Ο δρόμος προς ένα σημαντικό ορόσημο για τη συνεργασία Ελλήνων πλοιοκτητών και νοτιοκορεατικών ναυπηγείων ανοίγει, καθώς, βάσει πρόσφατου δημοσιεύματος του Business Korea, εκκίνησε η κατασκευή του πρώτου δεξαμενόπλοιου μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) στο Ulsan της Νότιας Κορέας.
Το συγκεκριμένο πλοίο είναι ένα από τα τέσσερα LCO2 carriers που έχει παραγγείλει η Capital, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη, στο νοτιοκορεατικό ναυπηγείο. Η ναυπήγηση των πρώτων δύο συμφωνήθηκε τον Ιούλιο του 2023 ενώ στις αρχές του 2024 η Capital Gas προχώρησε σε παραγγελία επιπλέον δύο ίδιων προδιαγραφών.
Το εν λόγω πλοίο, με χωρητικότητα 22.000 κ.μ., είναι εφοδιασμένο με υψηλής τεχνολογίας εγκαταστάσεις, που εγγυώνται την ασφαλή μεταφορά και αποθήκευση του LCO₂. Η μεταφορά του παίζει κρίσιμο ρόλο στη μείωση των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου. Η αποθήκευσή του πραγματοποιείται υπό συνθήκες πενταπλάσιας της ατμοσφαιρικής πίεσης και θερμοκρασίας -55 βαθμών Κελσίου. Επιπρόσθετα, η κατασκευή του σκάφους εξασφαλίζει αντοχή σε χαμηλές θερμοκρασίες, αυξάνοντας την ασφάλεια και την αποδοτικότητα των θαλάσσιων μεταφορών.
Επιπλέον, η HD Hyundai Mipo Dockyard θα εξοπλίσει το πλοίο με ένα σύστημα παροχής ηλεκτρικής ενέργειας 2.500 kW στο πλοίο και ένα σύστημα μείωσης οξειδίων του θείου (SCR), τα οποία βοηθούν στη μείωση των εκπομπών αέριων ρύπων, όπως η λεπτή σκόνη και τα οξείδια του θείου.
Η εταιρεία σχεδιάζει την ολοκλήρωση και την παράδοση όλων των τεσσάρων LCO₂ πλοίων από τον Νοέμβριο του 2025 έως το δεύτερο εξάμηνο του 2026, σηματοδοτώντας ένα μεγάλο βήμα προς την υιοθέτηση καινοτομιών στον τομέα της θαλάσσιας μεταφοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο δρόμος ανοίγει για την εξαγορά της ITA Airways από τη Lufthansa, καθώς οι διαπραγματεύσεις της δεύτερης με την ιταλική κυβέρνηση -αναφορικά με το…
Την έναρξη ενός μεγάλου έργου στον τομέα των θαλάσσιων επιχειρήσεων για την υποστήριξη της δημιουργίας και της συντήρησης υπεράκτιων αιολικών πάρκων ανακοίνωσε πρόσφατα η…
Στις ικανότητες των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων τόσο όσον αφορά εμπορικά πλοία όσο και πολεμικά φέρεται να εστιάζει (και) ο επόμενος πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ.…
Tην επέκταση του αποτυπώματός της στις αγορές της Αυστραλίας γνωστοποίησε η DP World μέσω νέας επένδυσης. Συγκεκριμένα, ο όμιλος, μέσω της DP World Australia,…
Μια σημαντική καινοτομία έρχεται από την Ιαπωνία με την υιοθέτηση της μεθανόλης και τεχνολογιών μείωσης των εκπομπών ρύπων σε ένα πλοίο τύπου VLCC. Οι…
Την αύξηση του μεριδίου της στις παγκόσμιες εξαγωγές άνθρακα από το 14,5% το 2023 στο 15-23% το 2026 και στο 25-30% το 2050 καλοβλέπει…
Στη μείωση των εκπομπών ελλιμενισμένων πλοίων στρέφεται ολοένα και πιο έντονα η Ευρώπη, με πρόσφατη εξέλιξη τη χρηματοδότηση τεσσάρων λιμένων στη Βόρεια Ευρώπη, προκειμένου…
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία συνεχίζουν να εξασφαλίζουν παραγγελίες για την κατασκευή πλοίων, με το orderbook τους να αυξάνεται και τις ημερομηνίες παράδοσης των πλοίων να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ