Ως γνωστόν, τα κρουαζιερόπλοια παραμένουν στα λιμάνια περισσότερο χρόνο, σε σύγκριση με τους άλλους τύπους πλοίων, με αποτέλεσμα αναπόφευκτα να επιβαρύνουν περισσότερο τις περιοχές τις οποίες προσεγγίζουν με τις εκπομπές τους.
Το γεγονός αυτό εξετάζει πρόσφατη έκθεση του μη κυβερνητικού οργανισμού «Transport & Environment» (T&E). Συγκεκριμένα, με βάση τα ευρήματα της έκθεσης, ο T&E προτείνει την επιβολή άμεσων και αυστηρότερων κλιματικών απαιτήσεων για τα κρουαζιερόπλοια, προκειμένου να περιοριστεί ο αντίκτυπος των εκπομπών τους στα λιμάνια που προσεγγίζουν.
Ειδικότερα, η έκθεση εστιάζει στο μέγεθος των κρουαζιερόπλοιων, το οποίο έχει αυξηθεί ραγδαία τα τελευταία 20 χρόνια, γεγονός που συνεπάγεται και αύξηση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Ενδεικτικά, παρά το lockdown λόγω της πανδημίας, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα κρουαζιερόπλοια στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 17%, μεταξύ του 2019 και του 2022, ενώ οι εκπομπές μεθανίου αυξήθηκαν κατά 500% το ίδιο διάστημα.
Κατά συνέπεια, αρκετές περιοχές περιόρισαν ή ακόμα και απαγόρευσαν στα κρουαζιερόπλοια να προσεγγίζουν τα λιμάνια τους, όπως για παράδειγμα η Βενετία, το Άμστερνταμ και η Μαγιόρκα.
Έτσι, ο T&E προτείνει την επιβολή φόρου 50 ευρώ για κάθε επιβάτη κρουαζιερόπλοιου, που θα αποφέρει συνολικά 1,6 δισ. ευρώ παγκοσμίως και 410 εκατ. ευρώ μόνο στην Ευρώπη. Τα κεφάλαια αυτά θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την απαλλαγή της βιομηχανίας της κρουαζιέρας από τα ορυκτά καύσιμα, επενδύοντας για παράδειγμα σε εναλλακτικά καύσιμα όπως το υδρογόνο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τη διαλεύκανση του συμβάντος που έλαβε χώρα χθες στο λιμάνι του Γαυρίου στην ‘Ανδρο, όπου κατά τη διαδικασία επιβίβασης επιβατών και οχημάτων σε επιβατηγό…
Ο τυφώνας Ερνέστο συνεχίζει την πορεία του και αναμένεται να φέρει ισχυρούς ανέμους και καταιγίδες στις Βερμούδες τις επόμενες ημέρες. Στη νήσο επικρατεί μεγάλος…
Σε πτώση οδηγήθηκε εκ νέου ο BDI την Πέμπτη 15 Αυγούστου, έπειτα από το υψηλό δύο εβδομάδων που κατεγράφη την Τετάρτη λόγω της θετικότερης…
Η Ιαπωνία ετοιμάζεται για την επέλαση του τυφώνα Αμπίλ, ο οποίος αναμένεται να «χτυπήσει» την ανατολική πλευρά της. Ο Αμπίλ έχει χαρακτηριστεί ως «πολύ…
Την ολοκλήρωση της απόκτησης μετοχικού μεριδίου 50% στο project ενέργειας Dragon LNG ανακοίνωσε πρόσφατα η VTTI, εταιρεία που ανήκει στις Vitol, ADNOC και IFM…
Με δυναμικούς ρυθμούς βαίνουν οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών για δεξαμενόπλοια το 2024, με 105 tankers να έχουν προστεθεί στο orderbook ελληνικής υπογραφής εντός…
Τον περασμένο Δεκέμβριο, δημοσίευμα του πρακτορείου Reuters έκανε πρώτη φορά λόγο για το ενδιαφέρον του Άμπου Ντάμπι για τον λιμένα της Σμύρνης, ο οποίος…
Μετά την πρόσφατη επανεκτίμηση για τον ρυθμό αύξησης της ζήτησης πετρελαίου το 2024 από τον OPEC, που για πρώτη φορά από τον Ιούλιο του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ