Τρεις πυρκαγιές βρίσκονταν, την Παρασκευή 23 Αυγούστου, σε εξέλιξη στο δεξαμενόπλοιο που εγκαταλείφθηκε από το πλήρωμά του αφού υπέστη επίθεση την Τετάρτη 21 Αυγούστου, στα ανοικτά της Υεμένης από τους αντάρτες Χούθι, που υποστηρίζονται από το Ιράν, όπως ανέφερε η βρετανική υπηρεσία ασφάλειας της ναυσιπλοΐας United Kingdom Maritime Trade Operations (UKMTO).
Η UKMTO, που ανήκει στο βρετανικό πολεμικό ναυτικό, ανέφερε ότι το βράδυ της Παρασκευής 23 Αυγούστου, έλαβε αναφορά κατά την οποία παρατηρήθηκαν τρεις πυρκαγιές στο πλοίο, Sounion της εταιρείας Delta Tankers, που μοιάζει να παρασύρεται από ρεύματα, αφού χτυπήθηκε τρεις φορές δυτικά του λιμανιού Χοντάιντα της δυτικής Υεμένης.
Ο κινητήρας του πλοίου έπαψε να λειτουργεί και το πλοίο αφέθηκε αγκυροβολημένο στην Ερυθρά Θάλασσα, μεταξύ Ερυθραίας και Υεμένης, μετά την επίθεση, την ευθύνη για την οποία ανέλαβε το κίνημα Ανσάρ Αλλάχ, πιο γνωστό στη Δύση με την ονομασία Χούθι, από το επώνυμο της οικογένειας των ηγετών του.
Όταν εξαπολύθηκε η επίθεση, γινόταν λόγος για μια πυρκαγιά στο πλοίο και ζημιά στο διαμέρισμα του κινητήρα. Δεν είναι σαφής η αιτία των τριών νέων πυρκαγιών.
Κατά το υπουργείο Ναυτιλίας της Ελλάδας, το Sounion μετέφερε στην Κόρινθο 150.000 τόνους αργού πετρελαίου που φόρτωσε στο λιμάνι της Βασόρας, στο Ιράκ.
Η ναυτική αποστολή Ασπίδες της ΕΕ στην Ερυθρά Θάλασσα έκανε γνωστό, ότι απομάκρυνε εσπευσμένα το πλήρωμα του δεξαμενόπλοιου προειδοποιώντας εναντίον του κινδύνου για το περιβάλλον, που εγείρεται.
Η εταιρεία Delta Tankers τόνιζε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, πως υπάρχουν σχέδια για τη μετακίνηση του πλοίου σε ασφαλέστερο προορισμό, όπου θα μπορέσει να γίνει πλήρης αξιολόγηση (έλεγχοι και τυχόν επισκευές).
Οι Χούθι έχουν εξαπολύσει από τον Νοέμβριο δεκάδες επιθέσεις, χρησιμοποιώντας drones και πυραύλους, εναντίον πλοίων που κατ’ αυτούς κατευθύνονται προς ή συνδέονται με το Ισραήλ ή τις ΗΠΑ, σε ένδειξη αλληλεγγύης στους Παλαιστίνιους στη Λωρίδα της Γάζας, όπου συνεχίζει να μαίνεται πόλεμος ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς από τον Οκτώβριο.
Η εκστρατεία των ανταρτών, που θεωρούνται προσκείμενοι στο Ιράν, οδήγησε σε κατακόρυφη αύξηση των ασφαλίστρων πλοίων που διασχίζουν την Ερυθρά Θάλασσα προς τη Διώρυγα του Σουέζ κι ανάγκασε μεγάλες εταιρείες θαλάσσιων μεταφορών να στέλνουν τα πλοία τους να κάνουν τον γύρο της Αφρικής, εκτελώντας δρομολόγια πολύ πιο χρονοβόρα και δαπανηρά.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα μεγαλύτερα μεγέθη φέρεται να ευνοούν οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των gas carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι ναύλοι…
Γεγονός αποτελεί πλέον το πρώτο εμπορικό πλοίο κατανάλωσης αμμωνίας. Παρότι μικρού μεγέθους, καθώς είναι ρυμουλκό, το «Sakigake» των NYK και IHI Power Systems ολοκληρώθηκε…
Στην περαιτέρω σύσφιξη των εμπορικών τους δεσμών προχωρούν Ιράν και Ρωσία, με το κράτος της Μέσης Ανατολής να τοποθετεί παραγγελία σε ρωσικό ναυπηγείο. Ειδικότερα,…
Στη second-hand αγορά στρέφεται εκ νέου η d’Amico International Shipping, με επίκεντρο την ενίσχυση των εμπορικών δραστηριοτήτων της. Πιο συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, η…
Όλα τα στοιχεία και οι μαρτυρίες οδηγούν στο συμπέρασμα ότι η τραγωδία που οδήγησε στη βύθιση του πολυτελούς σκάφους αναψυχής «Bayesian» στη Σικελία οφειλόταν…
Με γνώμονα τη βελτίωση προτύπων και πρακτικών στη ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου, το Dry Bulk Center of Excellence (DBCE) έθεσε σε λειτουργία την ψηφιακή…
Για επιπλέον τρία έτη επεκτείνεται η θαλάσσια επιβατική σύνδεση Κύπρου-Ελλάδας, όπως ανακοίνωσε το Υφυπουργείο Ναυτιλίας της Κύπρου την Παρασκευή 23 Αυγούστου. Μετά την αξιολόγηση…
H νωχελικότητα των επενδύσεων στον τομέα των ανθρακωρυχείων, εν μέσω αυστηρών κανονισμών για τις εκπομπές άνθρακα, φαίνεται να αποτελεί παρελθόν. Οι εκτιμήσεις ότι τα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ