![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2023/07/202307270853479405.jpg)
Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, στις αρχές του 2022, σηματοδότησε την έναρξη ενός κύκλου κυρώσεων από τις δυτικές χώρες κατά της Μόσχας. Στο επίκεντρο των κυρώσεων, τόσο της ΕΕ όσο και των ΗΠΑ, βρέθηκαν οι εξαγωγές πετρελαίου της Ρωσίας.
Καθώς η ΕΕ και οι ΗΠΑ καταλάμβαναν μαζί περίπου το 65% των θαλάσσιων εξαγωγών ρωσικού πετρελαίου, η Ρωσία βρέθηκε μπροστά σε ένα αδιέξοδο. Έτσι, εμφανίστηκε στο προσκήνιο η Ινδία, οι εισαγωγές της οποίας αποτέλεσαν σανίδα σωτηρίας για τη Ρωσία, καθώς από το 2022 καταλαμβάνουν το 35-40% των θαλάσσιων εξαγωγών ρωσικού πετρελαίου.
Ωστόσο, η στροφή του κύριου όγκου των φορτίων ρωσικού πετρελαίου προς την Ινδία συνέβαλε στην αύξηση της μέσης διανυόμενης απόστασης των δεξαμενόπλοιων. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με έκθεση της BIMCO, από την αρχή του τρέχοντος έτους, η μέση διανυόμενη απόσταση των δεξαμενόπλοιων έχει αυξηθεί κατά 10% (κατά 25% σε σχέση με το 2021), με αποτέλεσμα την αύξηση των συνολικών τονομιλίων κατά 8%, παρά τη μείωση του όγκου των φορτίων κατά 2%.
Όσον αφορά το μέγεθος των πλοίων που μεταφέρουν το ρωσικό πετρέλαιο προς την Ινδία, το 55% των ινδικών εισαγωγών πραγματοποιείται από Aframaxes και Suezmaxes, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό το 2021 ήταν 45%.
Τέλος, τα δεξαμενόπλοια που δραστηριοποιούνται στην εν λόγω αγορά τείνουν να είναι μεγαλύτερα σε ηλικία, σε σχέση με τον μέσο όρο. Ειδικότερα, τα δεξαμενόπλοια που προσεγγίζουν ινδικούς λιμένες είναι, κατά μέσο όρο, τέσσερα χρόνια μεγαλύτερα από εκείνα του 2021, ενώ το μερίδιο των πλοίων ηλικίας άνω των 20 ετών έχει αυξηθεί από 2% σε 13%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι εξαγωγές γεωργικών προϊόντων διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο για την οικονομία της Βικτώριας στην Αυστραλία, καθώς από τον λιμένα της Μελβούρνης εξάγονται μέσω εμπορευματοκιβωτίων επτά…
Στις ακτές της Κολομβίας στρέφει πλέον το βλέμμα της η Petrobras, καθώς πρόσφατα προχώρησε σε μια σημαντική ανακάλυψη. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Petrobras,…
To LNG θα εξακολουθήσει να αποτελεί μια εφαρμόσιμη και βιώσιμη επιλογή ναυτιλιακού καυσίμου έως το 2035, εν μέσω του ETS και του FuelEU Maritime,…
Ένα ακόμα βήμα προς την κανονικότητα πραγματοποιεί η Διώρυγα του Παναμά, με την αρμόδια αρχή να ανακοινώνει την 5η Αυγούστου νέο όριο βυθίσματος για…
Σε συνέχεια του προγράμματος ανανέωσης του στόλου, που ξεκίνησε το 2021, η A.P. Moller-Maersk (Maersk) βρίσκεται στη διαδικασία υπογραφής συμφωνιών για τη ναυπήγηση νεότευκτων…
H Saudi Aramco επιβεβαίωσε ότι θα καταβάλει φέτος μερίσματα ύψους $124 δισ., λαμβάνοντας υπόψη ότι η αγορά υποτίμησε τη ζήτηση για πετρέλαιο. «Συνεχίζουμε να…
Το μεγάλο sell-off της Δευτέρας 5 Αυγούστου ήρθε να ταρακουνήσει τις διεθνείς αγορές εν μέσω οικονομικής αβεβαιότητας και γεωπολιτικών αναταραχών. Ανεπηρέαστες δεν θα μπορούσαν…
Η ελληνική ακτοπλοΐα έχει μετατραπεί πλέον σε μία ολιγοπωλιακή αγορά, η οποία ουσιαστικά ελέγχεται κυρίως από δύο μόνο εταιρείες: τον όμιλο Attica και τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ