H νωχελικότητα των επενδύσεων στον τομέα των ανθρακωρυχείων, εν μέσω αυστηρών κανονισμών για τις εκπομπές άνθρακα, φαίνεται να αποτελεί παρελθόν. Οι εκτιμήσεις ότι τα ορυκτά καύσιμα αναμένεται να συνεχίσουν να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην ενεργειακή εξίσωση των ασιατικών χωρών τα επόμενα χρόνια καθώς και η ισχυρή τρέχουσα ζήτηση για άνθρακα έχουν οδηγήσει στην αύξηση των επενδύσεων κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους.
Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η συγχώνευση των αμερικανικών εταιρειών Arch Resources και Consol Energy, με στόχο τη δημιουργία μιας νέας εταιρείας-κολοσσού στον τομέα της εξόρυξης άνθρακα στη Βόρεια Αμερική. Η νέα εταιρεία θα ονομάζεται Core Natural Resources και η αξία της θα ξεπερνά τα $5 δισ. Επίσης, σημειώνεται ότι το 55% της νεοϊδρυθείσας εταιρείας θα ανήκει στους μετόχους της Arch Resources, ενώ το υπόλοιπο 45% σε εκείνους της Consol Energy.
Ειδικότερα, η εξαγωγική ικανότητα της Core Natural Resources θα ανέρχεται στους 25 εκατ. τόνους άνθρακα ετησίως, εκ των οποίων το 67% εκτιμάται ότι θα εξάγεται στις ταχέως αναπτυσσόμενες αγορές της Ασίας, σύμφωνα με δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου της Consol Energy, James Brock. Επιπλέον, η ολοκλήρωση της συγχώνευσης, που αναμένεται το α΄ τρίμηνο του 2025, προβλέπεται ότι θα αποφέρει αθροιστικά ετήσια εξοικονόμηση κόστους ύψους $110-140 εκατ. για τις δύο εταιρείες.
Υπενθυμίζεται ότι, νωρίτερα εντός του έτους, είχε πραγματοποιηθεί η εξαγορά εγκαταστάσεων εξόρυξης άνθρακα της καναδικής Teck Resources από την Glencore, ενώ η Anglo American αναζητά αγοραστή για τα μεταλλουργικά ανθρακωρυχεία της στην Αυστραλία, μετά την απόρριψη της προσφοράς εξαγοράς από την BHP, ύψους $49 δισ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κατατέθηκε από τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωνσταντίνο Χατζηδάκη στην Ολομέλεια ο Κρατικός Προϋπολογισμός του 2025. Ο κ. Χατζηδάκης καταθέτοντας και σε ηλεκτρονική…
Στην τεχνολογική καινοτομία εστιάζει η ιαπωνική ναυτιλιακή βιομηχανία, με τις εταιρείες Mitsui O.S.K. Lines (MOL) και Kansai Electric Power Company (KEPCO) να υπογράφουν μνημόνιο…
Η απόφαση της ρωσικής Gazprom να διακόψει τις αποστολές φυσικού αερίου στην αυστριακή εταιρεία OMV έχει προκαλέσει την εκ νέου στροφή της Γηραιάς Ηπείρου…
Το Ιράν καταδίκασε τις κυρώσεις που επέβαλε η ΕΕ στην κρατική ναυτιλιακή εταιρεία και σε άλλα νομικά πρόσωπα, σημειώνοντας πως βασίζονται σε «ψεύτικους ισχυρισμούς»…
Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει για την παγκόσμια οικονομία το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ), καθώς η διαφαινόμενη επιβολή δασμών στις ασιατικές εξαγωγές πιθανότατα θα…
Η όρεξη της MSC για παραγγελίες πλοίων φέρεται να παραμένει ανικανοποίητη, παρότι ο στόλος της αυξάνεται με δυναμικούς ρυθμούς, ξεπερνώντας τα 6,2 εκατ. TEUs.…
Η καταστροφή δύο υποθαλάσσιων καλωδίων στη Βαλτική Θάλασσα θα πρέπει να θεωρηθεί σαμποτάζ, δήλωσε την Τρίτη 19 Νοεμβρίου το Βερολίνο, ενώ οι ένοπλες δυνάμεις…
Πέραν της χαμηλότερης ζήτησης πετρελαίου εντός του έτους, τα δεξαμενόπλοια φέρονται να έχουν επηρεαστεί και από τη στρατηγική που υιοθετούν οι κινεζικοί εισαγωγείς. Ειδικότερα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ