Πρόσφατα, η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά ανακοίνωσε ότι, από τις αρχές του ερχόμενου Σεπτεμβρίου, οι ημερήσιες διελεύσεις πλοίων θα αυξηθούν, χάρη στις έντονες βροχοπτώσεις, που αναμένεται να συμβάλουν στην αύξηση της στάθμης των υδάτων της διώρυγας.
Η αύξηση των ημερήσιων διελεύσεων αποτελεί σημαντική εξέλιξη για τη ναυτιλιακή κίνηση, η οποία παραδοσιακά επηρεάζεται από τη στάθμη των υδάτων της σημαντικής αυτής αρτηρίας για το παγκόσμιο εμπόριο. Έτσι, η AXSMarine αποφάσισε να καταγράψει ποιοι τύποι bulk carriers επηρεάστηκαν περισσότερο από την εκτεταμένη ξηρασία.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της AXSMarine, ο στόλος των Handymaxes επηρεάστηκε λιγότερο, καθώς οι διελεύσεις των bulk carriers αυτού του μεγέθους περιορίστηκαν κατά 30,5% από τον Μάιο του 2023 έως και τον Ιούλιο του 2024. Βέβαια, αξίζει να σημειωθεί ότι τα Handymaxes είναι τα bulk carriers που παραδοσιακά πραγματοποιούν τις λιγότερες διελεύσεις από τη διώρυγα.
Ακολουθούν τα Supramaxes και τα Ultramaxes, των οποίων οι διελεύσεις περιορίστηκαν κατά 37,5% και 41,4% αντίστοιχα κατά τη διάρκεια της ξηρασίας που έπληξε τον Παναμά, ενώ οι διελεύσεις των μικρότερων μεγεθών, δηλαδή των Minibulkers και των Handysizes, έχουν μειωθεί επί του παρόντος κατά 42%.
Τέλος, όπως αναμενόταν, τα μεγάλα μεγέθη Panamax και OverPanamax ήταν εκείνα που επηρεάστηκαν σε μεγαλύτερο βαθμό, καθώς οι διελεύσεις τους από τη Διώρυγα του Παναμά έχουν μειωθεί κατά περισσότερο από 67% μέχρι στιγμής.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εντός του εύρους 50-55% παρέμεινε για ακόμα έναν μήνα η αξιοπιστία των liner εταιρειών ως προς την τήρηση του χρονοδιαγράμματός τους. Σύμφωνα με τα…
Πάνω από τέσσερα χρόνια έχουν περάσει από την εισαγωγή του sulphur cap από τον ΙΜΟ. Πριν από την εφαρμογή του, υπήρχαν ανησυχίες για τη…
Η ευρωπαϊκή τεχνογνωσία συνεχίζει να αποτελεί κορυφαία επιλογή όσον αφορά τις δεξαμενές LNG, είτε για τη μεταφορά του ορυκτού καυσίμου είτε για την αποθήκευση…
H μεταφορά του διοξειδίου του άνθρακα φαίνεται να κεντρίζει το ενδιαφέρον της Βόρειας Επικράτειας της Αυστραλίας, καθώς προχώρησε στη σύναψη μιας σημαντικής συμφωνίας με…
Η κυβέρνηση της Αργεντινής του προέδρου Χαβιέρ Μιλέι αποφάσισε αύξηση κατά 63% των τελών που εισπράττονται από τις φορτηγίδες που διαπλέουν την πλωτή οδό…
Σε μια πρωτοποριακή κίνηση, ορόσημο για τη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας, προχώρησε το Υπουργείο Εμπορίου, Βιομηχανίας και Ενέργειας της Νότιας Κορέας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Την επιλογή να επεκτείνει κατά 20 LNG carriers το ήδη γιγαντιαίο της orderbook των 122 πλοίων εξετάζει η QatarEnergy. Υπενθυμίζεται ότι ο καταριανός κολοσσός,…
Την Τρίτη 9 Ιουλίου 2024, στον προαύλιο χώρο της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων στον Πειραιά, έλαβε χώρα η 16η τελετή απονομής των Βραβείων Ευκράντη. Τα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ