Loading: News Submenu
Header Scripts Init
Φωτό: Angad Cheema/ Pixabay

«Nαι» των VLCCs στα scrubbers

«Nαι» των VLCCs στα scrubbers

Φωτό: Angad Cheema/ Pixabay
Email
LinkedIn
Facebook
X

Πάνω από τέσσερα χρόνια έχουν περάσει από την εισαγωγή του sulphur cap από τον ΙΜΟ. Πριν από την εφαρμογή του, υπήρχαν ανησυχίες για τη διαθεσιμότητα καυσίμων με μέγιστη περιεκτικότητα σε θείο 0,5%, την πορεία του spread μεταξύ HSFΟ και VLSFO και τα οικονομικά της εγκατάστασης scrubbers.

Εντούτοις, η διαφορά τιμής μεταξύ HSFΟ και VLSFO έχει αποδειχθεί ευμετάβλητη, κυμαινόμενη μεταξύ του υψηλού επιπέδου των $485/τόνο και του χαμηλού επιπέδου των $60/τόνο κατά τα τελευταία τεσσεράμισι χρόνια, παρασυρόμενη προς διαφορετικές κατευθύνσεις όχι μόνο από περιφερειακούς παράγοντες προσφοράς/ζήτησης και τις επιπτώσεις της πανδημίας, αλλά και από θεμελιώδεις αλλαγές στις τιμές του πετρελαίου και αλλαγές στις παγκόσμιες ροές HSFO μετά την επιβολή κυρώσεων κατά της Ρωσίας.

Σε ό,τι αφορά τα scrubbers, διαφαίνεται ότι έχουν μαγνητίσει τα VLCCs, καθώς το 51% του στόλου διαθέτει τον εν λόγω εξοπλισμό. Μάλιστα, για τα VLCCs ηλικίας μικρότερης των δέκα ετών, το αντίστοιχο ποσοστό αυξάνεται στο 74%, ενώ το 47% των VLCCs που έχουν ναυπηγηθεί μεταξύ 2005 και 2014 φέρουν scrubbers. To ποσοστό αυτό μειώνεται ακόμα περισσότερο για τα VLCCs ηλικίας μεγαλύτερης των 20 ετών, τα οποία έτσι κι αλλιώς σταδιακά εξέρχονται της αγοράς και επιδίδονται σε μεταφορές πετρελαίου στο οποίο έχουν επιβληθεί κυρώσεις.

Η χρήση scrubbers στα Suezmaxes και στα Aframaxes/LR2 είναι μικρότερη, αλλά εξακολουθεί να είναι σημαντική: περίπου το 29% του υπάρχοντος στόλου Suezmaxes και το 23% του στόλου Aframaxes/LR2 διαθέτουν scrubbers. Στα μικρότερα μεγέθη, το μερίδιο των scrubbers είναι ακόμα χαμηλότερο, καθώς το 8% του στόλου των LR1/Panamaxes, το 17% των MR και μόλις το 2% των Handies έχουν εγκαταστήσει την τεχνολογία αυτή.

Αναμφίβολα, τα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια που έχουν εγκαταστήσει scrubbers, ιδίως εκείνα που προχώρησαν σε μετασκευές το 2020/2021, έχουν αποδώσει την επένδυσή τους, ενώ για τα μικρότερα δεξαμενόπλοια η κατάσταση δεν είναι τόσο ξεκάθαρη και πολλοί είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν μια τέτοια επένδυση.

Πηγή: Gibson / Tanker Market Report (02.08.2024)

Email
LinkedIn
Facebook
X

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Τερματικός εισαγωγής CO₂ στην Αυστραλία με την υπογραφή της Vopak

H μεταφορά του διοξειδίου του άνθρακα φαίνεται να κεντρίζει το ενδιαφέρον της Βόρειας Επικράτειας της Αυστραλίας, καθώς προχώρησε στη σύναψη μιας σημαντικής συμφωνίας με…

«Φλερτ» των ναυπηγείων της Νότιας Κορέας με το εργατικό δυναμικό της Ινδονησίας

Σε μια πρωτοποριακή κίνηση, ορόσημο για τη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας, προχώρησε το Υπουργείο Εμπορίου, Βιομηχανίας και Ενέργειας της Νότιας Κορέας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…

Αποκτήστε το τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2024
.naftika_cp_inline-a, .naftika_cp_inline-b { display: none; }