
Στον «πάγο» μπαίνει, προς το παρόν, το σχέδιο της Ελλάδας να καταστεί ένας από τους σημαντικότερους κόμβους LNG στην Ευρώπη. Η ασθενής ζήτηση, σε συνδυασμό με τις χαμηλές τιμές του ρωσικού LNG, αποτελούν, κατά τους ειδικούς, τα σημαντικότερα εμπόδια.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, που επικαλείται στοιχεία της Eurostat, ενώ η κατανάλωση LNG στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 31% σε ετήσια βάση την περίοδο Ιανουαρίου-Μαΐου 2024, οι εξαγωγές LNG μειώθηκαν σημαντικά το ίδιο διάστημα. Σύμφωνα με την ενεργειακή αναλύτρια του Ινστιτούτου Ενεργειακής Οικονομίας και Χρηματοοικονομικής Ανάλυσης (IEEFA), Ana Maria Jaller-Makarewicz, η παραπάνω εξέλιξη αποτελεί απότοκο της απόφασης της Βουλγαρίας να αυξήσει τις εισαγωγές LNG από την Τουρκία.
Επιπλέον, με βάση στοιχεία της εταιρείας διαχείρισης του ελληνικού δικτύου LNG, ΔΕΣΦΑ, ο αριθμός των LNG carriers που προσέγγισαν τον τερματικό σταθμό της Ρεβυθούσας μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουνίου φέτος διαμορφώθηκε στα 12 πλοία, ενώ το ίδιο διάστημα πέρυσι ήταν 26.
Οι παραπάνω εξελίξεις φαίνεται να εγείρουν προβληματισμό σχετικά με την υλοποίηση των σχεδίων της Ελλάδας, η οποία στοχεύει να ενισχύσει τους τερματικούς σταθμούς LNG της χώρας, έτσι ώστε να καλύψει, πέρα από την εγχώρια ζήτηση, και τις ανάγκες της νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Χαρακτηριστικά, ο αντιπρόεδρος και εκτελεστικός διευθυντής του Ινστιτούτου Ενέργειας Ν.Α. Ευρώπης (ΙΕΝΕ), Κώστας Σταμπόλης, ανέφερε σε συνέντευξή του στο Anadolu ότι δεν θα προχωρήσει η ανάπτυξη όλων των προγραμματισμένων τερματικών LNG της χώρας, παρά το γεγονός ότι έχουν δοθεί όλες οι απαραίτητες εγκρίσεις.
Υπενθυμίζεται ότι τα σχέδια της Ελλάδας περιλαμβάνουν την ανάπτυξη πέντε τερματικών σταθμών LNG, συνολικής χωρητικότητας περίπου 25 δισ. κυβικών μέτρων (bcm), ενώ η πρώτη πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU), χωρητικότητας 5,5 bcm ετησίως, στην Αλεξανδρούπολη, βρίσκεται επί του παρόντος υπό δοκιμή και αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία μεταξύ Σεπτεμβρίου και Οκτωβρίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ψηφιακή μεταρρύθμιση του ελληνικού νηολογίου συνεχίζεται, με νέες λειτουργίες να εντάσσονται στο niologio.gov.gr, απλοποιώντας περαιτέρω τις διαδικασίες και μειώνοντας τη γραφειοκρατία. Η πλατφόρμα,…
Η διάσπαση της αμμωνίας (Ammonia Cracking) αποτελεί μια διαδικασία παραγωγής καθαρού υδρογόνου, απαλλαγμένου από εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO₂). Μία από τις πλέον υποσχόμενες…
Η τιμή του χρυσού ξεπέρασε για πρώτη φορά τα 3.000 δολάρια η ουγγιά, καθώς το πολύτιμο αυτό μέταλλο αποτελεί αξία-καταφύγιο απέναντι στους γεωπολιτικούς φόβους…
Η Capital Gas Ship Management Corp. ολοκλήρωσε με επιτυχία τη διαδικασία εγγραφής του LNG/C «ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ» στο ελληνικό νηολόγιο. Το LNG/C «ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ» πλέον ταξιδεύει σε…
Καθώς ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας παίρνει «φωτιά» και το «κύμα» των εισαγωγικών δασμών σε βασικούς εμπορικούς εταίρους των ΗΠΑ συνεχίζεται, οι αμερικανικές εισαγωγές παρουσιάζουν…
Αισιοδοξία για τη ναυτιλιακή κίνηση κατά μήκος του Βορείου Περάσματος το 2025 αποπνέουν οι πρόσφατες δηλώσεις αξιωματούχων της ρωσικής κυβέρνησης. Σύμφωνα με δημοσίευμα του…
Την ενίσχυση της διμερούς συνεργασίας τους στην ενέργεια, και δη στο φυσικό αέριο, καλοβλέπουν Κάιρο και Άγκυρα. Ειδικότερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του τουρκικού πρακτορείου…
Μόνο 1 στους 6 πλοιοκτήτες κατανοούν πώς ένα πλοίο λειτουργεί με ασφάλεια έναντι των κυβερνοεπιθέσεων κατά την παράδοση, ενώ μόλις το 17% των ναυπηγείων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ