Loading: News Submenu
Header Scripts Init

Αστερίσκοι των ναυλομεσιτών για την υιοθέτηση του LNG στη ναυτιλία

Αστερίσκοι των ναυλομεσιτών για την υιοθέτηση του LNG στη ναυτιλία

Email
LinkedIn
Facebook
X

Παρότι το LNG έχει χάσει «έδαφος» όσον αφορά τη δημοτικότητά του ως εναλλακτικό καύσιμο τα τελευταία έτη, το 2024 μέχρι στιγμής αποτελεί έτος θετικών προοπτικών για το ορυκτό καύσιμο.

Ειδικότερα, έχουν τοποθετηθεί αρκετές παραγγελίες για πλοία κατανάλωσης LNG, με μία από αυτές όπως σημειώνει σε πρόσφατη έκθεσή της η ναυλομεσιτική Gibson να είναι χαρακτηριστική, δεδομένου ότι προέρχεται από τη Maersk, η οποία στο παρελθόν ήταν σχεδόν αποκλειστικά εστιασμένη στη μεθανόλη.

Στο πλαίσιο αυτό, το LNG -όπως έχει τονιστεί αρκετές φορές από αναλυτές και κύκλους της αγοράς- έχει την προοπτική να καταστεί το (αδιαμφισβήτητα) κυρίαρχο εναλλακτικό καύσιμα. Τα μέχρι στιγμής δεδομένα ενισχύουν τη συγκεκριμένη εκτίμηση: το α’ εξάμηνο του 2024, οι πωλήσεις καυσίμου LNG στη Σιγκαπούρη διαμορφώθηκαν στους 212.000 τόνους, αυξημένοι κατά περισσότερο από τέσσερις φορές έναντι των επιπέδων της αντίστοιχης περιόδου του 2023.

Από τη μία, η εξέλιξη αυτή φέρεται να αποδίδεται στην άνοδο των πλοίων στον παγκόσμιο στόλο που είναι σε θέση να καταναλώνουν LNG ως καύσιμο. Από την άλλη, υπογραμμίζει η Gibson, το LNG αποτελεί μια πιο θελκτική επιλογή για τους πλοιοκτήτες, δεδομένου ότι υπάρχουν επαρκείς υποδομές για τη διανομή του και ότι η τιμή του καταγράφει τάσεις σταθεροποίησης. Σίγουρα θα υπάρξουν περίοδοι μεταβλητότητας στην τιμή του καυσίμου, όμως οποιαδήποτε μεταβλητότητα ενδεχομένως θα είναι πιο προβλέψιμη σε σύγκριση με εκείνη που θα καταγράφουν η πράσινη/μπλε αμμωνία ή η μεθανόλη.

Παράλληλα, ένας επιπλέον παράγοντας που πρέπει να ληφθεί υπόψη είναι η συμμόρφωση των πλοίων κατανάλωσης LNG με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Η μεγάλη πρόκληση για το LNG είναι το φαινόμενο της ολίσθησης μεθανίου, δεδομένου ότι οι εκπομπές μεθανίου θα υπολογίζονται στο πλαίσιο του ETS από το 2026 και έπειτα.

Πέραν αυτού, βάσει της Gibson, οι πλοιοκτήτες λαμβάνουν υπόψη το υψηλό επενδυτικό κόστος που απαιτεί η ναυπήγηση ενός πλοίου κατανάλωσης LNG. Ενδεικτικά, η διαφορά στο κόστος ενός συμβατικού VLCC και ενός που είναι σε θέση να καταναλώνει και LNG αγγίζει περίπου τα $19 εκατ.

Email
LinkedIn
Facebook
X

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

«Χείρα βοηθείας» στους νεοδιορισθέντες εκπαιδευτικούς

Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια θα έχουν οι νεοδιορισθέντες εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το διδακτικό έτος 2024-2025, προκειμένου αυτοί να μεταβούν…

Κομφούζιο σε ιαπωνικό αεροδρόμιο λόγω ενός χαμένου… ψαλιδιού

Ένα πρωτοφανές περιστατικό έλαβε χώρα, στο αεροδρόμιο «New Chitose», στην πόλη Χοκκάιντο της Ιαπωνίας, προκαλώντας δεκάδες ακυρώσεις και καθυστερήσεις πτήσεων, κατά τη διάρκεια του…

Οι κινήσεις των Ελλήνων εφοπλιστών για την ανανέωση του στόλου

Τη δραστηριότητά τους στις παραγγελίες και αγοραπωλησίες πλοίων συνέχισαν οι Έλληνες πλοιοκτήτες την περασμένη εβδομάδα. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Xclusiv, η Samos…

INTERTANKO και DNV «δίνουν τα χέρια»: Στο επίκεντρο τα δεδομένα των εκπομπών πλοίων

Μια νέα συμφωνία με φόντο την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας κατέστη πρόσφατα γνωστή, με την INTERTANKO και τον DNV να εστιάζουν στο διαμοιρασμό δεδομένων αναφορικά…

Το «αδύναμο» σιδηρομετάλλευμα, «πληγή» για τους κολοσσούς εξόρυξης

Καθώς οι τιμές σιδηρομεταλλεύματος βρίσκονται στα χαμηλότερα επίπεδά τους τα τελευταία δύο έτη, οι κολοσσοί εξόρυξης έχουν έρθει αντιμέτωποι με μείωση της κεφαλαιοποίησής τους,…

Αποκτήστε το τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2024
.naftika_cp_inline-a, .naftika_cp_inline-b { display: none; }