Υπό την προστασία πολεμικού πλοίου, παραμένει 72 ν.μ. δυτικά της Χοντεϊντά Υεμένης, στην Ερυθρά θάλασσα το δεξαμενόπλοιο Sounion, της Delta Tankers, το οποίο για λόγους ασφαλείας εγκαταλείφθηκε από το 25μελές πλήρωμά του με τη βοήθεια πλωτού μέσου της Ευρωπαϊκής Επιχείρησης EUNAVFOR ASPIDES.
H Delta Tankers σχετικά με την επίθεση στο πλοίο της ανέφερε ότι αξιολογεί συνεχώς τις πληροφορίες ναυτικής ασφάλειας και ο πλοίαρχος και το πλήρωμα του SOUNION έλαβαν την απόφαση να εκκενώσουν το σκάφος. Εκφράζει επίσης τις ευχαριστίες της για τη ναυτική υποστήριξη και ανέφερε ότι υπάρχουν σχέδια για τη μεταφορά του πλοίου σε έναν ασφαλέστερο προορισμό -λιμάνι, όπου μπορεί να πραγματοποιηθεί πλήρης αξιολόγηση (έλεγχοι και τυχόν επισκευές) των ζημιών που έχουν προκληθεί.
Στην ανακοίνωσή της η EUNAVFOR ASPIDES αναφέρει επίσης ότι ένα μη επανδρωμένο όχημα επιφανείας (Unmanned surface vehicle – USV) εξουδετερώθηκε με επιτυχία τις πρωινές ώρες από μια φρεγάτα που βρίσκεται στο σημείο και η οποία είχε κληθεί να παράσχει προστασία, μετά από αίτημα της ναυτιλιακής εταιρείας και του καπετάνιου. «Η ασφάλεια της ζωής των ναυτικών και η ελευθερία των διεθνών θαλασσών είναι μη διαπραγματεύσιμες και ύψιστης σημασίας αρχές για την EUNAVFOR ASPIDES. Η EUNAVFOR ASPIDES ως επιχείρηση αμυντικού χαρακτήρα, αποτελεί αξιόπιστο πάροχο θαλάσσιας ασφάλειας της ΕΕ, με στόχο τη συμβολή στην προστασία της ελευθερίας ναυσιπλοΐας των εμπορικών πλοίων στην περιοχή των επιχειρήσεων», αναφέρεται σχετικά.
Σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας που ενημερώθηκε από την EUNAVFOR ASPIDES το πλήρωμα είναι καλά στην υγεία του ενώ το πλοίο μεταφέρει 150.000 τόνους Grude oil που φορτώθηκε στο λιμάνι της Αλ Μπασρά στις 11 Αυγούστου και είχε προορισμό το λιμάνι της Κορίνθου.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα μεγαλύτερα μεγέθη φέρεται να ευνοούν οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των gas carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι ναύλοι…
Γεγονός αποτελεί πλέον το πρώτο εμπορικό πλοίο κατανάλωσης αμμωνίας. Παρότι μικρού μεγέθους, καθώς είναι ρυμουλκό, το «Sakigake» των NYK και IHI Power Systems ολοκληρώθηκε…
Στην περαιτέρω σύσφιξη των εμπορικών τους δεσμών προχωρούν Ιράν και Ρωσία, με το κράτος της Μέσης Ανατολής να τοποθετεί παραγγελία σε ρωσικό ναυπηγείο. Ειδικότερα,…
Στη second-hand αγορά στρέφεται εκ νέου η d’Amico International Shipping, με επίκεντρο την ενίσχυση των εμπορικών δραστηριοτήτων της. Πιο συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, η…
Με γνώμονα τη βελτίωση προτύπων και πρακτικών στη ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου, το Dry Bulk Center of Excellence (DBCE) έθεσε σε λειτουργία την ψηφιακή…
Οι Φιλιππίνες καλούν τους ναυτικούς τους να αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα, καθώς οι αντάρτες Χούθι, που έχουν τη βάση τους στην Υεμένη συνεχίζουν τις…
Για επιπλέον τρία έτη επεκτείνεται η θαλάσσια επιβατική σύνδεση Κύπρου-Ελλάδας, όπως ανακοίνωσε το Υφυπουργείο Ναυτιλίας της Κύπρου την Παρασκευή 23 Αυγούστου. Μετά την αξιολόγηση…
H νωχελικότητα των επενδύσεων στον τομέα των ανθρακωρυχείων, εν μέσω αυστηρών κανονισμών για τις εκπομπές άνθρακα, φαίνεται να αποτελεί παρελθόν. Οι εκτιμήσεις ότι τα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ