Σημάδια επιμονής των ανισορροπιών μεταξύ Ανατολής και Δύσης καταγράφονται στη ναυλαγορά των LNG carriers.
Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η «ψαλίδα» μεταξύ της Λεκάνης του Ατλαντικού και της Λεκάνης του Ειρηνικού πλέον ανέρχεται σε $20.000/ημέρα. Συγκεκριμένα, ανατολικά του Σουέζ, οι spot ναύλοι για ένα LNG carrier μεταφορικής ικανότητας περίπου 160.000 κ.μ. διαμορφώθηκαν κατά μέσο όρο στα $65.000/ημέρα, την εβδομάδα με πέρας την Τετάρτη 21 Αυγούστου.
Την ίδια ώρα, το κόστος ναύλωσης στη spot αγορά ενός πλοίου ίδιων προδιαγραφών δυτικά του Σουέζ διαμορφώθηκε στα $45.000/ημέρα, μετά από εβδομαδιαία πτώση της τάξεως των $5.000/ημέρα.
Όσον αφορά την αγορά χρονοναυλώσεων, οι μεταβολές που σημειώθηκαν, βάσει της Fearnleys, είναι οριακές. Πλέον, το κόστος ναύλωσης ενός TFDE LNGC μεταφορικής ικανότητας περίπου 160.000 κ.μ. ανέρχεται σε $60.500/ημέρα για συμβόλαια διάρκειας ενός έτους, μετά από πτώση $500/ημέρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Τεχνολογίας (ΕΛ.Ι.Ν.Τ.) διοργάνωσε με εξαιρετική επιτυχία την 10η & 11η Δεκεμβρίου 2024 το 18o Ετήσιο Συνέδριο Ναυτικής Τεχνολογίας προσελκύοντας πάνω…
Η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοίνωσε σήμερα, Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου, την υπογραφή της…
Honda και η Nissan συμφώνησαν να διερευνήσουν την προοπτική συγχώνευσης και σύσταση κοινής εταιρείας συμμετοχών, ανακοίνωσαν σήμερα, με στόχο την δημιουργία του τρίτου μεγαλύτερου…
Με στόχο να ενισχύσει την τεχνολογική της αυτάρκεια στον τομέα της ενέργειας, καθώς και τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης της ενεργειακής εξίσωσης της χώρας, η Νότια…
Σημαντικό ορόσημο για το εθνικό σύστημα ηλεκτροδότησης αποτελεί η ολοκλήρωση, την περασμένη εβδομάδα της κατασκευής της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής η οποία μετά την εκτέλεση…
Η DP World εξέδωσε ένα μπλε ομόλογο ύψους $100 εκατ. για τη χρηματοδότηση βιώσιμων έργων που αφορούν τις θαλάσσιες μεταφορές, τις λιμενικές υποδομές, τη…
Σε αναπτυξιακή πορεία στόλου εισέρχονται τα δεξαμενόπλοια μεγαλύτερου μεγέθους, και δη τα VLCCs, τα Suezmaxes και τα Aframaxes/LR2s. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτηση…
Τα Αυτόνομα Υποβρύχια Οχήματα (AUV) αποτελούν σήμερα μία από τις πιο καινοτόμες και αποδοτικές λύσεις για την επιθεώρηση υποθαλάσσιων αγωγών. Η νέα τεχνολογία επιτρέπει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ