Στον αυξημένο αριθμό πυρκαγιών σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, έπειτα από μια περίοδο «ηρεμίας», εστιάζει πρόσφατη έκθεση του αλληλασφαλιστικού οργανισμού Gard.
Ειδικότερα, το 2023 κατά μέσο όρο σημειωνόταν μία πυρκαγιά σε containership ανά εννιά ημέρες, αναφέρει ο αλληλασφαλιστικός οργανισμός, επικαλούμενος στοιχεία του Cargo Incident Notification System (CINS). Τα συγκεκριμένα επίπεδα αποτελούν σημαντική άνοδο έναντι εκείνων του 2020, οπότε και καταγραφόταν περίπου μία πυρκαγιά ανά δύο εβδομάδες.
Πάντως, το 2024 έχει φέρει ένα νέο κύμα αισιοδοξίας. Έως και τον Μάιο του τρέχοντος έτους δεν σημειώθηκε καμία πυρκαγιά μεγάλης κλίμακας. Πάντως, στις 26 Μαΐου, το «Northern Juvenile» έπιασε φωτιά στον λιμένα της Σιγκαπούρης, ενώ στις 19 Ιουλίου κατεγράφη πυρκαγιά στο «Maersk Frankfurt», που βρισκόταν στη δυτική ακτή της Ινδίας.
Στο πλαίσιο της ανάλυσής του, ο Gard εστιάζει στη συμφόρηση στους λιμένες. Πλέον, απαιτείται περισσότερος χρόνος προκειμένου να ελλιμενιστούν πλοία τα οποία ίσως αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα. Πέραν αυτού, σε ορισμένες περιπτώσεις, ο διαχειριστής του πλοίου επιθυμεί να εκφορτώσει όσο το δυνατόν γρηγορότερα, γεγονός που ενδέχεται να αυξήσει τον κίνδυνο πρόκλησης κάποιου ατυχήματος.
Επιπλέον, η αναδιάταξη των routes έχει οδηγήσει στο να προσεγγίζουν πλοία μεγάλου μεγέθους λιμένες που δεν διαθέτουν τις απαραίτητες υποδομές για να τα υποδεχτούν. Ο Gard εστιάζει στους αφρικανικούς λιμένες και στην αναδιάταξη των routes των containerships γύρω από την Αφρική.
Παράλληλα, υπάρχουν και παράγοντες που οφείλονται στη φύση του φορτίου. Φορτία όπως ο άνθρακας, οι μπαταρίες λιθίου, το βαμβάκι και το μαλλί φέρεται να παρουσιάζουν αυξημένο κίνδυνο.
Σε κάθε περίπτωση, τα περιστατικά παραμένουν περιορισμένα. Άλλωστε, όπως αναφέρει ο Gard, περίπου 250 εκατ. containers μεταφέρονται διά θαλάσσης ετησίως. Μονάχα στη μεταφορά λίγων εξ αυτών παρουσιάζονται προβλήματα, ενώ οι καταστάσεις που δεν αντιμετωπίζονται προτού κλιμακωθούν σημαντικά είναι ακόμα λιγότερος. Ωστόσο, αυτό δεν συνεπάγεται εφησυχασμό. Η άνοδος των πυρκαγιών σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι ανησυχητική.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης άφησαν ελεύθερα έπειτα από πάνω από ένα χρόνο τα μέλη του πληρώματος του πλοίου «Galaxy Leader», που είχαν συλλάβει…
Η εκμετάλλευση των κοιτασμάτων της παραμένει ψηλά στην ατζέντα της Λιβύης, η οποία βρίσκεται σε αναζήτηση επενδύσεων. Ειδικότερα, βάσει δημοσιεύματος του τουρκικού πρακτορείου ειδήσεων…
Σε συζητήσεις για την έκδοση ομολόγου αξίας τουλάχιστον $100 εκατ. στη σκανδιναβική αγορά βρίσκεται η Contships Management, η μεγαλύτερη παγκοσμίως ιδιοκτήτρια εταιρεία feeder containerships…
Σε «τέστ αντοχής» (stress tests) και επιτόπιους ελέγχους από κλιμάκια της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) θα υποβληθούν το 2025 οι τράπεζες. Όπως ανακοίνωσε πρόσφατα…
Με δυναμικό ρυθμό βαίνουν οι επενδύσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών για τη ναυπήγηση καινοτόμων ποντοπόρων πλοίων και το 2025. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της…
Περίπου 1,4 δισεκατομμύρια τουρίστες ταξίδεψαν στο εξωτερικό το 2024, αριθμός που φτάνει σε προ-πανδημίας επίπεδα, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η υπηρεσία…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής του ανάπτυξης, ο ενεργειακός κολοσσός ADNOC προέβη πρόσφατα σε νέες διαρθρωτικές κινήσεις, που αφορούν τις ναυτιλιακές δραστηριότητες του ομίλου. Σύμφωνα…
Η τεχνολογία EnergoFlow της Wärtsilä και οι Προπέλες Σταθερού Βήματος (Fixed Pitch Propellers ‒ FPP) παρέχουν λύσεις που μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων. Το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ