
Σε σημαντική πρωτοβουλία με επίκεντρο την προστασία της θαλάσσιας βιοποικιλότητας, και δη του πληθυσμού φαλαινών φυσητήρων στην ανατολική Μεσόγειο, προχωρά η Arcadia Shipmanagement μέσω ανακατεύθυνσης των πλοίων της.
Ειδικότερα, το IFAW (Διεθνές Ταμείο για την Ευημερία των Ζώων) στο πλαίσιο της συνεργασίας του με τον οργανισμό OceanCare, το Ινστιτούτο Θαλάσσιας Έρευνας Πέλαγος και το WWF Ελλάς, προσέγγισε την Arcadia Shipmanagement με σκοπό την ευαισθητοποίηση σχετικά με την απειλή που αντιμετωπίζουν οι φυσητήρες στα δυτικά παράλια της Ελλάδας. Αυτός ο σχετικά μικρός και απειλούμενος πληθυσμός φυσητήρων κινδυνεύει από συγκρούσεις με πλοία, γνωστές ως «προσβολές από πλοία», οι οποίες αποτελούν μείζονα αιτία θανάτου των θαλάσσιων αυτών θηλαστικών και απειλούν τον πληθυσμό τους με εξαφάνιση.
Ο Capt. Δημήτριος Ματθαίου, Διευθύνων Σύμβουλος της Arcadia Shipmanagement σχολίασε μεταξύ άλλων: «Δεσμευόμαστε για πρακτικές ναυτιλίας που είναι βιώσιμες και υπεύθυνες. Η απόφασή μας να αλλάξουμε την πορεία των πλοίων μας για να αποφύγουμε την περιοχή της Ελληνικής Τάφρου, αντανακλά την αφοσίωσή μας στη διατήρηση της θαλάσσιας ζωής και την προστασία του απειλούμενου πληθυσμού φυσητήρων. Με την ανάληψη αυτού του προληπτικού βήματος, ελπίζουμε να δώσουμε το παράδειγμα στη ναυτιλιακή βιομηχανία και να συμβάλουμε στις παγκόσμιες προσπάθειες για την προστασία των θαλασσών».
Από την πλευρά της, η Sharon Livermore, Διευθύντρια Θαλάσσιας Προστασίας του IFAW και εκπρόσωπος του συνασπισμού ΜΚΟ, σχολίασε -μεταξύ άλλων- πως:
«Αποφεύγοντας το περιβάλλον των φυσητήρων, η Arcadia Shipmanagement κάνει ένα σημαντικό βήμα για αυτές τις απειλούμενες φάλαινες. Οι φάλαινες συχνά πεθαίνουν ως αποτέλεσμα συγκρούσεων και αυτός ο υποπληθυσμός διατρέχει κίνδυνο. Οι προσβολές από πλοία είναι τόσο πρόβλημα διατήρησης όσο και ευημερίας. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η απόφαση της Arcadia Shipmanagement είναι τόσο σημαντική και καλούμε όλες τις εταιρείες που πλοηγούν στην Ελληνική Τάφρο να ακολουθήσουν το παράδειγμα και να αποφύγουν την περιοχή».
Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχουν λιγότεροι από 200 απειλούμενοι φυσητήρες του υποπληθυσμού της ανατολικής Μεσογείου, που ζουν κυρίως στην Ελληνική Τάφρο. Οι επιστημονικές μελέτες δείχνουν ότι οι θάνατοι άνω του 50% των φαλαινών που εξόκειλαν στην περιοχή μπορούν να αποδοθούν άμεσα σε συγκρούσεις με μεγάλα πλοία. Έρευνες σε άλλες περιοχές υποδεικνύουν επίσης ότι για κάθε φυσητήρα που καταγράφεται ότι έχει θανατωθεί από προσβολή, μπορεί να υπάρχουν 20 φυσητήρες με την ίδια μοίρα που δεν έχουν ανιχνευθεί.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ