Η Ευρωπαϊκή Ενωση σχεδιάζει να επιβάλει φόρους έως 36% για μία πενταετία επί των εισαγόμενων κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά παραμένει ανοικτή σε εναλλακτική λύση που θα προτείνει το Πεκίνο, ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Οι δασμοί αυτοί, που θα προστεθούν στους φόρους ύψους 10% που έχουν επιβληθεί στα αυτοκίνητα που είναι κατασκευασμένα στην Κίνα, θα επιβληθούν μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου, αν εγκριθούν από τα 27 κράτη μέλη της Ενωσης, εκτός αν μέχρι τότε υπάρξει εναλλακτική συμφωνία με το Πεκίνο. Θα αντικαταστήσουν την προσωρινή φορολόγηση που αποφασίσθηκε στις αρχές του Ιουλίου και έφθανε το 36%, διευκρίνισε η Κομισιόν, η οποία παραμένει «ανοικτή» στον διάλογο και σε κάθε εναλλακτική που θα προτείνει το Πεκίνο για να αποφύγει την επιβολή αυτής της φορολογίας που επικρίνεται από ορισμένα κράτη μέλη όπως η Γερμανία και η Σουηδία..
Η Κομισιόν ανακοίνωσε επίσης ότι δεν θα εισπράξει τους προσωρινούς φόρους που έχουν επιβληθεί από τις 5 Ιουλίου. Θα συνεχίσουν να καταβάλλονται, αλλά θα παραμείνουν μπλοκαρισμένοι σε τραπεζικό λογαριασμό πριν επιστραφούν.
Η νέα φορολόγηση θα υιοθετηθεί οριστικά μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου, εκτός της περίπτωσης που μία ειδική πλειοψηφία κρατών μελών της ΕΕ (15 χώρες που αντιπροσωπεύουν το 65% του ευρωπαϊκού πληθυσμού) αντιταχθούν.
Στην πρωτοπορία των κινητήρων βενζίνης και ντίζελ, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία φοβάται την εξαφάνιση των εργοστασίων της αν αποτύχει να ανακόψει τον αναμενόμενο κατακλυσμό κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τομέας όπου το Πεκίνο έχει το προβάδισμα έχοντας επενδύσει προ πολλού στην κατασκευή μπαταριών.
Στην Ευρωπαϊκή Ενωση, η αγορά του ηλεκτρικού αυτοκινήτου βρίσκεται σε πλήρη άνθηση εν όψει της απαγόρευσης από το 2035 της πώλησης νέων αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα: τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν το 22% της ευρωπαϊκής αγοράς, έναντι 3% πριν από τρία χρόνια, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του τομέα. Οι κινεζικές μάρκες αντιπροσωπεύουν το 8% της αγοράς.
Η Ευρωπαϊκή Ενωση σχεδιάζει να επιβάλει φόρο ύψους 9% για μία πενταετία στις εισαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla που κατασκευάζονται στην Κίνα, σαφώς χαμηλότερο σε σχέση με τα υπόλοιπα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αφού η Tesla έχει λάβει μικρότερες επιδοτήσεις από την Κίνα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα αποτελέσματα του φετινού Event Sustainability Report για τα Ποσειδώνια 2024 ανακοίνωσε η εταιρεία Εκθέσεις Ποσειδώνια A.E., πιστοποιώντας τη διαχρονική δέσμευση στη διοργάνωση περιβαλλοντικά…
Την εκτίμηση ότι ο διορισμός του γερουσιαστή Μάρκο Ρούμπιο στη θέση του υπουργού Εξωτερικών στη νέα κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ θα επεκτείνει την αμυντική…
Νέα ακτοπλοϊκή σύνδεση εγκαινιάστηκε πρόσφατα στο Βόρειο Αιγαίο, καθώς σύμφωνα με ανάρτηση του Δημάρχου Οινουσσών, Γιώργου Δανιήλ, στις 31 Οκτωβρίου ξεκίνησαν τα δρομολόγια της…
Την εκκίνηση της Ship Recycling Alliance, της συμμαχίας που θα έχει ως στόχο την επιτάχυνση της υιοθέτησης ασφαλών και φιλικών προς το περιβάλλον ανακυκλώσεων…
Την άρση των ισχυόντων περιορισμών στις εξαγωγές βενζίνης της φέρεται να εξετάζει η Ρωσία, με τον Ρώσο υπουργό Ενέργειας Sergei Tsivilev να υπογραμμίζει ότι…
Σε πόλο έλξης επενδύσεων εξελίσσεται για την MSC η αφρικανική ήπειρος, καθώς η θυγατρική της Africa Global Logistics (AGL) ανακοίνωσε νέο πολυετές πρόγραμμα επενδύσεων.…
Στην ενίσχυση της ενεργειακής τους ασφάλειας εστιάζονται ολοένα και περισσότερες χώρες παγκοσμίως. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με διεθνή δημοσιεύματα, η Ινδονησία προσβλέπει στην κατασκευή ενός…
Παρά την πτωτική πορεία που ακολούθησαν οι ναύλοι των containerships τους περασμένους μήνες, τα τρέχοντα δεδομένα προκαλούν αισιοδοξία για το μέλλον. Όπως υπογραμμίζεται σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ