας, μετέδωσαν σήμερα ιταλικά…

Ο σκοτεινός στόλος εισχωρεί στο νηολόγιο του Μπαρμπάντος

Η μεταπήδηση πλοίων του σκοτεινού στόλου από νηολόγιο σε νηολόγιο αποτελεί έναν σημαντικό πονοκέφαλο της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Βάσει δημοσιεύματος του Bloomberg, μία από τις…

Αποκτήστε το τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2024
.naftika_cp_inline-a, .naftika_cp_inline-b { display: none; }