Η τιμολόγηση των εκπομπών άνθρακα συνεχίζει να αποτελεί αντικείμενο προβληματισμού και μελέτης σε διεθνή κλίμακα, καθώς περιφερειακά μέτρα που περιπλέκουν το status quo συνεχίζουν να κάνουν την εμφάνισή τους.
Στο πλαίσιο αυτό, το ICS (International Chamber of Shipping), σε συνεργασία με τις κυβερνήσεις των Μπαχαμών και της Λιβερίας, παρουσίασαν μια νέα πρόταση, μέσω της οποίας υποστηρίζουν ότι θα διασφαλιστεί η επίτευξη των φιλόδοξων στόχων του ΙΜΟ για μηδενικές εκπομπές έως ή κοντά στο 2050.
Στο επίκεντρο της συγκεκριμένης πρότασης βρίσκεται το GHG Fee, με το οποίο θα επιβαρύνονται τα πλοία ανά τόνο ισοδύναμου διοξειδίου του άνθρακα που εκλύουν σε συνδυασμό με έναν μηχανισμό «feebate», ο οποίος θα παρέχει κίνητρα για την ταχύτερη παραγωγή και υιοθέτηση ναυτιλιακών καυσίμων μηδενικών ή σχεδόν μηδενικών εκπομπών.
Κυρίαρχος στόχος είναι να μειωθεί η διαφορά κόστους μεταξύ συμβατικών και εναλλακτικών καυσίμων. Ωστόσο, η πρόταση προβλέπει τη διάθεση περίπου $2,5 δισ. ετησίως στο «IMO Net Zero Shipping Fund», του οποίου στόχος θα είναι να υποστηρίζει τις προσπάθειες μείωσης εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που αποδίδονται στη ναυτιλία.
Το ICS, σε σχετική ανακοίνωση, δεν ξεκαθαρίζει ποιο θα πρέπει να είναι το ύψος του GHG Fee, όμως σημειώνει ότι θα εξαρτάται από το ύψος της «ανταμοιβής» των πλοίων για κάθε τόνο εκπομπών που δεν εκλύεται μέσω της χρήσης καυσίμων χαμηλότερου ανθρακικού αποτυπώματος ή τεχνολογιών μείωσης των εκπομπών.
Πάντως, σε ένα υποθετικό σενάριο, το ICS υποστηρίζει ότι, εφόσον η «ανταμοιβή» οριστεί για τα πρώτα πέντε έτη στα $100/τόνο, το GHG Fee αρχικά θα μπορούσε να οριστεί στα $60/τόνο συμβατικού καυσίμου που καταναλώνουν τα πλοία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ιαπωνία ετοιμάζεται για την επέλαση του τυφώνα Αμπίλ, ο οποίος αναμένεται να «χτυπήσει» την ανατολική πλευρά της. Ο Αμπίλ έχει χαρακτηριστεί ως «πολύ…
Την ολοκλήρωση της απόκτησης μετοχικού μεριδίου 50% στο project ενέργειας Dragon LNG ανακοίνωσε πρόσφατα η VTTI, εταιρεία που ανήκει στις Vitol, ADNOC και IFM…
Με δυναμικούς ρυθμούς βαίνουν οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών για δεξαμενόπλοια το 2024, με 105 tankers να έχουν προστεθεί στο orderbook ελληνικής υπογραφής εντός…
Τον περασμένο Δεκέμβριο, δημοσίευμα του πρακτορείου Reuters έκανε πρώτη φορά λόγο για το ενδιαφέρον του Άμπου Ντάμπι για τον λιμένα της Σμύρνης, ο οποίος…
Μετά την πρόσφατη επανεκτίμηση για τον ρυθμό αύξησης της ζήτησης πετρελαίου το 2024 από τον OPEC, που για πρώτη φορά από τον Ιούλιο του…
Στο πλαίσιο της πολυετούς συνεργασίας των ναυπηγείων Meyer Werft και της εταιρείας κρουαζιέρας Disney Cruise Line, τα γερμανικά ναυπηγεία εξασφάλισαν ακόμα μία σημαντική συμφωνία.…
Η Ευρώπη αναμένεται ότι θα έχει περισσότερα εισαγόμενα κρούσματα mpox μέσα στις «επόμενες ημέρες», προειδοποίησε την Πέμπτη 15 Αυγούστου ο ευρωπαϊκός κλάδος του Παγκόσμιου…
Δεκαπενταύγουστος. Οι ανέμελες διακοπές ή και το «σεργιάνι» στα αιγαιοπελαγίτικα νησιά έχουν την τιμητική τους. Παράλληλα ο εορτασμός της Κοίμησης της Θεοτόκου, καθώς και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ