Συνέντευξη της κ. Αλεξάνδρας Χατζημιχαήλογλου, CEO της Kyklades Maritime
Συνέντευξη της κ. Αλεξάνδρας Χατζημιχαήλογλου, CEO της Kyklades Maritime
Συνέντευξη της κ. Αλεξάνδρας Χατζημιχαήλογλου, CEO της Kyklades Maritime
Στην πρώτη της συνέντευξη στα Ναυτικά Χρονικά, η κ. Αλεξάνδρα Χατζημιχαήλογλου συζητά για τις κυριότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα μια σύγχρονη ναυτιλιακή εταιρεία, τα κριτήρια επιλογής ναυτικών που στελεχώνουν τα πλοία της Kyklades Maritime και τα κίνητρα της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας για την προσέλκυση νέων στα ναυτικά και ναυτιλιακά επαγγέλματα.
1. Ποια είναι τα κριτήρια επιλογής των ναυτικών σας και πώς εξασφαλίζετε μακροχρόνιες συνεργασίες με Έλληνες αξιωματικούς Εμπορικού Ναυτικού που στελεχώνουν τα πλοία της Kyklades Maritime;
Κριτήριο επιλογής των ναυτικών μας αποτελεί ο συνδυασμός γνώσης/ικανότητας και χαρακτήρα που προσιδιάζει στις αρχές και στη νοοτροπία της εταιρείας μας, ώστε να προάγονται οι στόχοι της. Η διαδικασία επιλογής είναι χρονοβόρα και περνά από στάδιο διερεύνησης και δοκιμασίας τόσο από την πλευρά της εταιρείας όσο και από την πλευρά του ναυτικού, για να καταλήξει σε μια μακροχρόνια σχέση. Βασίζεται δε στην αμοιβαία εμπιστοσύνη, στον αμοιβαίο σεβασμό και στον διάλογο. Προάγουμε την προσέλκυση δοκίμων που εκπαιδεύονται και εξελίσσονται στο οικογενειακό περιβάλλον που προσφέρουμε και εξασφαλίζουν τη συνέχειά μας, τη διατήρηση της ταυτότητας και της παράδοσής μας.
2. Με ποια κίνητρα θα μπορούσε η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα να προσελκύσει νέους εργαζομένους στα ναυτικά και ναυτιλιακά επαγγέλματα και ποιες δεξιότητες απαιτούνται προκειμένου να ανταποκριθούν στις σύγχρονες απαιτήσεις της απανθρακοποίησης και της ψηφιοποίησης;
Ισχυρό πλεονέκτημα της μικρής χώρας μας αποτελούσε πάντοτε το υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης των νέων μας. Δίχως το στοιχείο αυτό, θα ήταν αδύνατον να κατακτήσει η Ελληνική Εμπορική Ναυτιλία την πρώτη θέση παγκοσμίως, παρά το δυσανάλογα μικρό μέγεθος της χώρας μας στον χάρτη.
Με την προϋπόθεση της απαραίτητης προβολής για την περίοπτη θέση της και τα επιτεύγματά της και όσο διατηρείται το επίπεδο μόρφωσης, θα μπορεί να επανδρώνεται η ναυτιλιακή κοινότητα με το πιο ικανό προσωπικό της χώρας, προσφέροντας ανταγωνιστικούς μισθούς για τις αυξημένες απαιτήσεις της. Η προβολή της ως ενός συναρπαστικού και προσοδοφόρου τομέα, που κινείται σε διεθνή και όχι αποκλειστικά σε στενά εθνικά επίπεδα και διευρύνει τους ορίζοντες στη σκέψη και στη νοοτροπία, πρέπει να ξεκινάει από το σχολείο, να συνεχίζεται στο πανεπιστήμιο και να υποστηρίζεται από τα μέσα ενημέρωσης και κοινωνικής δικτύωσης.
3. Οι κανονισμοί στη διεθνή ναυτιλία γίνονται ολοένα και πιο απαιτητικοί, απαιτώντας άμεση και αποδοτική επικοινωνία πλοίου και γραφείου. Το γεγονός αυτό καθιστά ακόμα πιο επίκαιρο το ζήτημα της έλλειψης των Ελλήνων αξιωματικών;
H απάντηση στο ερώτημα αυτό εξαρτάται από το κατά πόσο οι Έλληνες αξιωματικοί θα μπορέσουν να διατηρήσουν το υψηλό επίπεδό τους έναντι των ανταγωνιστών τους. Είναι προφανές ότι η έλλειψή τους γίνεται αισθητή όσο μπορούν να κάνουν τη διαφορά, ανταποκρινόμενοι αποτελεσματικά στις σύγχρονες απαιτήσεις. Καθοριστικής σημασίας παράγοντας είναι η εκπαίδευσή τους. Η πολιτεία έχει σοβαρή ευθύνη στον τομέα αυτόν, που είναι καθοριστικός για τη διατήρηση της εξέχουσας θέσης μας στη διεθνή ναυτιλία.
4. H Κyklades Maritime αποτελεί μια οικογενειακή ναυτιλιακή εταιρεία, με μακρά παράδοση και ιστορία στον χώρο της ελληνικής ναυτιλίας. Ποιες θεωρείτε ότι είναι οι προοπτικές για το hands-on management για το ελληνικό ναυτιλιακό επιχειρείν και πώς βλέπετε να διαγράφεται το μέλλον των οικογενειακών εταιρειών;
Η Kyklades Maritime είναι μια εταιρεία με παράδοση 60 ετών και είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι γι’ αυτό. Η παράδοσή μας ενισχύει το αίσθημα ευθύνης μας και επιτάσσει εγρήγορση, όραμα και εξωστρέφεια για την εξασφάλιση της συνέχειάς μας. Κι ενώ οφείλουμε να βλέπουμε πίσω για να διατηρήσουμε όλα όσα μάς χάρισαν την ταυτότητά μας και τη φήμη μας, οφείλουμε να βλέπουμε και μπροστά, γιατί μόνο έτσι μπορούμε να εξελιχθούμε. Δεν πιστεύω ότι το hands-on management αποτέλεσε ποτέ ή μπορεί να αποτελέσει τροχοπέδη στην εξέλιξη της ελληνικής ναυτιλιακής ποντοπόρου ναυτιλίας. Τουναντίον, υπήρξε η ειδοποιός διαφορά της από την ξένη ναυτιλία. Το ελληνικό δαιμόνιο και το φιλότιμο είναι αυτά που μας χάρισαν την πρωτιά και αυτά που θα εξασφαλίσουν το μέλλον μας, ανεξαρτήτως μεγέθους εταιρείας. Οι συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις της αγοράς και η εκρηκτική διεθνής κατάσταση καθιστούν το εγχείρημα αυτό ακόμα πιο δύσκολο στις μέρες μας. Διατηρώντας όμως το πάθος μας ακμαίο γι’ αυτό που κάνουμε, τίποτα δεν μπορεί να σταθεί εμπόδιο στην πορεία μας και να επηρεάσει τη δεσπόζουσα θέση μας.
Απόσπασμα από τη συνέντευξη της κ. Αλεξάνδρα Χατζημιχαήλογλου στο τεύχος Απριλίου των Ναυτικών Χρονικών. Μπορείτε να διαβάσετε το τεύχος Απριλίου πατώντας εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι ρωσικές αρχές χαρακτηρίζουν κρίσιμη την κατάσταση που έχει προκληθεί από την πετρελαιοκηλίδα μετά την βύθιση των δύο ρωσικών τάνκερ στα μέσα Δεκεμβρίου στην…
Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν ζήτησε συγγνώμη από τον Ιλχάμ Αλίεφ, τον πρόεδρο του Αζερμπαϊτζάν, για το «τραγικό περιστατικό» στον ρωσικό εναέριο χώρο που…
Συνεχίσθηκαν σήμερα τα προβλήματα στην λειτουργία πολλών μεγάλων βρετανικών αεροδρομίων εξαιτίας της ομίχλης, ανακοίνωσε η βρετανική υπηρεσία ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας (NATS). Οι προσωρινοί περιορισμοί…
Με επιτυχία αναχώρησε το πρώτο φορτίο LNG από τον τερματικό Plaquemines της Venture Global στη Λουιζιάνα με προορισμό τη Γερμανία. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα…
Παρότι το πέρας του έτους βρίσκεται κοντά, η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων παραμένει έντονη. Τελευταία εξέλιξη στο συγκεκριμένο μέτωπο, βάσει της…
Τα Χριστούγεννα και η Πρωτοχρονιά αποτελούν ημέρες με ιδιαίτερη σημειολογία για τους ναυτικούς και τις οικογένειές τους. Παραδοσιακά οι γιορτινές αυτές ημέρες είναι συνδεδεμένες…
Πρωτογενές πλεόνασμα ύψους 12,011 δισ. ευρώ καταγράφηκε στον προϋπολογισμό το 11μηνο φέτος, έναντι στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα 9,912 δισ. ευρώ και πρωτογενούς πλεονάσματος 5,826…
Ο Ντμίτρι Μεντβέντεφ, αναπληρωτής πρόεδρος του Συμβουλίου Ασφαλείας της Ρωσίας, κατηγόρησε σήμερα ένα πλοίο με νορβηγική σημαία ότι αρνήθηκε να προσφέρει βοήθεια στο πλήρωμα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ