
Τρεις πυρκαγιές βρίσκονταν, την Παρασκευή 23 Αυγούστου, σε εξέλιξη στο δεξαμενόπλοιο που εγκαταλείφθηκε από το πλήρωμά του αφού υπέστη επίθεση την Τετάρτη 21 Αυγούστου, στα ανοικτά της Υεμένης από τους αντάρτες Χούθι, που υποστηρίζονται από το Ιράν, όπως ανέφερε η βρετανική υπηρεσία ασφάλειας της ναυσιπλοΐας United Kingdom Maritime Trade Operations (UKMTO).
Η UKMTO, που ανήκει στο βρετανικό πολεμικό ναυτικό, ανέφερε ότι το βράδυ της Παρασκευής 23 Αυγούστου, έλαβε αναφορά κατά την οποία παρατηρήθηκαν τρεις πυρκαγιές στο πλοίο, Sounion της εταιρείας Delta Tankers, που μοιάζει να παρασύρεται από ρεύματα, αφού χτυπήθηκε τρεις φορές δυτικά του λιμανιού Χοντάιντα της δυτικής Υεμένης.
Ο κινητήρας του πλοίου έπαψε να λειτουργεί και το πλοίο αφέθηκε αγκυροβολημένο στην Ερυθρά Θάλασσα, μεταξύ Ερυθραίας και Υεμένης, μετά την επίθεση, την ευθύνη για την οποία ανέλαβε το κίνημα Ανσάρ Αλλάχ, πιο γνωστό στη Δύση με την ονομασία Χούθι, από το επώνυμο της οικογένειας των ηγετών του.
Όταν εξαπολύθηκε η επίθεση, γινόταν λόγος για μια πυρκαγιά στο πλοίο και ζημιά στο διαμέρισμα του κινητήρα. Δεν είναι σαφής η αιτία των τριών νέων πυρκαγιών.
Κατά το Υπουργείο Ναυτιλίας της Ελλάδας, το Sounion μετέφερε στην Κόρινθο 150.000 τόνους αργού πετρελαίου που φόρτωσε στο λιμάνι της Βασόρας, στο Ιράκ.
Η ναυτική αποστολή Ασπίδες της ΕΕ στην Ερυθρά Θάλασσα έκανε γνωστό, ότι απομάκρυνε εσπευσμένα το πλήρωμα του δεξαμενόπλοιου προειδοποιώντας εναντίον του κινδύνου για το περιβάλλον, που εγείρεται.
Η εταιρεία Delta Tankers τόνιζε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, πως υπάρχουν σχέδια για τη μετακίνηση του πλοίου σε ασφαλέστερο προορισμό, όπου θα μπορέσει να γίνει πλήρης αξιολόγηση (έλεγχοι και τυχόν επισκευές).
Επιπλέον, το Σάββατο 24 Αυγούστου, ο εκπρόσωπος του State Department των ΗΠΑ, Μάθιου Μίλερ, με ανακοίνωση Τύπου που έδωσε στη δημοσιότητα, επισήμανε ότι οι συνεχιζόμενες επιθέσεις των Χούθι στο πλοίο, απειλούν να οδηγήσουν στη διαρροή ενός εκατομμυρίου βαρελιών πετρελαίου στην Ερυθρά Θάλασσα, ποσότητα τετραπλάσια από αυτή της διαρροής πετρελαίου του Exxon Valdez.
Οι Χούθι έχουν εξαπολύσει από τον Νοέμβριο δεκάδες επιθέσεις, χρησιμοποιώντας drones και πυραύλους, εναντίον πλοίων που κατ’ αυτούς κατευθύνονται προς ή συνδέονται με το Ισραήλ ή τις ΗΠΑ, σε ένδειξη αλληλεγγύης στους Παλαιστίνιους στη Λωρίδα της Γάζας, όπου συνεχίζει να μαίνεται πόλεμος ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς από τον Οκτώβριο.
Η εκστρατεία των ανταρτών, που θεωρούνται προσκείμενοι στο Ιράν, οδήγησε σε κατακόρυφη αύξηση των ασφαλίστρων πλοίων που διασχίζουν την Ερυθρά Θάλασσα προς τη Διώρυγα του Σουέζ κι ανάγκασε μεγάλες εταιρείες θαλάσσιων μεταφορών να στέλνουν τα πλοία τους να κάνουν τον γύρο της Αφρικής, εκτελώντας δρομολόγια πολύ πιο χρονοβόρα και δαπανηρά.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την Κυριακή 23 Φεβρουαρίου έλαβαν χώρα εκλογές στη Γερμανία, με τους συντηρητικούς να επικρατούν. Δεύτερη σε ψήφους η ΑfD (Εναλλακτική για τη Γερμανία), γεγονός…
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ