Η πρώτη παγκοσμίως πιστοποίηση για την «Ασφάλεια Μηχανοστασίου για Αμμωνία» (MRS) θα απονεμηθεί από τον ClassNK σε ένα καινοτόμο πλοίο μέσης χωρητικότητας που χρησιμοποιεί καύσιμο αμμωνίας (AFMGC). Το πλοίο αυτό αναπτύσσεται από μια κοινοπραξία στην οποία συμμετέχουν οι εταιρείες Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) και Nihon Shipyard Co. Ltd. (NSY). Η πιστοποίηση MRS αποτελεί σημαντική αναγνώριση της τεχνολογικής υπεροχής ενός πλοίου, εξασφαλίζοντας ότι στο μηχανοστάσιό του υιοθετούνται κορυφαία μέτρα ασφαλείας για την αντιμετώπιση των προκλήσεων που σχετίζονται με τη χρήση αμμωνίας ως καυσίμου.
Η ανάπτυξη αυτού του πλοίου πραγματοποιείται στο πλαίσιο του έργου Green Innovation Fund, υπό την αιγίδα του Οργανισμού Νέας Ενέργειας και Βιομηχανικής Τεχνολογίας της Ιαπωνίας (NEDO). Ένα από τα μεγαλύτερα τεχνολογικά εμπόδια ήταν η αντιμετώπιση της τοξικότητας που προκαλεί η αμμωνία στο μηχανοστάσιο. Η αμμωνία, αν και πολλά υποσχόμενη ως καύσιμο χαμηλών εκπομπών άνθρακα, είναι εξαιρετικά τοξική, γεγονός που απαιτεί εξελιγμένα μέτρα για την ασφάλεια του πληρώματος.
Το AFMGC (Ammonia-Fueled Medium Gas Carrier) είναι ένα πλοίο σχεδιασμένο να μεταφέρει υγροποιημένα αέρια, όπως αμμωνία, με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα. Οι διαστάσεις του πλοίου τοποθετούνται στα επίπεδα μέσης χωρητικότητας, με ειδικά διαμορφωμένους χώρους για την αποθήκευση και τη μεταφορά της αμμωνίας. Το μηχανοστάσιο είναι εξοπλισμένο με ειδικά σχεδιασμένες δεξαμενές αποθήκευσης και προηγμένα συστήματα ανίχνευσης και ελέγχου διαρροών, που αποτρέπουν τη διαφυγή της τοξικής ουσίας στο περιβάλλον του πλοίου.
Για την αντιμετώπιση των προκλήσεων της αμμωνίας, το πλοίο είναι εξοπλισμένο με συστήματα ανίχνευσης και αυτόματης διακοπής λειτουργίας, εξειδικευμένες δεξαμενές καυσίμου με διπλό τοίχωμα και εκτεταμένες αξιολογήσεις κινδύνου, που διασφαλίζουν την ασφάλεια του πληρώματος και τον σχεδιασμό ασφαλών διαδρομών διαφυγής.
Η κοινοπραξία πραγματοποίησε λεπτομερή αξιολόγηση κινδύνων, που αναθεωρήθηκε από τον ClassNK, καθώς και σχεδιασμό ειδικών προδιαγραφών που ελαχιστοποιούν την πιθανότητα διαρροής αμμωνίας από σωληνώσεις και δεξαμενές. Αυτές οι τεχνολογικές λύσεις διασφαλίζουν το υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας στο μηχανοστάσιο, επιτρέποντας τη χρήση αμμωνίας ως ασφαλούς καυσίμου. Η κοινοπραξία συνεχίζει την ανάπτυξη του πλοίου με στόχο την ολοκλήρωση και την παράδοσή του έως τον Νοέμβριο του 2026.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τελευταία Ενημέρωση: Τρίτη 1 Οκτωβρίου 20.59 Σχεδόν 200 πύραυλοι εκτοξεύτηκαν από το Ιράν προς το Ισραήλ, μετέδωσε το ραδιοφωνικό δίκτυο του ισραηλινού στρατού. Οι Φρουροί…
Πραγματοποιήθηκε σήμερα το μεσημέρι τηλεφωνική συνομιλία του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστου Στυλιανίδη με τον Τούρκο Υπουργό Εσωτερικών Αλί Γερλίκαγια. Η επικοινωνία τους…
Η C&A Σταύρος Κασιδιάρης Α.Ε. πρόσφατα ολοκλήρωσε επιτυχώς, σειρά εργασιών συντήρησης στις εγκαταστάσεις της Korinthos Power S.A., Μονάδας Συνδυασμένου Κύκλου 437 MW του Ομίλου…
To μπαράζ παραγγελιών που έλαβε χώρα τα τελευταία έτη έδωσε στα κινεζικά ναυπηγεία μια ευκαιρία που, υπό κανονικές συνθήκες, ενδέχεται να λάμβαναν αρκετά έτη…
H CNC, θυγατρική της CMA CGM που δραστηριοποιείται στις θαλάσσιες μεταφορές μικρών αποστάσεων της Ασίας, εκκίνησε μια νέα εταιρεία με την ονομασία CMA CGM…
«Παράθυρο για νέα μείωση των επιτοκίων τον Οκτώβριο» άνοιξε η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας Κριστίν Λαγκάρντ. Μιλώντας τη Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου στην Επιτροπή…
Στο όνομα «Hanaria» ακούει το πρώτο επιβατηγό κατανάλωσης υδρογόνου της Ιαπωνίας, μια πρωτοβουλία της Mitsui O.S.K. Lines να προωθήσει τα οφέλη υιοθέτησης του υδρογόνου…
Καθηλωμένα θα παραμείνουν τα αεροσκάφη που ήταν προγραμματισμένο να αναχωρήσουν από τα αεροδρόμια των Βρυξελλών και του Σαρλερουά σήμερα λόγω απεργίας με τα συνδικάτα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ