Τα νησιά των Κυκλάδων βρέθηκαν στην κορυφή των προτιμήσεων των ταξιδιωτών για την περίοδο του Δεκαπενταύγουστου 2024. Βάσει στοιχείων για τις κρατήσεις μέσω του Ferryhopper την περίοδο 14 έως 18 Αυγούστου, η Πάρος, η Νάξος, η Μύκονος, η Σαντορίνη και η Τήνος ήταν τα νησιά που δέχτηκαν το μεγαλύτερο όγκο επιβατικής κίνησης. Αξίζει να σημειωθεί πως αν και η Σαντορίνη παρέμεινε στους δημοφιλέστερους προορισμούς, παρατηρήθηκε σχετική μείωση συγκριτικά με πέρυσι.
Κοιτώντας πιο συγκεκριμένα τα αγαπημένα νησιά των Ελλήνων ταξιδιωτών, εδώ το τοπ 10 διαφέρει σημαντικά σε σχέση με τις επιλογές των ξένων τουριστών. Οι Έλληνες προτίμησαν τα παρακάτω νησιά για τον Δεκαπενταύγουστο φέτος: 1. Τήνος, 2. Αίγινα, 3. Νάξος, 4. Σύρος, 5. Πάρος, 6. Κρητη, 7. Άνδρος, 8. Κέρκυρα, 9. Μύκονος, 10. Κύθνος. Συγκεκριμένα, οι Έλληνες GenZers και Millennials, προτίμησαν τη Νάξο, την Τήνο, την Πάρο, τη Σύρο και την Κρήτη. Η Σαντορίνη δεν είναι πλέον στα πιο δημοφιλή νησιά των Ελλήνων, κάτι το οποίο παρατηρήθηκε και την περίοδο του Πάσχα αλλά και του Αγίου Πνεύματος φέτος.
Τον φετινό Δεκαπενταύγουστο φάνηκε να ανεβαίνουν στις λίστες με τις προτιμήσεις νέα νησιά. Σε σχέση με το 2023, οι παρακάτω προορισμοί σημείωσαν μεγάλη αύξηση: Λευκάδα (1124%), Κεφαλονιά (665%), Σκόπελος (274%), Χανιά (130%), Ικαρία (91%), Λέσβος (80%).
Στον αντίποδα, επισκέπτες από τις ΗΠΑ και τη Γαλλία που έκαναν έντονη την παρουσία τους το φετινό καλοκαίρι στα νησιά, φάνηκε να προτιμούν τους παραδοσιακά πιο τουριστικούς προορισμούς όπως την Πάρο, τη Μύκονο, τη Σαντορίνη, τη Νάξο και τη Μήλο.
Από τα στοιχεία αυτά, καθώς και από τις επιλογές των ταξιδιωτών όλο το 2024 φαίνεται να δημιουργείται μια τάση για ταξίδια σε λιγότερο τουριστικούς προορισμούς και για συνολική διεύρυνση των επιλογών των ταξιδιωτών. Ειδικά σε ό,τι έχει να κάνει με τους Έλληνες ταξιδιώτες αυτό αποτυπώνεται και στο μέσο κόστος ανά κράτηση που κινήθηκε στο -3%, καταδεικνύοντας μια τάση για πιο οικονομικά ταξίδια.
Στη Βόρεια Ελλάδα, τα δρομολόγια με την υψηλότερη επιβατική κίνηση ήταν: Καβάλα – Λήμνος, Αλεξανδρούπολη – Σαμοθράκη, Βόλος – Σκιάθος, Μαντούδι – Σκόπελος και Θεσσαλονίκη – Σκόπελος.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως η επιβατική κίνηση για τα δρομολόγια μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, επίσης, κινήθηκε αυξητικά τον φετινό Δεκαπενταύγουστο. Συγκεκριμένα σημειώθηκε άνοδος στις γραμμές: Μαρμαρίδα – Ρόδος, Αϊβαλί – Λέσβος, Φετίγιε – Ρόδος και Τσεσμέ – Χίος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Μαζί για το Παιδί, με την ευγενική υποστήριξη της Minerva Marine, υλοποίησε το 2024 στην Κάλυμνο παρεμβάσεις που βελτίωσαν τις υποδομές και ενίσχυσαν…
Μετά από δεκαετίες χαμηλού ενδιαφέροντος για τον τομέα πετρελαίου και φυσικού αερίου της Λιβύης, λόγω των κυρώσεων και του εμφυλίου πολέμου, ένα πιθανό νέο…
Το Ελληνικό Χρηματιστήριο, σύμφωνα με τους διεθνείς και εγχώριους επενδυτικούς οίκους, έχει τις προϋποθέσεις να καταγράψει και 5η συνεχόμενη ανοδική χρονιά (2024 +13,65%, 2023…
Εν μέσω διαρκών παραινέσεων από τη διεθνή κοινότητα για την ενίσχυση των προσπαθειών αποανθρακοποίησης της παγκόσμιας οικονομίας, οι συνέργειες μεταξύ των εταιρειών συνεχίζονται, με…
Ελαφρώς υψηλότερες προμήθειες, χαμηλότερη κατανάλωση, μειωμένο εμπόριο και υψηλότερα τελικά αποθέματα εκτιμά για την παγκόσμια αγορά σιταριού το 2024/2025 το αμερικανικό Υπουργείο Γεωργίας στη…
Σε νέα παραγγελία προχώρησε ο ιαπωνικός κολοσσός Mitsui O.S.K. Lines (MOL) την πρώτη εβδομάδα του 2025. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Allied,…
Έτος-ορόσημο αποτέλεσε το 2024 για τα Panamaxes, καθώς ο συγκεκριμένος τύπος bulk carrier σημείωσε ιστορικό υψηλό στη μεταφορά φορτίων. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της…
To 22o μέλος της ECSA αποτελεί η Bulgarian Shipowners Association (BSA). «Είμαστε υπερήφανοι που καλωσορίζουμε την Bulgarian Shipowners Association ως νέο μέλος της ECSA.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ