Οι Φιλιππίνες καλούν τους ναυτικούς τους να αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα, καθώς οι αντάρτες Χούθι, που έχουν τη βάση τους στην Υεμένη συνεχίζουν τις επιθέσεις τους εναντίον εμπορικών πλοίων που χρησιμοποιούν αυτόν τον στρατηγικό δίαυλο.
«Οι Φιλιππινέζοι υπήκοοι πρέπει να αποφεύγουν την περιοχή, εκτός εάν είναι απολύτως απαραίτητο για την επιβίωσή τους», δήλωσε το υπουργείο Εξωτερικών, σημειώνοντας την κλιμάκωση της σύγκρουσης στην Ερυθρά Θάλασσα που αποτελεί έναν σαφή και παρόντα κίνδυνο για όλους τους Φιλιππινέζους ναυτικούς που εργάζονται στην περιοχή.
Σύμφωνα με το υπουργείο, οι Φιλιππινέζοι ναυτικοί πρέπει να επιδεικνύουν σύνεση και να ασκούν το δικαίωμα άρνησής τους να ταξιδέψουν λόγω των κινδύνων.
Η προειδοποίηση αυτή εκδόθηκε την επομένη της απομάκρυνσης των μελών του πληρώματος –23 Φιλιππινέζων και δύο Ρώσων– από ένα δεξαμενόπλοιο υπό ελληνική σημαία που επλήγη την Τετάρτη από αρκετά βλήματα ανοικτά του λιμανιού Χοντάιντα της Υεμένης, που τελεί υπό τον έλεγχο των ανταρτών Χούθι.
Η επίθεση στο δεξαμενόπλοιο Sounion προκάλεσε πυρκαγιά πάνω στο πλοίο και επηρέασε την πλωιμότητά του.
Την Πέμπτη 22 Αυγούστου, ο εκπρόσωπος των Χούθι Γιαχία Σάρια ανέλαβε την ευθύνη για την επίθεση, λέγοντας ότι το Sounion ανήκει σε μια εταιρία που έχει δοσοληψίες με τον ισραηλινό εχθρό.
Η περιοχή αποτελεί εδώ και μήνες θέατρο επιθέσεων των Χούθι, που λένε πως επιτίθενται σε πλοία που έχουν σχέση με το Ισραήλ σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους της Λωρίδας της Γάζας που υποφέρουν από τον πόλεμο ανάμεσα στο Ισραήλ και την παλαιστινιακή Χαμάς.
Οι Φιλιππίνες είναι σημαντικός προμηθευτής ναυτικών για την παγκόσμια ναυτιλία. Η Μανίλα δήλωσε την Πέμπτη 22 Αυγούστου, πως το Sounion ήταν το ένατο πλοίο με Φιλιππινέζους μέλη πληρώματος που δέχθηκε επίθεση από τους Χούθι.
Ένας Φιλιππινέζος εξακολουθεί να αγνοείται από την επίθεση στο πλοίο Tutor τον Ιούνιο και 17 Φιλιππινέζοι μέλη πληρώματος του Galaxy Leader εξακολουθούν να κρατούνται από τους Χούθι μετά την κατάσχεση του πλοίου τον περασμένο Νοέμβριο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την τελευταία δεκαετία, o δορυφόρος Copernicus Sentinel-1 παρέχει πληθώρα δεδομένων ραντάρ για ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών και δραστηριοτήτων σε εκατομμύρια χρήστες ανά την υφήλιο.…
Συνέντευξη του κ. Χρήστου Σταϊκούρα, υπουργού Υποδομών και Μεταφορών
Ένα χαμηλότερο, από τα αρχικά πλάνα, ποσοστό πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων το 2025 είναι πιθανό να καταστήσει πολύ πιο δύσκολη την επίτευξη των στόχων της…
Την κατασκευή τριών νέων αιολικών πάρκων, συνολικής ισχύος περίπου 100MW, ανακοίνωσε η ΔΕΗ Ανανεώσιμες στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της δυναμικής ανάπτυξης του χαρτοφυλακίου ΑΠE…
Ανοδική πορεία χαράσσει ο ελληνικός εμπορικός στόλος, καθώς τον Σεπτέμβριο η δύναμή του αυξήθηκε κατά 0,4% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ. Υπενθυμίζεται,…
Περιορισμένες ήταν οι μεταβολές που σημειώθηκαν στη ναυλαγορά των containerships την εβδομάδα με πέρας την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου, με τον σχετικό δείκτη της Drewry,…
Άνεμος αισιοδοξίας πνέει τις τελευταίες εβδομάδες στην αγορά των bulk carriers, καθώς η τόνωση της ναυλαγοράς των Capesizes συντέλεσε στην ανάκαμψη του κύριου δείκτη…
Τέλος σε μια σειρά εκούσιων περικοπών της παραγωγής στη διάρκεια του τρέχοντος έτους φαίνεται να βάζουν οι εταιρείες φυσικού αερίου των ΗΠΑ, εν αναμονή…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ