![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2024/08/202408121335160131-900x553.jpg)
Νέα στήριξη στη Νιγηρία βρίσκουν τα product tankers μετά την εκκίνηση των εξαγωγών από το διυλιστήριο Dangote τον περασμένο Μάρτιο.
Το εν λόγω διυλιστήριο, που ξεκίνησε την παραγωγή του τον Ιανουάριο, έως τον περασμένο Ιούνιο εξήγαγε 99.000 βαρέλια νάφθας/ημέρα, 30.000 βαρέλια jet fuel/ημέρα και 10.000 βαρέλια diesel/βενζίνης.
Η κίνηση αυτή αντανακλά μια στρατηγική στροφή προς την εξαγωγή διυλισμένων προϊόντων, ιδίως νάφθας, προς την Ασία, καθώς η Νιγηρία αντιμετωπίζει περιορισμούς στην παραγωγή αργού. Οι εξαγωγές αργού της αφρικανικής χώρας είχαν μειωθεί σε 1,16 εκατ. βαρέλια ημερησίως μέχρι τον Ιούνιο, από 1,47 εκατ. βαρέλια ημερησίως κατά μέσο όρο το 2023. Η μείωση αυτή υπογραμμίζει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Νιγηρία προκειμένου να ενισχύσει την παραγωγή αργού. Εν τω μεταξύ, η Dangote Industries θα επιδιώξει να εισάγει 2 εκατ. βαρέλια αμερικανικού αργού WTI κάθε μήνα, αρχής γενομένης από τον Ιούλιο, για να τροφοδοτήσει το νέο της διυλιστήριο.
Η Νιγηρία απέτυχε να εκπληρώσει τον στόχο παραγωγής 1,5 εκατ. βαρελιών/ημέρα του OPEC+ για το μεγαλύτερο διάστημα του α΄ εξαμήνου. Παρά την εξέλιξη αυτή, η ικανότητα διύλισης της χώρας αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς, γεγονός που εγείρει ανησυχίες σχετικά με τη διαθεσιμότητα του τοπικά παραγόμενου αργού πετρελαίου. Το διυλιστήριο Dangote στοχεύει να φτάσει σε δυναμικότητα στα 550.000 βαρέλια/ημέρα μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους και στα 650.000 βαρέλια/ημέρα μέχρι το τέλος του 2025. Τα δύο κρατικά διυλιστήρια της Νιγηρίας, στο Port Harcourt και στο Warri, υποβάλλονται σε επισκευές και αναμένεται να επαναλειτουργήσουν σύντομα. Η επέκταση αυτή είναι πιθανό να μειώσει περαιτέρω το διαθέσιμο προς εξαγωγή αργό.
Πηγή: Braemar
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) να συνεχίζει να αποτελεί λύση για τη μετάβαση σε πιο βιώσιμες πρακτικές στη ναυτιλία, η Anglo-Eastern κατέγραψε πρόσφατα…
Στο πλευρό της ακριτικής νήσου των Οινουσσών παραμένει ο δρ. Νικόλας Διαμ. Πατέρας, ο οποίος προχώρησε σε νέα δωρέα προς τον Δήμο Οινουσσών. Ειδικότερα,…
Σημαντική εξέλιξη, όσον αφορά τον ανεφοδιασμό των πλοίων κατανάλωσης LNG, αποτελεί η συμφωνία ανάμεσα στην GFI LNG LP (GFI) και την Pilot LNG LLC…
Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα διαμορφώθηκε τον Ιούνιο η ζήτηση για τη διά θαλάσσης μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Νοτιοανατολικής Ασίας και Βόρειας Αμερικής. Συγκεκριμένα, για πρώτη…
Παρά το γεγονός ότι πληθώρα κρατών παγκοσμίως προσπαθούν να περιορίσουν σταδιακά την παρουσία των ορυκτών καυσίμων στην ενεργειακή τους εξίσωση, στο πλαίσιο της απανθρακοποίησης…
Τις βλέψεις για επέκταση του χαρτοφυλακίου της μεγαλύτερης πετρελαϊκής εταιρείας του κόσμου στο LNG επιβεβαίωσε ο επικεφαλής της πρόσφατα. Συγκεκριμένα. ο πρόεδρος και CEO…
Σημαντική συμφωνία-ορόσημο, για τη διεύρυνση των δραστηριοτήτων της Wison New Energies (WNE), υπέγραψε η κινεζική κατασκευαστική εταιρεία με τη δημοτική αρχή της πόλης Qidong.…
Μια δύσκολη υπόθεση αποδεικνύεται η πώληση μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Αν και πριν λίγο καιρό η ζήτηση ήταν μικρή, εντούτοις αυτή το τελευταίο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ