
Οι Φιλιππίνες καλούν τους ναυτικούς τους να αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα, καθώς οι αντάρτες Χούθι, που έχουν τη βάση τους στην Υεμένη συνεχίζουν τις επιθέσεις τους εναντίον εμπορικών πλοίων που χρησιμοποιούν αυτόν τον στρατηγικό δίαυλο.
«Οι Φιλιππινέζοι υπήκοοι πρέπει να αποφεύγουν την περιοχή, εκτός εάν είναι απολύτως απαραίτητο για την επιβίωσή τους», δήλωσε το υπουργείο Εξωτερικών, σημειώνοντας την κλιμάκωση της σύγκρουσης στην Ερυθρά Θάλασσα που αποτελεί έναν σαφή και παρόντα κίνδυνο για όλους τους Φιλιππινέζους ναυτικούς που εργάζονται στην περιοχή.
Σύμφωνα με το υπουργείο, οι Φιλιππινέζοι ναυτικοί πρέπει να επιδεικνύουν σύνεση και να ασκούν το δικαίωμα άρνησής τους να ταξιδέψουν λόγω των κινδύνων.
Η προειδοποίηση αυτή εκδόθηκε την επομένη της απομάκρυνσης των μελών του πληρώματος –23 Φιλιππινέζων και δύο Ρώσων– από ένα δεξαμενόπλοιο υπό ελληνική σημαία που επλήγη την Τετάρτη από αρκετά βλήματα ανοικτά του λιμανιού Χοντάιντα της Υεμένης, που τελεί υπό τον έλεγχο των ανταρτών Χούθι.
Η επίθεση στο δεξαμενόπλοιο Sounion προκάλεσε πυρκαγιά πάνω στο πλοίο και επηρέασε την πλωιμότητά του.
Την Πέμπτη 22 Αυγούστου, ο εκπρόσωπος των Χούθι Γιαχία Σάρια ανέλαβε την ευθύνη για την επίθεση, λέγοντας ότι το Sounion ανήκει σε μια εταιρία που έχει δοσοληψίες με τον ισραηλινό εχθρό.
Η περιοχή αποτελεί εδώ και μήνες θέατρο επιθέσεων των Χούθι, που λένε πως επιτίθενται σε πλοία που έχουν σχέση με το Ισραήλ σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους της Λωρίδας της Γάζας που υποφέρουν από τον πόλεμο ανάμεσα στο Ισραήλ και την παλαιστινιακή Χαμάς.
Οι Φιλιππίνες είναι σημαντικός προμηθευτής ναυτικών για την παγκόσμια ναυτιλία. Η Μανίλα δήλωσε την Πέμπτη 22 Αυγούστου, πως το Sounion ήταν το ένατο πλοίο με Φιλιππινέζους μέλη πληρώματος που δέχθηκε επίθεση από τους Χούθι.
Ένας Φιλιππινέζος εξακολουθεί να αγνοείται από την επίθεση στο πλοίο Tutor τον Ιούνιο και 17 Φιλιππινέζοι μέλη πληρώματος του Galaxy Leader εξακολουθούν να κρατούνται από τους Χούθι μετά την κατάσχεση του πλοίου τον περασμένο Νοέμβριο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το LNG εδραιώνει τη θέση του ως εναλλακτικό καύσιμο για τα πλοία του παγκόσμιου στόλου. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal, πλέον…
Από την πρώτη εμφάνισή τους, στα μέσα του 19ου αιώνα, μέχρι και τα τέλη της δεκαετίας του 1950, τα υπερωκεάνια πλοία θα διαδραμάτιζαν πρωταγωνιστικό…
O στόλος containerships κατανάλωσης μεθανόλης της Maersk συνεχίζει να αυξάνεται με ραγδαίους ρυθμούς. Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Maersk, την Πέμπτη 27 Μαρτίου…
Θετικές παραμένουν οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής ικανότητας…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου Pure Car and Truck Carrier (PCTC) γνωστοποίησε πρόσφατα o Noatum Maritime, ο ναυτιλιακός βραχίονας του ομίλου AD Ports Group. Σύμφωνα…
Σχεδόν δώδεκα δεξαμενόπλοια με ιρανικό αργό, τα οποία υπόκεινται σε κυρώσεις από τις ΗΠΑ, αναμένουν στα ανοικτά της Μαλαισίας, ενώ ορισμένα από αυτά βρίσκονται…
Η συνεργασία της MSC Cruises και του ναυπηγείου Chantiers de l’Atlantique βαίνει δυναμικά. Την Πέμπτη 27 Μαρτίου, στη Saint-Nazaire της Γαλλίας, έλαβαν χώρα ταυτόχρονα…
Η Ρωσία προχωρά στην κατασκευή ενός νέου ναυπηγείου, το οποίο θα διαδραματίσει καίριο ρόλο στη στρατηγική της Μόσχας για τις μεταφορές στην Αρκτική. Ειδικότερα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ