Πάνω από τέσσερα χρόνια έχουν περάσει από την εισαγωγή του sulphur cap από τον ΙΜΟ. Πριν από την εφαρμογή του, υπήρχαν ανησυχίες για τη διαθεσιμότητα καυσίμων με μέγιστη περιεκτικότητα σε θείο 0,5%, την πορεία του spread μεταξύ HSFΟ και VLSFO και τα οικονομικά της εγκατάστασης scrubbers.
Εντούτοις, η διαφορά τιμής μεταξύ HSFΟ και VLSFO έχει αποδειχθεί ευμετάβλητη, κυμαινόμενη μεταξύ του υψηλού επιπέδου των $485/τόνο και του χαμηλού επιπέδου των $60/τόνο κατά τα τελευταία τεσσεράμισι χρόνια, παρασυρόμενη προς διαφορετικές κατευθύνσεις όχι μόνο από περιφερειακούς παράγοντες προσφοράς/ζήτησης και τις επιπτώσεις της πανδημίας, αλλά και από θεμελιώδεις αλλαγές στις τιμές του πετρελαίου και αλλαγές στις παγκόσμιες ροές HSFO μετά την επιβολή κυρώσεων κατά της Ρωσίας.
Σε ό,τι αφορά τα scrubbers, διαφαίνεται ότι έχουν μαγνητίσει τα VLCCs, καθώς το 51% του στόλου διαθέτει τον εν λόγω εξοπλισμό. Μάλιστα, για τα VLCCs ηλικίας μικρότερης των δέκα ετών, το αντίστοιχο ποσοστό αυξάνεται στο 74%, ενώ το 47% των VLCCs που έχουν ναυπηγηθεί μεταξύ 2005 και 2014 φέρουν scrubbers. To ποσοστό αυτό μειώνεται ακόμα περισσότερο για τα VLCCs ηλικίας μεγαλύτερης των 20 ετών, τα οποία έτσι κι αλλιώς σταδιακά εξέρχονται της αγοράς και επιδίδονται σε μεταφορές πετρελαίου στο οποίο έχουν επιβληθεί κυρώσεις.
Η χρήση scrubbers στα Suezmaxes και στα Aframaxes/LR2 είναι μικρότερη, αλλά εξακολουθεί να είναι σημαντική: περίπου το 29% του υπάρχοντος στόλου Suezmaxes και το 23% του στόλου Aframaxes/LR2 διαθέτουν scrubbers. Στα μικρότερα μεγέθη, το μερίδιο των scrubbers είναι ακόμα χαμηλότερο, καθώς το 8% του στόλου των LR1/Panamaxes, το 17% των MR και μόλις το 2% των Handies έχουν εγκαταστήσει την τεχνολογία αυτή.
Αναμφίβολα, τα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια που έχουν εγκαταστήσει scrubbers, ιδίως εκείνα που προχώρησαν σε μετασκευές το 2020/2021, έχουν αποδώσει την επένδυσή τους, ενώ για τα μικρότερα δεξαμενόπλοια η κατάσταση δεν είναι τόσο ξεκάθαρη και πολλοί είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν μια τέτοια επένδυση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το 2024 αποτέλεσε ένα δύσκολο έτος για την αγορά των LNG carriers, με τους ναύλους να υποχωρούν στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών. Το…
Στις 2 Αυγούστου 1956 καθελκύστηκε από τις εσχάρες των ναυπηγείων Brodogradiliste «III Maj» της Ριέκα το φορτηγό πλοίο «Mimina», για λογαριασμό του Οίκου Ευσταθίου.…
«Πέταξε» η επιβατική κίνηση στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας το 12μηνο του 2024 καταγράφοντας αύξηση 9,3% με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2023.…
Με κάθε επισημότητα εκκίνησε πλέον η κατασκευή δύο μεγαλεπήβολων ενεργειακών έργων στην Κίνα, μετά την τελική επενδυτική απόφαση (FID) που έλαβαν πρόσφατα οι ενεργειακοί…
Εν μέσω αβεβαιότητας για την επόμενη ημέρα του παγκόσμιου εμπορίου και της διεθνούς ναυτιλίας, η Σεούλ επικεντρώνεται στη λήψη μέτρων που θα διατηρήσουν τη…
Το Silverstream System αποτελεί μια επαναστατική τεχνολογία στον τομέα της ναυτιλίας, η οποία μειώνει την τριβή μεταξύ του κύτους του πλοίου και του νερού…
Σε μικρή πτώση οδηγήθηκε ο δείκτης WCI της Drewry την εβδομάδα με πέρας την Πέμπτη 16 Ιανουαρίου, απότοκο των εξελίξεων που έλαβαν χώρα στη…
Κοντά σε ιστορικό χαμηλό παραμένει το ποσοστό ανεργίας σε παγκόσμια κλίμακα, δίχως αυτό να συνεπάγεται ότι η αγορά εργασίας δεν αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις, οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ