Πάνω από τέσσερα χρόνια έχουν περάσει από την εισαγωγή του sulphur cap από τον ΙΜΟ. Πριν από την εφαρμογή του, υπήρχαν ανησυχίες για τη διαθεσιμότητα καυσίμων με μέγιστη περιεκτικότητα σε θείο 0,5%, την πορεία του spread μεταξύ HSFΟ και VLSFO και τα οικονομικά της εγκατάστασης scrubbers.
Εντούτοις, η διαφορά τιμής μεταξύ HSFΟ και VLSFO έχει αποδειχθεί ευμετάβλητη, κυμαινόμενη μεταξύ του υψηλού επιπέδου των $485/τόνο και του χαμηλού επιπέδου των $60/τόνο κατά τα τελευταία τεσσεράμισι χρόνια, παρασυρόμενη προς διαφορετικές κατευθύνσεις όχι μόνο από περιφερειακούς παράγοντες προσφοράς/ζήτησης και τις επιπτώσεις της πανδημίας, αλλά και από θεμελιώδεις αλλαγές στις τιμές του πετρελαίου και αλλαγές στις παγκόσμιες ροές HSFO μετά την επιβολή κυρώσεων κατά της Ρωσίας.
Σε ό,τι αφορά τα scrubbers, διαφαίνεται ότι έχουν μαγνητίσει τα VLCCs, καθώς το 51% του στόλου διαθέτει τον εν λόγω εξοπλισμό. Μάλιστα, για τα VLCCs ηλικίας μικρότερης των δέκα ετών, το αντίστοιχο ποσοστό αυξάνεται στο 74%, ενώ το 47% των VLCCs που έχουν ναυπηγηθεί μεταξύ 2005 και 2014 φέρουν scrubbers. To ποσοστό αυτό μειώνεται ακόμα περισσότερο για τα VLCCs ηλικίας μεγαλύτερης των 20 ετών, τα οποία έτσι κι αλλιώς σταδιακά εξέρχονται της αγοράς και επιδίδονται σε μεταφορές πετρελαίου στο οποίο έχουν επιβληθεί κυρώσεις.
Η χρήση scrubbers στα Suezmaxes και στα Aframaxes/LR2 είναι μικρότερη, αλλά εξακολουθεί να είναι σημαντική: περίπου το 29% του υπάρχοντος στόλου Suezmaxes και το 23% του στόλου Aframaxes/LR2 διαθέτουν scrubbers. Στα μικρότερα μεγέθη, το μερίδιο των scrubbers είναι ακόμα χαμηλότερο, καθώς το 8% του στόλου των LR1/Panamaxes, το 17% των MR και μόλις το 2% των Handies έχουν εγκαταστήσει την τεχνολογία αυτή.
Αναμφίβολα, τα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια που έχουν εγκαταστήσει scrubbers, ιδίως εκείνα που προχώρησαν σε μετασκευές το 2020/2021, έχουν αποδώσει την επένδυσή τους, ενώ για τα μικρότερα δεξαμενόπλοια η κατάσταση δεν είναι τόσο ξεκάθαρη και πολλοί είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν μια τέτοια επένδυση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εντός του εύρους 50-55% παρέμεινε για ακόμα έναν μήνα η αξιοπιστία των liner εταιρειών ως προς την τήρηση του χρονοδιαγράμματός τους. Σύμφωνα με τα…
Πρόσφατα, η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά ανακοίνωσε ότι, από τις αρχές του ερχόμενου Σεπτεμβρίου, οι ημερήσιες διελεύσεις πλοίων θα αυξηθούν, χάρη στις έντονες…
Η ευρωπαϊκή τεχνογνωσία συνεχίζει να αποτελεί κορυφαία επιλογή όσον αφορά τις δεξαμενές LNG, είτε για τη μεταφορά του ορυκτού καυσίμου είτε για την αποθήκευση…
H μεταφορά του διοξειδίου του άνθρακα φαίνεται να κεντρίζει το ενδιαφέρον της Βόρειας Επικράτειας της Αυστραλίας, καθώς προχώρησε στη σύναψη μιας σημαντικής συμφωνίας με…
Η κυβέρνηση της Αργεντινής του προέδρου Χαβιέρ Μιλέι αποφάσισε αύξηση κατά 63% των τελών που εισπράττονται από τις φορτηγίδες που διαπλέουν την πλωτή οδό…
Σε μια πρωτοποριακή κίνηση, ορόσημο για τη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας, προχώρησε το Υπουργείο Εμπορίου, Βιομηχανίας και Ενέργειας της Νότιας Κορέας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Την επιλογή να επεκτείνει κατά 20 LNG carriers το ήδη γιγαντιαίο της orderbook των 122 πλοίων εξετάζει η QatarEnergy. Υπενθυμίζεται ότι ο καταριανός κολοσσός,…
Την Τρίτη 9 Ιουλίου 2024, στον προαύλιο χώρο της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων στον Πειραιά, έλαβε χώρα η 16η τελετή απονομής των Βραβείων Ευκράντη. Τα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ