Loading: News Submenu
Header Scripts Init

Ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος των κρουαζιερόπλοιων στο στόχαστρο ΜΚΟ

Ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος των κρουαζιερόπλοιων στο στόχαστρο ΜΚΟ

Email
LinkedIn
Facebook
X

Ως γνωστόν, τα κρουαζιερόπλοια παραμένουν στα λιμάνια περισσότερο χρόνο, σε σύγκριση με τους άλλους τύπους πλοίων, με αποτέλεσμα αναπόφευκτα να επιβαρύνουν περισσότερο τις περιοχές τις οποίες προσεγγίζουν με τις εκπομπές τους.

Το γεγονός αυτό εξετάζει πρόσφατη έκθεση του μη κυβερνητικού οργανισμού «Transport & Environment» (T&E). Συγκεκριμένα, με βάση τα ευρήματα της έκθεσης, ο T&E προτείνει την επιβολή άμεσων και αυστηρότερων κλιματικών απαιτήσεων για τα κρουαζιερόπλοια, προκειμένου να περιοριστεί ο αντίκτυπος των εκπομπών τους στα λιμάνια που προσεγγίζουν.

Ειδικότερα, η έκθεση εστιάζει στο μέγεθος των κρουαζιερόπλοιων, το οποίο έχει αυξηθεί ραγδαία τα τελευταία 20 χρόνια, γεγονός που συνεπάγεται και αύξηση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Ενδεικτικά, παρά το lockdown λόγω της πανδημίας, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα κρουαζιερόπλοια στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 17%, μεταξύ του 2019 και του 2022, ενώ οι εκπομπές μεθανίου αυξήθηκαν κατά 500% το ίδιο διάστημα.

Κατά συνέπεια, αρκετές περιοχές περιόρισαν ή ακόμα και απαγόρευσαν στα κρουαζιερόπλοια να προσεγγίζουν τα λιμάνια τους, όπως για παράδειγμα η Βενετία, το Άμστερνταμ και η Μαγιόρκα.

Έτσι, ο T&E προτείνει την επιβολή φόρου 50 ευρώ για κάθε επιβάτη κρουαζιερόπλοιου, που θα αποφέρει συνολικά 1,6 δισ. ευρώ παγκοσμίως και 410 εκατ. ευρώ μόνο στην Ευρώπη. Τα κεφάλαια αυτά θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την απαλλαγή της βιομηχανίας της κρουαζιέρας από τα ορυκτά καύσιμα, επενδύοντας για παράδειγμα σε εναλλακτικά καύσιμα όπως το υδρογόνο.

Email
LinkedIn
Facebook
X

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Αποκτήστε το τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2024
.naftika_cp_inline-a, .naftika_cp_inline-b { display: none; }