Loading: News Submenu
Header Scripts Init

Τα φορτία της Μ. Ανατολής, «νέκταρ» για tankers πολλαπλών μεγεθών

Τα φορτία της Μ. Ανατολής, «νέκταρ» για tankers πολλαπλών μεγεθών

Email
LinkedIn
Facebook
X

Η ανταγωνιστικότητα μεταξύ των διαφόρων μεγεθών tankers αποτελεί έναν εκ των σημαντικότερων παραγόντων για τον οποίο τα δεξαμενόπλοια μεγέθους LR βρίσκονται υπό πίεση.

Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Braemar, δεξαμενόπλοια μεγέθους Suezmax και VLCC φόρτωσαν 420.000 βαρέλια/ημέρα στη Μέση Ανατολή τον Ιούλιο, έναντι ενός μέσου όρου 49.000 βαρελιών/ημέρα το σύνολο του 2023. Η συγκεκριμένη εξέλιξη συνιστά πραγματικά μια στροφή στην αγορά των δεξαμενόπλοιων προς το clean trade, στο οποίο παραδοσιακά τα πλοία μεγαλύτερου μεγέθους συμμετείχαν κατά τη διάρκεια των παρθενικών ταξιδιών τους.

Άλλωστε, το κόστος καθαρισμού των δεξαμενών ενός tanker μεγάλου μεγέθους, το οποίο νωρίτερα μετέφερε αργό πετρέλαιο, προκειμένου να είναι σε θέση να μεταφέρει πετρελαϊκά παράγωγα, είναι σημαντικό, και στην περίπτωση των VLCCs δύναται να αγγίξει τα $1,2 εκατ. Αυτή τη στιγμή, αναφέρει η Braemar, επτά VLCCs και 28 Suezmaxes έχουν στραφεί στο clean trade.

Πάντως, παρότι αρκετά από αυτά τα πλοία ενδέχεται να παραμείνουν στη θαλάσσια μεταφορά πετρελαϊκών παραγώγων, υπάρχουν κίνητρα για τα VLCCs να επιστρέψουν στο αργό πετρέλαιο. Οι ναύλοι από τη Μέση Ανατολή στην Κίνα έχουν σημειώσει άνοδο περίπου $12.000/ημέρα τις τελευταίες επτά ημέρες.

Email
LinkedIn
Facebook
X

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Τρεις πυρκαγιές πάνω στο υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοιο Sounion

Τρεις πυρκαγιές βρίσκονταν, την Παρασκευή 23 Αυγούστου, σε εξέλιξη στο δεξαμενόπλοιο που εγκαταλείφθηκε από το πλήρωμά του αφού υπέστη επίθεση την Τετάρτη 21 Αυγούστου,…

Τριετής επέκταση της θαλάσσιας επιβατικής σύνδεσης Κύπρου-Ελλάδας

Για επιπλέον τρία έτη επεκτείνεται η θαλάσσια επιβατική σύνδεση Κύπρου-Ελλάδας, όπως ανακοίνωσε το Υφυπουργείο Ναυτιλίας της Κύπρου την Παρασκευή 23 Αυγούστου. Μετά την αξιολόγηση…

Αποκτήστε το τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2024
.naftika_cp_inline-a, .naftika_cp_inline-b { display: none; }