![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2024/08/202408121335160131-900x553.jpg)
Στον «πάγο» μπαίνει, προς το παρόν, το σχέδιο της Ελλάδας να καταστεί ένας από τους σημαντικότερους κόμβους LNG στην Ευρώπη. Η ασθενής ζήτηση, σε συνδυασμό με τις χαμηλές τιμές του ρωσικού LNG, αποτελούν, κατά τους ειδικούς, τα σημαντικότερα εμπόδια.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, που επικαλείται στοιχεία της Eurostat, ενώ η κατανάλωση LNG στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 31% σε ετήσια βάση την περίοδο Ιανουαρίου-Μαΐου 2024, οι εξαγωγές LNG μειώθηκαν σημαντικά το ίδιο διάστημα. Σύμφωνα με την ενεργειακή αναλύτρια του Ινστιτούτου Ενεργειακής Οικονομίας και Χρηματοοικονομικής Ανάλυσης (IEEFA), Ana Maria Jaller-Makarewicz, η παραπάνω εξέλιξη αποτελεί απότοκο της απόφασης της Βουλγαρίας να αυξήσει τις εισαγωγές LNG από την Τουρκία.
Επιπλέον, με βάση στοιχεία της εταιρείας διαχείρισης του ελληνικού δικτύου LNG, ΔΕΣΦΑ, ο αριθμός των LNG carriers που προσέγγισαν τον τερματικό σταθμό της Ρεβυθούσας μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουνίου φέτος διαμορφώθηκε στα 12 πλοία, ενώ το ίδιο διάστημα πέρυσι ήταν 26.
Οι παραπάνω εξελίξεις φαίνεται να εγείρουν προβληματισμό σχετικά με την υλοποίηση των σχεδίων της Ελλάδας, η οποία στοχεύει να ενισχύσει τους τερματικούς σταθμούς LNG της χώρας, έτσι ώστε να καλύψει, πέρα από την εγχώρια ζήτηση, και τις ανάγκες της νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Χαρακτηριστικά, ο αντιπρόεδρος και εκτελεστικός διευθυντής του Ινστιτούτου Ενέργειας Ν.Α. Ευρώπης (ΙΕΝΕ), Κώστας Σταμπόλης, ανέφερε σε συνέντευξή του στο Anadolu ότι δεν θα προχωρήσει η ανάπτυξη όλων των προγραμματισμένων τερματικών LNG της χώρας, παρά το γεγονός ότι έχουν δοθεί όλες οι απαραίτητες εγκρίσεις.
Υπενθυμίζεται ότι τα σχέδια της Ελλάδας περιλαμβάνουν την ανάπτυξη πέντε τερματικών σταθμών LNG, συνολικής χωρητικότητας περίπου 25 δισ. κυβικών μέτρων (bcm), ενώ η πρώτη πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU), χωρητικότητας 5,5 bcm ετησίως, στην Αλεξανδρούπολη, βρίσκεται επί του παρόντος υπό δοκιμή και αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία μεταξύ Σεπτεμβρίου και Οκτωβρίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) να συνεχίζει να αποτελεί λύση για τη μετάβαση σε πιο βιώσιμες πρακτικές στη ναυτιλία, η Anglo-Eastern κατέγραψε πρόσφατα…
Στο πλευρό της ακριτικής νήσου των Οινουσσών παραμένει ο δρ. Νικόλας Διαμ. Πατέρας, ο οποίος προχώρησε σε νέα δωρέα προς τον Δήμο Οινουσσών. Ειδικότερα,…
Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα διαμορφώθηκε τον Ιούνιο η ζήτηση για τη διά θαλάσσης μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Νοτιοανατολικής Ασίας και Βόρειας Αμερικής. Συγκεκριμένα, για πρώτη…
Παρά το γεγονός ότι πληθώρα κρατών παγκοσμίως προσπαθούν να περιορίσουν σταδιακά την παρουσία των ορυκτών καυσίμων στην ενεργειακή τους εξίσωση, στο πλαίσιο της απανθρακοποίησης…
Σημαντική συμφωνία-ορόσημο, για τη διεύρυνση των δραστηριοτήτων της Wison New Energies (WNE), υπέγραψε η κινεζική κατασκευαστική εταιρεία με τη δημοτική αρχή της πόλης Qidong.…
Μια δύσκολη υπόθεση αποδεικνύεται η πώληση μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Αν και πριν λίγο καιρό η ζήτηση ήταν μικρή, εντούτοις αυτή το τελευταίο…
Στο πλαίσιο διεύρυνσης του μεριδίου της στην αγορά των containerships, η MSC συνεχίζει να αυξάνει το ήδη γιγαντιαίο orderbook της, με νέα παραγγελία σε…
Έντονος προβληματισμός επικρατεί στις τάξεις των κρατών-μελών του OPEC+, καθώς o ρυθμός αύξησης της παγκόσμιας ζήτησης φαίνεται να μην μπορεί να ανταποκριθεί στην προγραμματισμένη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ