Η πολωνική εισαγγελία επιβεβαίωσε σήμερα ότι έλαβε, στο πλαίσιο της έρευνας για το σαμποτάζ στους αγωγούς αερίου Nord Stream στα τέλη Σεπτεμβρίου 2022, ένταλμα σύλληψης που εκδόθηκε από τη Γερμανία σε βάρος ενός Ουκρανού εγκατεστημένου στην Πολωνία, ο οποίος όμως έχει ήδη εγκαταλείψει τη χώρα.
Αντιδρώντας σε πληροφορίες που δημοσιοποιήθηκαν από γερμανικά μέσα ενημέρωσης, η εισαγγελία επιβεβαίωσε ότι οι γερμανικές αρχές είχαν εκδώσει τον Ιούνιο ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης σε βάρος ενός άνδρα ονόματι Βολοντίμιρ Ζ..
Εκπρόσωπος του γραφείου του πολωνού γενικού εισαγγελέα διευκρίνισε ότι το Βερολίνο δεν περιέλαβε τον ύποπτο στο μητρώο καταζητουμένων, πράγμα που επέτρεψε σ’ αυτό τον τελευταίο να επιστρέψει στις αρχές Ιουλίου στην Ουκρανία χωρίς να τον σταματήσουν στα σύνορα.
Το γεγονός ότι οι Γερμανοί δεν περιέλαβαν το όνομά του στο μητρώο καταζητουμένων «σημαίνει ότι οι πολωνοί συνοριοφύλακες δεν ήταν ενημερωμένοι και δεν είχαν κανένα λόγο για να θέσουν υπό κράτηση τον Βολοντίμιρ Ζ.», υπογράμμισε η εκπρόσωπος Άννα Αντάμιακ.
Γερμανικά μέσα ενημέρωσης γνωστοποίησαν σήμερα ότι η γερμανική δικαιοσύνη είχε εκδώσει ένταλμα σύλληψης σε βάρος ενός Ουκρανού που ήταν ύποπτος ότι συνδέεται με τη δολιοφθορά, το Σεπτέμβριο 2022, των αγωγών αερίου Nord Stream 1 και 2 στη Βαλτική.
Βάσει των κανόνων της ευρωπαϊκής δικαστικής αμοιβαίας συνδρομής, οι πολωνικές αρχές είχαν στη διάθεσή τους 60 ημέρες για να αντιδράσουν στο γερμανικό αίτημα και να συλλάβουν τον κύριο ύποπτο, κάτι που δεν έγινε για λόγους που δεν διευκρινίζονται, πρόσθεσαν τα εν λόγω γερμανικά μέσα ενημέρωσης (οι εφημερίδες Sueddeutsche Zeitung και Die Zeit και ο κρατικός τηλεοπτικός σταθμός ARD).
Σύμφωνα πάντα με αυτά τα γερμανικά μέσα ενημέρωσης, η γερμανική δικαιοσύνη υποψιάζεται ότι ο Βολοντίμιρ Ζ. ήταν αναμιγμένος στο σαμποτάζ των αγωγών αερίου μαζί με άλλους δύο ουκρανούς δύτες, οι οποίοι αναφέρονται ως Ζεβχέν Ου. και Σβιτλάνα Ου..
Οι τρεις φέρεται ότι είχαν τοποθετήσει τα εκρηκτικά από ένα ιστιοφόρο, το «Andromède», αναφορικά με το οποίο η γερμανική εισαγγελία είχε αποκαλύψει το 2023 ότι άρχισε έρευνα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«M/V Aurora Trader» ονομάζεται η νέα προσθήκη στον στόλο της Load Line Marine. Το Handysize bulk carrier ναυπηγήθηκε στην Κίνα το 2012 και αποτελεί…
Με αφορμή τη συμπλήρωση 200 χρόνων από το Ολοκαύτωμα της Ηρωικής Νήσου των Ψαρών, η Βουλή των Ελλήνων διοργάνωσε μία αφιερωματική εκδήλωση στην αίθουσα…
Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής Στέφανος Γκίκας, εκπροσωπώντας το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, συμμετείχε στην 29η Διάσκεψη των Μερών της Σύμβασης του…
Σε τροχιά ισχυρής κερδοφορίας κινήθηκαν οι τράπεζες στο 9μηνο του 2024, γεγονός που ώθησε τις διοικήσεις των τραπεζών να αναθεωρήσουν προς τα πάνω τις…
Για τη μείωση της ρύπανσης από πλοία ανοικτής θαλάσσης και τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα στον χώρο του λιμένα προχωρούν σε συνεργασία η…
Την προκήρυξη του διαγωνισμού για την ηλεκτρική διασύνδεση Κορίνθου – Κω, έργο που είναι κομβικό για την διασύνδεση των Δωδεκανήσων με το ηπειρωτικό δίκτυο,…
Καθώς η διασφάλιση της επισιτιστικής ασφάλειας παραμένει προτεραιότητα για την Κίνα, νέο ιστορικό υψηλό αναμένεται να καταγράψει η εγχώρια παραγωγή καλαμποκιού. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Η προσπάθεια για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στη ναυτιλία, μέσω της αντικατάστασης των παραδοσιακών καυσίμων με εναλλακτικές πηγές, βρίσκεται σε σημείο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ