Η παγκόσμια βιομηχανία δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS) κάνει ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός, με τη νέα συνεργασία μεταξύ των εταιρειών ADNOC, PETRONAS και Storegga. Οι τρεις εταιρείες υπέγραψαν συμφωνία κοινής μελέτης και ανάπτυξης (JSDA) για την αξιολόγηση των δυνατοτήτων αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) σε αλμυρούς υδροφορείς στη λεκάνη Penyu, ανοικτά της χερσονήσου της Μαλαισίας. Αυτή η συνεργασία θα αξιοποιήσει προηγμένες μεθόδους για την επίτευξη μόνιμης και ασφαλούς αποθήκευσης τουλάχιστον 5 εκατ. τόνων CO₂ ετησίως μέχρι το 2030.
Στον πυρήνα αυτής της πρωτοβουλίας βρίσκεται η τεχνολογία. Το εύρος της συμφωνίας περιλαμβάνει τη μελέτη ναυτιλιακών και λογιστικών συστημάτων για το CO₂, γεωφυσική και γεωμηχανική μοντελοποίηση, καθώς και προσομοίωση δεξαμενών και έρευνα για την ασφάλεια της συγκράτησης του CO₂. Ειδικότερα, θα εξεταστεί η εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης (AI) για την ενίσχυση της αποθηκευτικής ικανότητας, μια κίνηση που μπορεί να αλλάξει το τοπίο στην αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα σε υπεράκτιες περιοχές.
Αυτή η στρατηγική συνεργασία ευθυγραμμίζεται με τον στόχο της PETRONAS να καταστήσει τη Μαλαισία ένα περιφερειακό κέντρο CCS για την Ασία-Ειρηνικό, αναπτύσσοντας την αποθηκευτική ικανότητα μέσω των αλμυρών υδροφορέων της περιοχής. Η Μαλαισία διαθέτει γεωλογικές δομές που είναι κατάλληλες για την ανάπτυξη μεγάλης κλίμακας, μόνιμων λύσεων αποθήκευσης CO₂, και η JSDA στοχεύει να επιταχύνει σημαντικά αυτή την ανάπτυξη.
Η Storegga, ένας από τους πρωτοπόρους στον τομέα της CCS, φέρνει την πολύτιμη εμπειρία της στη συνεργασία, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη ενός κέντρου CCS παγκόσμιας κλάσης. Η ADNOC, από την πλευρά της, στοχεύει να φτάσει σε ικανότητα δέσμευσης άνθρακα 10 εκατ. τόνων ετησίως μέχρι το 2030, χρησιμοποιώντας προηγμένες τεχνολογίες, που θα επιτρέψουν τη σημαντική μείωση των εκπομπών.
Οι δραστηριότητες της JSDA αναμένεται να ξεκινήσουν αργότερα φέτος, με την τεχνολογία να αποτελεί τον βασικό πυλώνα αυτής της προσπάθειας, καθορίζοντας το μέλλον της δέσμευσης και της αποθήκευσης άνθρακα σε παγκόσμιο επίπεδο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Κωστής Φραγκούλης, επικεφαλής της Franman, Πρόεδρος του Propeller Club Πειραιά και Α’ Αντιπρόεδρος του International Propeller, τιμήθηκε ως Παγκόσμιο Μέλος της Χρονιάς (2024…
Από βουτιά σε βουτιά συνεχίζουν οι ναύλοι των LNG carriers, με τη Λεκάνη του Ατλαντικού να αποτελεί περιοχή κατάρρευσης των ναύλων. Πιο συγκεκριμένα, βάσει…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων για το γ΄ τρίμηνο του 2024 προχώρησε την Παρασκευή 1 Νοεμβρίου η Costamare, με επικεφαλής τον κ. Κωνσταντίνο Κωνσταντακόπουλο.…
Η σπουδαία και ανιδιοτελής προσφορά της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, μέσω της ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ, στην Ελληνική Αστυνομία, που αφορά στη δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής,…
Σε εξέλιξη βρίσκεται η επ’ αόριστον απεργία των εργαζομένων στον λιμένα του Μόντρεαλ, η οποία ξεκίνησε τις πρωινές ώρες της Πέμπτης 31 Οκτωβρίου. Συγκεκριμένα,…
Την πτωτική πορεία της ευρωπαϊκής ζήτησης ντίζελ πιθανότατα θα ανατρέψει το γεγονός ότι η Μεσόγειος Θάλασσα θα γίνει ECA από τον Μάιο του 2025,…
Η ευρεία υιοθέτηση της αμμωνίας ως μελλοντικού καυσίμου της ναυτιλίας παρουσιάζει τεχνικές προκλήσεις, λόγω της εγγενούς τοξικότητάς της, που απαιτεί μέτρα ασφαλείας και ειδικό…
Αντιμέτωπη με τις παράπλευρες απώλειες των κυρώσεων της Δύσης κατά της Ρωσίας βρίσκεται η TotalEnergies, η οποία βλέπει σημαντικά κεφάλαια να εγκλωβίζονται στη Ρωσία.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ