Το ποσοστό της ανεργίας των νέων σε διεθνές επίπεδο, που υποχώρησε στο χαμηλότερο επίπεδο της τελευταίας δεκαπενταετίας, προβλέπεται πως θα μειωθεί ακόμη περισσότερο, όμως η εργασιακή επισφάλεια, ή αλλιώς ο περιστασιακός χαρακτήρας των θέσεων που βρίσκουν, προκαλεί «αυξανόμενα άγχη», τονίζει η Διεθνής Οργάνωση Εργασίας (ΔΟΕ) σε έκθεση που δίνει στη δημοσιότητα σήμερα, διεθνή Ημέρα Νεολαίας.
Η ΔΟΕ χαρακτηρίζει ταυτόχρονα ανησυχητικό τον αριθμό των νέων 15 ως 24 ετών που δεν βρίσκονται ούτε σε θέση εργασίας, ούτε σε εκπαίδευση, ούτε σε κατάρτιση.
Επισημαίνει ακόμη πως η ανάκαμψη της αγοράς εργασίας μετά την πανδημία του νέου κορονοϊού είναι κάθε άλλο παρά οικουμενική. «Οι νέοι σε ορισμένες περιφέρειες», ιδιαίτερα «οι νέες γυναίκες», διαπιστώνεται πως «δεν επωφελούνται από την ανάκαμψη της οικονομίας», σημειώνει η ΔΟΕ.
Το ποσοστό ανεργίας των νέων το 2023, που υποχώρησε στο 13%, είναι το χαμηλότερο των τελευταίων 15 ετών. Είναι μειωμένο σε σύγκριση με το 13,8% που καταγραφόταν το 2019, πριν από την πανδημία. Προβλέπεται να μειωθεί περαιτέρω, στο 12,8%, το 2024 και το 2025. Ο συνολικός απόλυτος αριθμός των άνεργων νέων υπολογίζεται πως ανέρχεται σε 64,9 εκατομμύρια: χαρακτηρίζεται ο χαμηλότερος από το 2000.
«Η κατάσταση ωστόσο δεν είναι ίδια σε όλες τις περιφέρειες. Στα αραβικά κράτη, στην ανατολική Ασία, στη νοτιοανατολική Ασία και στον Ειρηνικό, τα ποσοστά ανεργίας των νέων ήταν υψηλότερα το 2023 απ’ ό,τι το 2019», επιμένει η ΔΟΕ.
Η έκθεση υπογραμμίζει ότι η «παγκόσμια τάση» της επισφάλειας της εργασίας είναι πηγή «αυξανόμενης ανασφάλειας για τους νέους και τις νέες που ποθούν να αποκτήσουν οικονομική ανεξαρτησία και να περάσουν στα επόμενα στάδια της ενήλικης ζωής τους».
«Κανείς μας δεν μπορεί να ελπίζει σε σταθερό μέλλον όταν εκατομμύρια νέοι στον κόσμο δεν έχουν αξιοπρεπή δουλειά και, κατά συνέπεια, αισθάνονται ανασφαλείς, ανίκανοι να οικοδομήσουν καλύτερη ζωή για τους εαυτούς τους και τις οικογένειές τους», τόνισε ο γενικός διευθυντής της ΔΟΕ, ο Ζιλμπέρ Ουγκμπό, στο δελτίο Τύπου που δημοσιοποίησαν οι υπηρεσίες του.
Σε παγκόσμια κλίμακα, οι μισοί και πλέον νέοι εργαζόμενοι απασχολούνται στον ανεπίσημο τομέα, διαπιστώνει η ΔΟΕ, σύμφωνα με την οποία «οι πιθανότητες πρόσβασης σε αξιοπρεπείς δουλειές παραμένουν περιορισμένες σε αναδυόμενες και αναπτυσσόμενες οικονομίες».
Στην έκθεση τονίζεται επίσης πως το 2023 ο ένας νέος και νέα στους ή στις πέντε, με άλλα λόγια το 20,4% παγκοσμίως, ανήκει στην κατηγορία αυτών που δεν εργάζονται, ούτε μορφώνονται, ούτε βρίσκονται στο στάδιο της επαγγελματικής κατάρτισης.
Οι νέοι επωφελήθηκαν περισσότερο από την ανάκαμψη της αγοράς εργασίας διεθνώς από τις νέες: τα ποσοστά ανεργίας των νέων γυναικών (12,9%) και των νέων ανδρών (13%) το 2023 σχεδόν εξισώθηκαν, αντίθετα με τα χρόνια πριν από την πανδημία, όταν αυτά των νέων ανδρών ήταν αισθητά υψηλότερα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Περιορισμένος είναι ο αριθμός πλοίων που πωλούνται προς διάλυση το 2024, καθώς την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου πωλήθηκαν προς διάλυση 146 bulk carriers, tankers, containerships και…
Για τον σφοδρό ανταγωνισμό που αντιμετωπίζουν σήμερα τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία από τα αντίστοιχα ασιατικά αλλά και για το όραμα του Γιώργου Προκοπίου για τα…
Περισσότεροι από 50 stakeholders από όλο το φάσμα της ναυτιλιακής βιομηχανίας ‒παραγωγοί καυσίμων, πλοιοκτήτες και μεταφορείς, λιμένες και κατασκευαστές εξοπλισμού‒ υπέγραψαν την Τρίτη 12…
Ο δρόμος ανοίγει για την εξαγορά της ITA Airways από τη Lufthansa, καθώς οι διαπραγματεύσεις της δεύτερης με την ιταλική κυβέρνηση -αναφορικά με το…
Την έναρξη ενός μεγάλου έργου στον τομέα των θαλάσσιων επιχειρήσεων για την υποστήριξη της δημιουργίας και της συντήρησης υπεράκτιων αιολικών πάρκων ανακοίνωσε πρόσφατα η…
Στις ικανότητες των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων τόσο όσον αφορά εμπορικά πλοία όσο και πολεμικά φέρεται να εστιάζει (και) ο επόμενος πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ.…
Tην επέκταση του αποτυπώματός της στις αγορές της Αυστραλίας γνωστοποίησε η DP World μέσω νέας επένδυσης. Συγκεκριμένα, ο όμιλος, μέσω της DP World Australia,…
Μια σημαντική καινοτομία έρχεται από την Ιαπωνία με την υιοθέτηση της μεθανόλης και τεχνολογιών μείωσης των εκπομπών ρύπων σε ένα πλοίο τύπου VLCC. Οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ