Καθώς οι παραγγελίες για product tankers διαμορφώνονται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, νωχελικότητα καταγράφεται στις διαλύσεις λόγω των ισχυρών συνθηκών που έχουν επικρατήσει στη ναυλαγορά το μεγαλύτερο μέρος του έτους μέχρι στιγμής.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με έκθεση της BIMCO, το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου του τρέχοντος έτους, πραγματοποιήθηκαν 194 παραγγελίες για product tankers ‒χωρητικότητας μεγαλύτερης των 10.000 dwt έκαστο‒, συνολικής χωρητικότητας 13,3 εκατ. dwt. Πρόκειται για αύξηση των παραγγελιών κατά 17% σε ετήσια βάση και για τα υψηλότερα επίπεδα που έχουν καταγραφεί από το 2006.
Κατά συνέπεια, το orderbook των product tankers έχει αυξηθεί κατά 241%, σε σχέση με τις αρχές του 2023. Πλέον το orderbook διαμορφώνεται στα 37,1 εκατ. dwt, ενώ η αναλογία orderbook-στόλου ανέρχεται, έπειτα από διαδοχικές αυξήσεις, στο 19,6%. Από την εν λόγω εξέλιξη, κατά κύριο λόγο, έχουν επωφεληθεί τα κινεζικά ναυπηγεία, στα οποία θα κατασκευαστεί το 72% του orderbook των product tankers.
Ωστόσο, προβληματισμό προκαλεί η νωχελικότητα που σημειώνεται στις ανακυκλώσεις product tankers, καθώς το 90% του orderbook (35,3 εκατ. dwt) αναμένεται να παραδοθεί το διάστημα 2025-2027, σηματοδοτώντας μια ραγδαία ανάπτυξη του στόλου κατά την περίοδο αυτή.
Εν κατακλείδι, ακόμη και αν οι διαλύσεις product tankers τα επόμενα τρία έτη ανεβάσουν ρυθμούς και διαμορφωθούν στα 3,8 εκατ. dwt ανά έτος, εκτιμάται ότι η συνολική χωρητικότητα των product tankers θα αυξηθεί κατά 23,3 εκατ. dwt (12,5%) έως τα τέλη του 2027. Συνεπώς, εάν η ανακύκλωση των παλαιότερων πλοίων δεν αυξηθεί δραστικά, η προσφορά στην αγορά των product tankers αναμένεται να ξεπεράσει τη ζήτηση τα επόμενα χρόνια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Η Ελλάδα και η Τουρκία, δεν είμαστε μόνο γείτονες. Είμαστε εταίροι, ιδιαίτερα στον ναυτιλιακό τομέα» δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης…
H αλλαγή σελίδας της INTERTANKO επιβεβαιώθηκε στις 20 Νοεμβρίου, όταν το Council επιβεβαίωσε ότι ο Rolf Westfal-Larsen θα διαδεχτεί τον Paolo d’Amico στη θέση…
Για πρώτη φορά, περισσότερα από 80 αντικείμενα του Ναυαγίου των Αντικυθήρων εκτίθενται στο Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη, στην πληρέστερη μέχρι σήμερα περιοδική έκθεση που παρουσιάζει…
Κανένα σημάδι ανάκαμψης δεν παρουσιάζει η ναυλαγορά των LNG carriers για ακόμα μία εβδομάδα, με τους ναύλους να σημειώνουν περαιτέρω πτώση την εβδομάδα με…
Το νεότευκτο φορτηγό «Orpheus» καθελκύστηκε στις 14 Απριλίου 1956 στα γερμανικά ναυπηγεία Howaldtswerke του Κιέλου, για λογαριασμό εταιρείας συμφερόντων του γραφείου Lyras Brothers Ltd…
Την τελευταία δεκαετία, o δορυφόρος Copernicus Sentinel-1 παρέχει πληθώρα δεδομένων ραντάρ για ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών και δραστηριοτήτων σε εκατομμύρια χρήστες ανά την υφήλιο.…
Συνέντευξη του κ. Χρήστου Σταϊκούρα, υπουργού Υποδομών και Μεταφορών
Ένα χαμηλότερο, από τα αρχικά πλάνα, ποσοστό πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων το 2025 είναι πιθανό να καταστήσει πολύ πιο δύσκολη την επίτευξη των στόχων της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ