Η ανταγωνιστικότητα μεταξύ των διαφόρων μεγεθών tankers αποτελεί έναν εκ των σημαντικότερων παραγόντων για τον οποίο τα δεξαμενόπλοια μεγέθους LR βρίσκονται υπό πίεση.
Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Braemar, δεξαμενόπλοια μεγέθους Suezmax και VLCC φόρτωσαν 420.000 βαρέλια/ημέρα στη Μέση Ανατολή τον Ιούλιο, έναντι ενός μέσου όρου 49.000 βαρελιών/ημέρα το σύνολο του 2023. Η συγκεκριμένη εξέλιξη συνιστά πραγματικά μια στροφή στην αγορά των δεξαμενόπλοιων προς το clean trade, στο οποίο παραδοσιακά τα πλοία μεγαλύτερου μεγέθους συμμετείχαν κατά τη διάρκεια των παρθενικών ταξιδιών τους.
Άλλωστε, το κόστος καθαρισμού των δεξαμενών ενός tanker μεγάλου μεγέθους, το οποίο νωρίτερα μετέφερε αργό πετρέλαιο, προκειμένου να είναι σε θέση να μεταφέρει πετρελαϊκά παράγωγα, είναι σημαντικό, και στην περίπτωση των VLCCs δύναται να αγγίξει τα $1,2 εκατ. Αυτή τη στιγμή, αναφέρει η Braemar, επτά VLCCs και 28 Suezmaxes έχουν στραφεί στο clean trade.
Πάντως, παρότι αρκετά από αυτά τα πλοία ενδέχεται να παραμείνουν στη θαλάσσια μεταφορά πετρελαϊκών παραγώγων, υπάρχουν κίνητρα για τα VLCCs να επιστρέψουν στο αργό πετρέλαιο. Οι ναύλοι από τη Μέση Ανατολή στην Κίνα έχουν σημειώσει άνοδο περίπου $12.000/ημέρα τις τελευταίες επτά ημέρες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τρεις πυρκαγιές βρίσκονταν, την Παρασκευή 23 Αυγούστου, σε εξέλιξη στο δεξαμενόπλοιο που εγκαταλείφθηκε από το πλήρωμά του αφού υπέστη επίθεση την Τετάρτη 21 Αυγούστου,…
Τα μεγαλύτερα μεγέθη φέρεται να ευνοούν οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των gas carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι ναύλοι…
Γεγονός αποτελεί πλέον το πρώτο εμπορικό πλοίο κατανάλωσης αμμωνίας. Παρότι μικρού μεγέθους, καθώς είναι ρυμουλκό, το «Sakigake» των NYK και IHI Power Systems ολοκληρώθηκε…
Στην περαιτέρω σύσφιξη των εμπορικών τους δεσμών προχωρούν Ιράν και Ρωσία, με το κράτος της Μέσης Ανατολής να τοποθετεί παραγγελία σε ρωσικό ναυπηγείο. Ειδικότερα,…
Όλα τα στοιχεία και οι μαρτυρίες οδηγούν στο συμπέρασμα ότι η τραγωδία που οδήγησε στη βύθιση του πολυτελούς σκάφους αναψυχής «Bayesian» στη Σικελία οφειλόταν…
Με γνώμονα τη βελτίωση προτύπων και πρακτικών στη ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου, το Dry Bulk Center of Excellence (DBCE) έθεσε σε λειτουργία την ψηφιακή…
Οι Φιλιππίνες καλούν τους ναυτικούς τους να αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα, καθώς οι αντάρτες Χούθι, που έχουν τη βάση τους στην Υεμένη συνεχίζουν τις…
Για επιπλέον τρία έτη επεκτείνεται η θαλάσσια επιβατική σύνδεση Κύπρου-Ελλάδας, όπως ανακοίνωσε το Υφυπουργείο Ναυτιλίας της Κύπρου την Παρασκευή 23 Αυγούστου. Μετά την αξιολόγηση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ