Ο δρόμος προς ένα σημαντικό ορόσημο για τη συνεργασία Ελλήνων πλοιοκτητών και νοτιοκορεατικών ναυπηγείων ανοίγει, καθώς, βάσει πρόσφατου δημοσιεύματος του Business Korea, εκκίνησε η κατασκευή του πρώτου δεξαμενόπλοιου μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) στο Ulsan της Νότιας Κορέας.
Το συγκεκριμένο πλοίο είναι ένα από τα τέσσερα LCO2 carriers που έχει παραγγείλει η Capital, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη, στο νοτιοκορεατικό ναυπηγείο. Η ναυπήγηση των πρώτων δύο συμφωνήθηκε τον Ιούλιο του 2023 ενώ στις αρχές του 2024 η Capital Gas προχώρησε σε παραγγελία επιπλέον δύο ίδιων προδιαγραφών.
Το εν λόγω πλοίο, με χωρητικότητα 22.000 κ.μ., είναι εφοδιασμένο με υψηλής τεχνολογίας εγκαταστάσεις, που εγγυώνται την ασφαλή μεταφορά και αποθήκευση του LCO₂. Η μεταφορά του παίζει κρίσιμο ρόλο στη μείωση των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου. Η αποθήκευσή του πραγματοποιείται υπό συνθήκες πενταπλάσιας της ατμοσφαιρικής πίεσης και θερμοκρασίας -55 βαθμών Κελσίου. Επιπρόσθετα, η κατασκευή του σκάφους εξασφαλίζει αντοχή σε χαμηλές θερμοκρασίες, αυξάνοντας την ασφάλεια και την αποδοτικότητα των θαλάσσιων μεταφορών.
Επιπλέον, η HD Hyundai Mipo Dockyard θα εξοπλίσει το πλοίο με ένα σύστημα παροχής ηλεκτρικής ενέργειας 2.500 kW στο πλοίο και ένα σύστημα μείωσης οξειδίων του θείου (SCR), τα οποία βοηθούν στη μείωση των εκπομπών αέριων ρύπων, όπως η λεπτή σκόνη και τα οξείδια του θείου.
Η εταιρεία σχεδιάζει την ολοκλήρωση και την παράδοση όλων των τεσσάρων LCO₂ πλοίων από τον Νοέμβριο του 2025 έως το δεύτερο εξάμηνο του 2026, σηματοδοτώντας ένα μεγάλο βήμα προς την υιοθέτηση καινοτομιών στον τομέα της θαλάσσιας μεταφοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου έλαβαν χώρα οι αρχαιρεσίες της Ελληνικής Ένωσης Ναυτιλιακών Δικηγόρων (ΕΕΝΔ), με το νέο Διοικητικό Συμβούλιο να διαμορφώνεται ως εξής: Πρόεδρος:…
Δύο κορυφαίες εταιρείες αυτοματισμού, η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A. και η I.A.S. L.I. SKOURGIALOS L.P., με ενθουσιασμό ανακοινώνουν μια νέα συνεργασία που…
Η Attica Bank-Παγκρήτια Τράπεζα προχώρησε στην πρώτη της ναυτιλιακή χρηματοδότηση συνδεδεμένη με βιώσιμα κριτήρια προς τη ναυτιλιακή εταιρεία Stem Shipping Co S.A. Η χρηματοδότηση…
Ορόσημο στη στρατηγική της QatarEnergy να επεκταθεί στον κλάδο της παραγωγής καθαρής ενέργειας αποτελεί η έναρξη της κατασκευής μιας καινοτόμου μονάδας παραγωγής μπλε αμμωνίας.…
Όταν ο συνδυασμός υβριδικών συστημάτων κίνησης, μπαταριών ιόντων λιθίου και ηλιακών πάνελ ενσωματώνεται σε έναν πρωτοποριακό σχεδιασμό, δεν προσφέρονται μόνο περιβαλλοντικά οφέλη, αλλά και…
Δίχως σταματημό συνεχίζονται οι παραγγελίες για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, παρά τις εκτιμήσεις περί περαιτέρω αποδυνάμωσης των ναύλων το 2025, ελέω της βροχής νεότευκτων πλοίων…
Σε πόλο έλξης για τους ενεργειακούς κολοσσούς εξελίσσεται η δυτική ακτή της Νότιας Αφρικής, η οποία αποτελεί μια πολλά υποσχόμενη θαλάσσια περιοχή για την…
Οι Eni και MSC ενώνουν τις δυνάμεις τους επεκτείνοντας την ήδη υπάρχουσα συνεργασία τους τόσο γεωγραφικά όσο και στους τομείς της βιωσιμότητας και της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ