Loading: News Submenu
Header Scripts Init

Ρωσία και Ινδία, οι δύο πόλοι της αγοράς των δεξαμενόπλοιων

Ρωσία και Ινδία, οι δύο πόλοι της αγοράς των δεξαμενόπλοιων

Email
LinkedIn
Facebook
X

Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, στις αρχές του 2022, σηματοδότησε την έναρξη ενός κύκλου κυρώσεων από τις δυτικές χώρες κατά της Μόσχας. Στο επίκεντρο των κυρώσεων, τόσο της ΕΕ όσο και των ΗΠΑ, βρέθηκαν οι εξαγωγές πετρελαίου της Ρωσίας.

Καθώς η ΕΕ και οι ΗΠΑ καταλάμβαναν μαζί περίπου το 65% των θαλάσσιων εξαγωγών ρωσικού πετρελαίου, η Ρωσία βρέθηκε μπροστά σε ένα αδιέξοδο. Έτσι, εμφανίστηκε στο προσκήνιο η Ινδία, οι εισαγωγές της οποίας αποτέλεσαν σανίδα σωτηρίας για τη Ρωσία, καθώς από το 2022 καταλαμβάνουν το 35-40% των θαλάσσιων εξαγωγών ρωσικού πετρελαίου.

Ωστόσο, η στροφή του κύριου όγκου των φορτίων ρωσικού πετρελαίου προς την Ινδία συνέβαλε στην αύξηση της μέσης διανυόμενης απόστασης των δεξαμενόπλοιων. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με έκθεση της BIMCO, από την αρχή του τρέχοντος έτους, η μέση διανυόμενη απόσταση των δεξαμενόπλοιων έχει αυξηθεί κατά 10% (κατά 25% σε σχέση με το 2021), με αποτέλεσμα την αύξηση των συνολικών τονομιλίων κατά 8%, παρά τη μείωση του όγκου των φορτίων κατά 2%.

Όσον αφορά το μέγεθος των πλοίων που μεταφέρουν το ρωσικό πετρέλαιο προς την Ινδία, το 55% των ινδικών εισαγωγών πραγματοποιείται από Aframaxes και Suezmaxes, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό το 2021 ήταν 45%.

Τέλος, τα δεξαμενόπλοια που δραστηριοποιούνται στην εν λόγω αγορά τείνουν να είναι μεγαλύτερα σε ηλικία, σε σχέση με τον μέσο όρο. Ειδικότερα, τα δεξαμενόπλοια που προσεγγίζουν ινδικούς λιμένες είναι, κατά μέσο όρο, τέσσερα χρόνια μεγαλύτερα από εκείνα του 2021, ενώ το μερίδιο των πλοίων ηλικίας άνω των 20 ετών έχει αυξηθεί από 2% σε 13%.

Email
LinkedIn
Facebook
X

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Σχετικά Άρθρα

Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα οι εξαγωγές σιτηρών από τον λιμένα της Μελβούρνης

Οι εξαγωγές γεωργικών προϊόντων διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο για την οικονομία της Βικτώριας στην Αυστραλία, καθώς από τον λιμένα της Μελβούρνης εξάγονται μέσω εμπορευματοκιβωτίων επτά…

Η ανανέωση του ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου σε κρίσιμο σταυροδρόμι

Η ελληνική ακτοπλοΐα έχει μετατραπεί πλέον σε μία ολιγοπωλιακή αγορά, η οποία ουσιαστικά ελέγχεται κυρίως από δύο μόνο εταιρείες: τον όμιλο Attica και τον…

Αποκτήστε το τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2024
.naftika_cp_inline-a, .naftika_cp_inline-b { display: none; }