Loading: News Submenu
Header Scripts Init

Συνέντευξη των κ. Φραγκίσκου και Αντώνη Κανελλάκη, του ομίλου εταιρειών Alpha Bulkers, Pantheon Tankers και Alpha Gas

Φραγκίσκος και Αντώνης Κανελλάκης: Οι οικογενειακές ναυτιλιακές εταιρείες θα συνεχίσουν να αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής ναυτιλίας

Φραγκίσκος και Αντώνης Κανελλάκης: Οι οικογενειακές ναυτιλιακές εταιρείες θα συνεχίσουν να αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής ναυτιλίας

Συνέντευξη των κ. Φραγκίσκου και Αντώνη Κανελλάκη, του ομίλου εταιρειών Alpha Bulkers, Pantheon Tankers και Alpha Gas

Email
LinkedIn
Facebook
X

Το ελληνικό ναυτιλιακό παράδειγμα στηρίζεται κατά πολύ στη στενή σχέση συνεργασίας μεταξύ της εργοδοσίας και των στελεχών της ναυτιλιακής επιχείρησης. Αιχμή του δόρατος αποτελούν το οικογενειακό πνεύμα αλλά και η αξιοκρατία ως βασικές αρχές που κληρονομούνται από γενιά σε γενιά. Οι κ. Φραγκίσκος και Αντώνης Κανελλάκης συνεχίζοντας την παράδοση του αείμνηστου παππού τους Αντώνη Αγγελικούση και της μητέρας τους Άννας Αγγελικούση, στην αποκλειστική τους συνέντευξη στα Ναυτικά Χρονικά αναλύουν τη στρατηγική που επιδιώκουν να ακολουθήσουν. Ο όμιλος που συνδιευθύνουν αποτελεί έναν από τους βασικούς στυλοβάτες του ελληνικού νηολογίου προσφέροντας σταθερές θέσεις εργασίας σε μεγάλο αριθμό ναυτικών αλλά και στελέχη διοίκησης.

1. Ο όμιλός σας δίνει ιδιαίτερη έμφαση στον Έλληνα ναυτικό, στην εκπαίδευση και στην κατάρτισή του. Πώς μπορεί ένας όμιλος που συνεχώς γιγαντώνεται να αντεπεξέλθει στις προκλήσεις της συρρίκνωσης του ενδιαφέροντος για το ναυτικό επάγγελμα στην Ευρώπη;

Το ναυτικό επάγγελμα είναι μια δύσκολη και απαιτητική δουλειά, που απαιτεί δεξιότητες, μόρφωση και προσήλωση. Είναι όμως και μια πολύ καλά αμειβόμενη εργασία, όπου οι καθημερινές συνθήκες για τον ναυτικό ολοένα και βελτιώνονται. Οι συνθήκες αυτές ευελπιστούμε ότι μπορούν να αντιστρέψουν το φαινόμενο που παρατηρείται κατά το οποίο Έλληνες και γενικότερα Ευρωπαίοι αποφεύγουν το ναυτικό επάγγελμα. Ο εκσυγχρονισμός των ΑΕΝ θα μπορούσε να βοηθήσει στην προσέλκυση περισσότερων νέων αξιωματικών. Ταυτόχρονα, οι εταιρείες θα πρέπει να στραφούν και σε άλλα κράτη, όπου το ναυτικό επάγγελμα είναι ελκυστικό, ώστε να καλύψουν τις ανάγκες στελέχωσής τους.

 

2. Ένας μεγάλος αριθμός πλοίων που διαχειρίζονται οι εταιρείες του ομίλου σας φέρουν την ελληνική σημαία. Ωστόσο, η πορεία του ελληνικού νηολογίου φαίνεται να φθίνει, παρά τις πρόσφατες ευρωπαϊκές επιταγές, που υποχρεώνουν τις επιχειρήσεις με διοικητικές έδρες στα κράτη-μέλη να υποστηρίζουν πιο ενεργά τα ευρωπαϊκά νηολόγια. Υπό ποιες προϋποθέσεις θα μπορούσε η ελληνική σημαία να καταστεί ανταγωνιστικότερη;

Η ελληνική σημαία θα μπορούσε να καταστεί ανταγωνιστικότερη αν περιόριζε τις γραφειοκρατικές διατυπώσεις και υιοθετούσε τις ηλεκτρονικές διαδικασίες νηολόγησης και διαγραφής πλοίου που έχουν θεσπίσει τα περισσότερα εξωχώρια αλλά και πολλά ευρωπαϊκά νηολόγια. Στο πλαίσιο αυτό, θα βοηθούσε και ένα ελαστικότερο ωράριο λειτουργίας εξ αποστάσεως και χωρίς φυσική παρουσία των εμπλεκομένων. Οι δρομολογούμενες ρυθμίσεις για την ψηφιοποίηση του νηολογίου είναι προφανώς ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά θα πρέπει να δούμε πώς αυτές οι αλλαγές θα εφαρμοστούν στην πράξη.

3. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες εξακολουθούν να τοποθετούν παραγγελίες για πλοία τα οποία στη μεγάλη τους πλειοψηφία θα καταναλώνουν συμβατικά καύσιμα. Υπάρχει ο κίνδυνος αυτά τα πλοία, εν μέσω πράσινης μετάβασης, να καταστούν λιγότερο ανταγωνιστικά στο άμεσο μέλλον;

Τα νεότευκτα με συμβατικά καύσιμα θα εξακολουθούν να είναι από τα πιο αποδοτικά και φιλικά προς το περιβάλλον πλοία στο νερό όταν αυτά θα παραδίδονται.

Μόνο τα πλοία που κατασκευάστηκαν την τελευταία δεκαετία έχουν βελτιωμένη απόδοση με οικολογικούς κινητήρες.

Επιπλέον, περίπου το 18% του στόλου των δεξαμενόπλοιων και το 15% του στόλου των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου είναι επί του παρόντος ηλικίας άνω των 20 ετών και χρήζουν αντικατάστασης. Το γεγονός αυτό θα αυξήσει τη ζήτηση των νεότευκτων πλοίων με συμβατικά καύσιμα τα επόμενα χρόνια.

Από την άλλη πλευρά, υπάρχει πάντα ο «κίνδυνος» να επικρατήσει στο μέλλον ένα νέο καύσιμο που θα καθιστά πλοία με συμβατικά καύσιμα λιγότερο ανταγωνιστικά. Η εδραίωση όμως ενός νέου καυσίμου θα απαιτούσε χρόνο.

Εναλλακτικά, τα πλοία με συμβατικά καύσιμα θα μπορούσαν να εξοπλιστούν εκ των υστέρων ώστε να καίνε εναλλακτικά καύσιμα ή να δεσμεύουν άνθρακα επί του πλοίου ή ακόμα και να καίνε βιοκαύσιμα χωρίς καμία μετατροπή. Αυτή βέβαια είναι μια δαπανηρή διαδικασία.

 

4. Τα τελευταία χρόνια, οι ναυλαγορές επηρεάζονται από αστάθμητους παράγοντες, οι οποίοι δημιουργούν εύθραυστες ισορροπίες. Πώς μπορεί ο σύγχρονος επιχειρηματίας να αντιμετωπίσει αυτές τις συνθήκες και ποια είναι η βέλτιστη στρατηγική; Ποιες συμβουλές του αείμνηστου Αντώνη Αγγελικούση διατηρείτε «ως κόρη οφθαλμού»;

Αστάθμητοι παράγοντες, όπως οι γεωπολιτικές εντάσεις, έπαιξαν πρόσφατα σημαντικό ρόλο στις διάφορες ναυτιλιακές αγορές και έχουν δημιουργήσει τεράστια αστάθεια και αβεβαιότητα σε μια εποχή όπου ο παγκόσμιος στόλος βρίσκεται στα αρχικά στάδια απαλλαγής του από τις εκπομπές άνθρακα. Σε τέτοιες περιόδους, οι ιδιοκτήτες πρέπει να είναι προσεκτικοί, ευέλικτοι και προσαρμοστικοί στις νέες συνθήκες. Ένας τρόπος για να μετριαστούν τα επίπεδα του ρίσκου είναι να έχουν έναν διαφοροποιημένο στόλο και μια διαφοροποιημένη πελατεία ναυλωτών πρώτης κατηγορίας με βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες ναυλώσεις. Επιπρόσθετα, μια εταιρεία με ισχυρό ισολογισμό και κεφαλαιοποίηση έχει δυνατότητα να εξασφαλίσει καλύτερους όρους χρηματοδότησης. Δεδομένου ότι η υψηλή ρευστότητα μιας εταιρείας δίνει τη δυνατότητα διαμόρφωσης της βέλτιστης κεφαλαιακής διάρθρωσης, εταιρείες με όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά έχουν στρατηγικό πλεονέκτημα σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Δύο συμβουλές που συχνά έδινε ο παππούς μας ήταν πρώτον «δείχνοντας σεβασμό στους ανθρώπους μας, δημιουργούμε μια βαθιά και αμοιβαία πίστη» και, δεύτερον, «να αφήνεις πάντα κάτι στο τραπέζι για την άλλη πλευρά», ώστε και τα δύο μέρη σε μια συμφωνία να μείνουν ευχαριστημένα.

Απόσπασμα από τη συνέντευξη των κ. Φραγκίσκου και Αντώνη Κανελλάκη στο τεύχος Ιουνίου των Ναυτικών Χρονικών. Μπορείτε να διαβάσετε το τεύχος Ιουνίου πατώντας εδώ.

Email
LinkedIn
Facebook
X

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Βύθιση «Bayesian»: Έρευνα για ανθρωποκτονία εξ’ αμελείας εις βάρος του καπετάνιου

Ο καπετάνιος του πολυτελούς γιοτ Bayesian, το οποίο βυθίστηκε στα ανοικτά της Σικελίας την προηγούμενη Δευτέρα, ερευνάται για ανθρωποκτονία εξ αμελείας, μετέδωσαν σήμερα ιταλικά…

Ο σκοτεινός στόλος εισχωρεί στο νηολόγιο του Μπαρμπάντος

Η μεταπήδηση πλοίων του σκοτεινού στόλου από νηολόγιο σε νηολόγιο αποτελεί έναν σημαντικό πονοκέφαλο της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Βάσει δημοσιεύματος του Bloomberg, μία από τις…

Αποκτήστε το τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2024
.naftika_cp_inline-a, .naftika_cp_inline-b { display: none; }