![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2023/04/202304111353075531.jpg)
Σημαντική αύξηση των συναλλαγών καταγράφει η second-hand αγορά των bulk carriers φέτος, παρά το γεγονός ότι οι τιμές βρίσκονται στα ύψη.
Μπορεί κατά γενική ομολογία η αγορά να κινείται σε πολύ καλά επίπεδα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, ωστόσο αβεβαιότητες, όπως οι γεωπολιτικές εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, οι ανησυχίες για την πορεία της αμερικανικής οικονομίας και η επιμένουσα κρίση στο real estate δημιουργούν ένα ρευστό περιβάλλον για τη ναυτιλιακή επιχειρηματικότητα.
Εντούτοις, το ενδιαφέρον των πλοιοκτητών για μεταχειρισμένα bulk carriers παραμένει ζεστό. Σε ό,τι αφορά τα μεγαλύτερα bulk carriers, τον Ιούλιο άλλαξαν χέρια εννέα Capesizes, ενώ εντός του 2024 ο συνολικός αριθμός των συναλλαγών ανέρχεται σε 82. Έξι Panamax/Kamsarmax άλλαξαν χέρια τον Ιούλιο, ενώ μέχρι στιγμής φέτος οι συνολικές αγοραπωλησίες ανέρχονται σε 83, ξεπερνώντας τις 62 που είχαν σημειωθεί το ίδιο διάστημα πέρυσι, όταν το 2022 κινούνταν στις 89. Κατά τους επτά πρώτους μήνες του 2021 είχε σημειωθεί ρεκόρ, καθώς είχαν αλλάξει χέρια 121 Panamax/Kamsarmax.
Εκατόν πενήντα οκτώ ήταν οι αγοραπωλησίες Supramax/Ultramax τους επτά πρώτους μήνες του 2024, ενώ μόνο τον Ιούλιο άλλαξαν ιδιοκτήτες 15 τέτοια πλοία. Ο αριθμός αυτός ξεπερνά τον όγκο των συναλλαγών του 2023 και του 2022, οπότε σημειώθηκαν 143 και 156 αγοραπωλησίες αντίστοιχα κατά τους πρώτους επτά μήνες κάθε έτους. Ωστόσο, όπως και στην περίπτωση των Panamax/Kamsarmax, το 2021 κατέχει το ρεκόρ με συνολικά 203 συναλλαγές κατά την ίδια περίοδο.
Το ερώτημα παραμένει: κατά πόσο η αβεβαιότητα της παγκόσμιας οικονομίας και οι αυξημένες αξίες θα ενθαρρύνουν τους πλοιοκτήτες να πωλούν τα πλοία τους στη δευτερογενή αγορά.
Πηγή: Intermodal / Weekly Market Report (6 Αυγούστου)
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αεροσκάφος με 62 επιβαίνοντες συνετρίβη στα περίχωρα της πόλης Βινιέντο, στην πολιτεία Σάο Πάολο της Βραζιλίας. Νεκροί είναι και οι 62 επιβαίνοντες του αεροσκάφους,…
Υπό τον φόβο κήρυξης απεργιών σε σημαντικούς λιμένες των ΗΠΑ και ενώ οι επιθέσεις των Χούθι, εξακολουθούν να διαταράσσουν το παγκόσμιο εμπόριο και την…
Αύξηση κατά 9,5% σημείωσε η βιομηχανική παραγωγή στη χώρα τον Ιούνιο εφέτος, ενώ ειδικά η παραγωγή των μεταποιητικών βιομηχανιών της χώρας κινήθηκε ανοδικά κατά…
Τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα προχωρούν στην απαγόρευση εισόδου πλοίων με σημαία Εσουατίνι στα λιμάνια τους, σηματοδοτώντας περαιτέρω περιορισμούς στα πλοία του «σκοτεινού στόλου» που…
Το δεξαμενόπλοιο Delta Blue ανέφερε ένα τρίτο και ένα τέταρτο συμβάν τις τελευταίες 24 ώρες ανοικτά του λιμανιού Μόχα της Υεμένης, ανακοίνωσε ο βρετανικός…
Στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων 34 μηνών διαμορφώθηκαν οι εισαγωγές LNG της ΕΕ τον περασμένο Ιούλιο, με τη ζήτηση να καταγράφει σημάδια κάμψης. Αναλυτικότερα,…
Οι γερουσιαστές Mark Kelly, Marco Rubio και Rick Scott παρουσίασαν το διακομματικό Strategic Port Reporting Act, με στόχο την αντιμετώπιση της αυξανόμενης απειλής της…
Στο πλαίσιο των διεθνών προσπαθειών για μείωση των εκπομπών άνθρακα και αύξηση των ΑΠΕ στο ενεργειακό μείγμα, η τεχνολογία του BioLNG αποτελεί μια κρίσιμη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ