
Το ποσοστό της ανεργίας των νέων σε διεθνές επίπεδο, που υποχώρησε στο χαμηλότερο επίπεδο της τελευταίας δεκαπενταετίας, προβλέπεται πως θα μειωθεί ακόμη περισσότερο, όμως η εργασιακή επισφάλεια, ή αλλιώς ο περιστασιακός χαρακτήρας των θέσεων που βρίσκουν, προκαλεί «αυξανόμενα άγχη», τονίζει η Διεθνής Οργάνωση Εργασίας (ΔΟΕ) σε έκθεση που δίνει στη δημοσιότητα σήμερα, διεθνή Ημέρα Νεολαίας.
Η ΔΟΕ χαρακτηρίζει ταυτόχρονα ανησυχητικό τον αριθμό των νέων 15 ως 24 ετών που δεν βρίσκονται ούτε σε θέση εργασίας, ούτε σε εκπαίδευση, ούτε σε κατάρτιση.
Επισημαίνει ακόμη πως η ανάκαμψη της αγοράς εργασίας μετά την πανδημία του νέου κορονοϊού είναι κάθε άλλο παρά οικουμενική. «Οι νέοι σε ορισμένες περιφέρειες», ιδιαίτερα «οι νέες γυναίκες», διαπιστώνεται πως «δεν επωφελούνται από την ανάκαμψη της οικονομίας», σημειώνει η ΔΟΕ.
Το ποσοστό ανεργίας των νέων το 2023, που υποχώρησε στο 13%, είναι το χαμηλότερο των τελευταίων 15 ετών. Είναι μειωμένο σε σύγκριση με το 13,8% που καταγραφόταν το 2019, πριν από την πανδημία. Προβλέπεται να μειωθεί περαιτέρω, στο 12,8%, το 2024 και το 2025. Ο συνολικός απόλυτος αριθμός των άνεργων νέων υπολογίζεται πως ανέρχεται σε 64,9 εκατομμύρια: χαρακτηρίζεται ο χαμηλότερος από το 2000.
«Η κατάσταση ωστόσο δεν είναι ίδια σε όλες τις περιφέρειες. Στα αραβικά κράτη, στην ανατολική Ασία, στη νοτιοανατολική Ασία και στον Ειρηνικό, τα ποσοστά ανεργίας των νέων ήταν υψηλότερα το 2023 απ’ ό,τι το 2019», επιμένει η ΔΟΕ.
Η έκθεση υπογραμμίζει ότι η «παγκόσμια τάση» της επισφάλειας της εργασίας είναι πηγή «αυξανόμενης ανασφάλειας για τους νέους και τις νέες που ποθούν να αποκτήσουν οικονομική ανεξαρτησία και να περάσουν στα επόμενα στάδια της ενήλικης ζωής τους».
«Κανείς μας δεν μπορεί να ελπίζει σε σταθερό μέλλον όταν εκατομμύρια νέοι στον κόσμο δεν έχουν αξιοπρεπή δουλειά και, κατά συνέπεια, αισθάνονται ανασφαλείς, ανίκανοι να οικοδομήσουν καλύτερη ζωή για τους εαυτούς τους και τις οικογένειές τους», τόνισε ο γενικός διευθυντής της ΔΟΕ, ο Ζιλμπέρ Ουγκμπό, στο δελτίο Τύπου που δημοσιοποίησαν οι υπηρεσίες του.
Σε παγκόσμια κλίμακα, οι μισοί και πλέον νέοι εργαζόμενοι απασχολούνται στον ανεπίσημο τομέα, διαπιστώνει η ΔΟΕ, σύμφωνα με την οποία «οι πιθανότητες πρόσβασης σε αξιοπρεπείς δουλειές παραμένουν περιορισμένες σε αναδυόμενες και αναπτυσσόμενες οικονομίες».
Στην έκθεση τονίζεται επίσης πως το 2023 ο ένας νέος και νέα στους ή στις πέντε, με άλλα λόγια το 20,4% παγκοσμίως, ανήκει στην κατηγορία αυτών που δεν εργάζονται, ούτε μορφώνονται, ούτε βρίσκονται στο στάδιο της επαγγελματικής κατάρτισης.
Οι νέοι επωφελήθηκαν περισσότερο από την ανάκαμψη της αγοράς εργασίας διεθνώς από τις νέες: τα ποσοστά ανεργίας των νέων γυναικών (12,9%) και των νέων ανδρών (13%) το 2023 σχεδόν εξισώθηκαν, αντίθετα με τα χρόνια πριν από την πανδημία, όταν αυτά των νέων ανδρών ήταν αισθητά υψηλότερα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι «αυστραλιανές» βλέψεις του νοτιοκορεατικού ναυπηγικού κολοσσού Hanwha Ocean καθίστανται εκ νέου εμφανείς. Η θυγατρική του ομίλου Hanwha, Hanwha Aerospace, απέκτησε μερίδιο 9,9% στα…
Η νέα γενιά πλοίων μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αξιοποιεί προηγμένες τεχνολογίες χαμηλής πίεσης, ανοίγοντας τον δρόμο για αποδοτικότερη και οικονομικότερη μεταφορά του…
Στη στοχοποίηση ναυτικών σε περιστατικά εύρεσης ναρκωτικών σε πλοία εστιάζει η BIMCO. Ορισμένα τουρκικά λιμάνια, ιδίως στη Μαύρη Θάλασσα, προσέλκυσαν πρόσφατα την προσοχή λόγω…
Με επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι δοκιμές σε συνθήκες πλήρους ισχύος για τον κινητήρα X-DF-A της WinGD, έναν από τους πρώτους κινητήρες στον κόσμο που λειτουργεί…
Ακόμα ένα ρεκόρ κατέρριψε το παγκόσμιο εμπόριο το 2024, παρά τις όσες προκλήσεις αναδύονται ελέω των καταιγιστικών γεωπολιτικών εξελίξεων. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατου δημοσιεύματος του…
Το International Chamber of Shipping (ICS) και το Comité Maritime International (CMI) εκκίνησαν μια επικαιροποιημένη καμπάνια με τον τίτλο «Promoting Maritime Treaty Ratification», επισημαίνοντας…
Οι αγρότες σόγιας της Βραζιλίας θα αποκομίσουν ακόμα μεγαλύτερη σοδειά την περίοδο 2024/25 από ό,τι αναμενόταν, σύμφωνα με τις προβλέψεις που δημοσίευσε πρόσφατα η…
Παρότι στο πλαίσιο της κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας οι Χούθι είχαν σταματήσει τις επιθέσεις εναντίον εμπορικών πλοίων, η liner ναυτιλία δεν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ