Loading: News Submenu
Header Scripts Init

«ΣΑΟΝΗΣΟΣ»: Όλα τα δεδομένα για τη σύλληψη του πλοιάρχου

«ΣΑΟΝΗΣΟΣ»: Όλα τα δεδομένα για τη σύλληψη του πλοιάρχου

Email
LinkedIn
Facebook
X

Το βράδυ της Πέμπτης 15 Αυγούστου, το «ΣΑΟΝΗΣΟΣ» είχε καταπλεύσει στο λιμάνι του Γαυρίου Άνδρου, κατά την εκτέλεση εγκεκριμένου δρομολογίου με τελικό προορισμό το λιμάνι της Καρύστου. Κατά τη διαδικασία της επιβίβασης επιβατών και οχημάτων επί του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου, επικρατούσαν έντονα καιρικά φαινόμενα στο λιμάνι του Γαυρίου με έντονο κυματισμό, με αποτέλεσμα να ανυψωθεί το μπροστινό τμήμα του καταπέλτη και να προκληθούν υλικές ζημιές σε ένα Ι.Χ.Ε. όχημα το οποίο επιχειρούσε να επιβιβασθεί. Το Ι.Χ.Ε. παρέμεινε ακινητοποιημένο στον προβλήτα και ακολούθως, ο Πλοίαρχος του «ΣΑΟΝΗΣΟΣ» δήλωσε ότι, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών αδυνατούσε να ολοκληρώσει την επιβίβαση των επιβατών και οχημάτων και έκρινε επισφαλή την παραμονή του πλοίου στο λιμάνι του Γαυρίου.

Στο λιμάνι ανέμεναν προς επιβίβαση 10 επιβάτες και 04 Ι.Χ.Ε., εκ των οποίων δεν επιβιβάσθηκαν 7 επιβάτες και 3 Ι.Χ.Ε. οχήματα. Οι επιβάτες που δεν επιβιβάστηκαν προωθούνται στους προορισμούς τους με μέριμνα της πλοιοκτήτριας εταιρείας, ενώ από το περιστατικό δεν αναφέρθηκε τραυματισμός. Το «ΣΑΟΝΗΣΟΣ» συνέχισε το δρομολόγιο του για το λιμάνι της Καρύστου όπου κατέπλευσε με ασφάλεια.

Την επόμενη μέρα, υπό τις οδηγίες της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Σύρου και κατόπιν προφορικής μήνυσης που υπέβαλλε στο Λιμεναρχείο Άνδρου η οδηγός του ΙΧΕ που υπέστη υλικές ζημιές, κατά του Πλοιάρχου του Ε/Γ-Ο/Γ «ΣΑΟΝΗΣΟΣ» Ν.Π. 12489 και κατά παντός υπευθύνου, στελέχη της Λιμενικής Αρχής της Καρύστου προέβησαν στη σύλληψη του Πλοιάρχου, για παράβαση του άρθρου 291 του Π.Κ. (Διατάραξη της ασφάλειας σιδηροδρόμων, πλοίων και αεροσκαφών).

Όπως υπογραμμίζεται σε σχετική ανακοίνωση, η μεγαλύτερη προτεραιότητα για το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής είναι τα θέματα ασφάλειας και ειδικά στην ακτοπλοΐα, είναι μη διαπραγματεύσιμα και δεν υπάρχει κανένα περιθώριο ανοχής.

Η ανακοίνωση της εταιρείας

Την Παρασκευή 16 Αυγούστου, η Saos Ferries εξέδωσε την εξής ανακοίνωση: «Ενημερώνουμε το επιβατικό κοινό ότι κατόπιν της Εισαγγελικής εντολής για την σύλληψη του Πλοιάρχου του ΕΓ-ΟΓ ΣΑΟΝΗΣΟΣ και την υποχρεωτική απόλυσή του, το πλοίο δεν δύναται να συνεχίσει την εκτέλεση των δρομολογίων του. Οι επιβάτες που έχουν εισιτήρια παρακαλούνται να απευθυνθούν στα πρακτορεία έκδοσης ή/και στα κατά τόπους κεντρικά πρακτορεία για την εξαργύρωσή τους».

Δήλωση του κ. Σταύρου Γ. Μιχαηλίδη, Τομεάρχη Ναυτιλίας του ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής

Σε δήλωση προχώρησε και ο κ. Σταύρος Γ. Μιχαηλίδης, υπεύθυνος Κ.Τ.Ε. Ναυτιλίας του ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής, στην οποία ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής:

«Άλλο ένα περιστατικό, αυτό στο λιμάνι του Γαυρίου της Άνδρου ήρθε να προστεθεί στον μακρύ κατάλογο που προκαλούν ανησυχία για την ασφάλεια των συγκοινωνιών. Στις αερομεταφορές, στα τρένα, στις αστικές συγκοινωνίες, ιδιαίτερα όμως στην ακτοπλοΐα με τα αλλεπάλληλα επικίνδυνα συμβάντα στα λιμάνια της Χώρας.

»Οδηγός επιβατηγού οχήματος φέρεται ότι κινδύνευσε κατά την είσοδο του οχήματός του στο πλοίο από ένα συνδυασμό παραγόντων που ερευνώνται από την αρμόδια Λιμενική Αρχή.

»Προϊστάμενοι Λιμενικών Αρχών και Πλοίαρχοι ακτοπλοϊκών πλοίων έχουν κατ’ επανάληψη αναφέρει και καταδείξει σοβαρές ελλείψεις σε λιμάνια της Χώρας, ελλείψεις που υπονομεύουν την ασφάλεια επιβατών και πληρωμάτων στα πλοία των ακτοπλοϊκών μας συνδέσεων ακόμα και σε σχετικά ήπιες καιρικές συνθήκες.

»Η Κυβέρνηση γνωρίζει αλλά αδρανεί. Επιβάλλεται άμεσα, πριν χαθούν ζωές, αξιολόγηση ασφαλείας των λιμενικών μας υποδομών και συνεχής και αυστηρός έλεγχος των συνθηκών και του ωραρίου εργασίας των πλοιάρχων και των μελών του πληρώματος των ακτοπλοϊκών μας πλοίων, ιδιαίτερα σε δρομολόγια που συνδέουν πολλά νησιά».

Email
LinkedIn
Facebook
X

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Χούθι και Χεζμπολάχ στο στόχαστρο νέων αμερικανικών κυρώσεων

Δίχως σταματημό συνεχίζεται η επιβολή αμερικανικών κυρώσεων σε φυσικά και νομικά πρόσωπα που φέρονται να εμπλέκονται στη στοχοποίηση πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα. Όπως σημειώνει…

Άνοδος της συμφόρησης στους κινεζικούς λιμένες και χαμόγελα για τα bulk carriers

Με υψηλότερους ρυθμούς έναντι του περσινού Αυγούστου αυξάνεται η συμφόρηση bulk carriers στους κινεζικούς λιμένες. Ειδικότερα, σύμφωνα με δεδομένα της Signal Ocean Platform, στις…

Αποκτήστε το τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2024
.naftika_cp_inline-a, .naftika_cp_inline-b { display: none; }