Loading: News Submenu
Header Scripts Init

Ανατροπή στα σχέδια της Ελλάδας για το LNG

Ανατροπή στα σχέδια της Ελλάδας για το LNG

Email
LinkedIn
Facebook
X

Στον «πάγο» μπαίνει, προς το παρόν, το σχέδιο της Ελλάδας να καταστεί ένας από τους σημαντικότερους κόμβους LNG στην Ευρώπη. Η ασθενής ζήτηση, σε συνδυασμό με τις χαμηλές τιμές του ρωσικού LNG, αποτελούν, κατά τους ειδικούς, τα σημαντικότερα εμπόδια.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, που επικαλείται στοιχεία της Eurostat, ενώ η κατανάλωση LNG στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 31% σε ετήσια βάση την περίοδο Ιανουαρίου-Μαΐου 2024, οι εξαγωγές LNG μειώθηκαν σημαντικά το ίδιο διάστημα. Σύμφωνα με την ενεργειακή αναλύτρια του Ινστιτούτου Ενεργειακής Οικονομίας και Χρηματοοικονομικής Ανάλυσης (IEEFA), Ana Maria Jaller-Makarewicz, η παραπάνω εξέλιξη αποτελεί απότοκο της απόφασης της Βουλγαρίας να αυξήσει τις εισαγωγές LNG από την Τουρκία.

Επιπλέον, με βάση στοιχεία της εταιρείας διαχείρισης του ελληνικού δικτύου LNG, ΔΕΣΦΑ, ο αριθμός των LNG carriers που προσέγγισαν τον τερματικό σταθμό της Ρεβυθούσας μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουνίου φέτος διαμορφώθηκε στα 12 πλοία, ενώ το ίδιο διάστημα πέρυσι ήταν 26.

Οι παραπάνω εξελίξεις φαίνεται να εγείρουν προβληματισμό σχετικά με την υλοποίηση των σχεδίων της Ελλάδας, η οποία στοχεύει να ενισχύσει τους τερματικούς σταθμούς LNG της χώρας, έτσι ώστε να καλύψει, πέρα από την εγχώρια ζήτηση, και τις ανάγκες της νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Χαρακτηριστικά, ο αντιπρόεδρος και εκτελεστικός διευθυντής του Ινστιτούτου Ενέργειας Ν.Α. Ευρώπης (ΙΕΝΕ), Κώστας Σταμπόλης, ανέφερε σε συνέντευξή του στο Anadolu ότι δεν θα προχωρήσει η ανάπτυξη όλων των προγραμματισμένων τερματικών LNG της χώρας, παρά το γεγονός ότι έχουν δοθεί όλες οι απαραίτητες εγκρίσεις.

Υπενθυμίζεται ότι τα σχέδια της Ελλάδας περιλαμβάνουν την ανάπτυξη πέντε τερματικών σταθμών LNG, συνολικής χωρητικότητας περίπου 25 δισ. κυβικών μέτρων (bcm), ενώ η πρώτη πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU), χωρητικότητας 5,5 bcm ετησίως, στην Αλεξανδρούπολη, βρίσκεται επί του παρόντος υπό δοκιμή και αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία μεταξύ Σεπτεμβρίου και Οκτωβρίου.

Email
LinkedIn
Facebook
X

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Νοτιοανατολική Ασία – Βόρεια Αμερική: Ιστορικό υψηλό για τη ζήτηση containerships

Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα διαμορφώθηκε τον Ιούνιο η ζήτηση για τη διά θαλάσσης μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Νοτιοανατολικής Ασίας και Βόρειας Αμερικής. Συγκεκριμένα, για πρώτη…

Δύσκολο το «αντίο» της Κίνας στον άνθρακα

Παρά το γεγονός ότι πληθώρα κρατών παγκοσμίως προσπαθούν να περιορίσουν σταδιακά την παρουσία των ορυκτών καυσίμων στην ενεργειακή τους εξίσωση, στο πλαίσιο της απανθρακοποίησης…

Στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών στα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Μια δύσκολη υπόθεση αποδεικνύεται η πώληση μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Αν και πριν λίγο καιρό η ζήτηση ήταν μικρή, εντούτοις αυτή το τελευταίο…

Αποκτήστε το τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2024
.naftika_cp_inline-a, .naftika_cp_inline-b { display: none; }