Πρωταγωνιστικό ρόλο στην «πράσινη» μετάβαση της παγκόσμιας οικονομίας γενικότερα, καθώς και στην προσπάθεια επίτευξης μηδενικών εκπομπών άνθρακα παγκοσμίως έως το 2050, προβλέπεται πως θα διαδραματίσει το υδρογόνο.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS), που επικαλείται στοιχεία του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA), η συνεισφορά του υδρογόνου στην παγκόσμια ενεργειακή εξίσωση εκτιμάται ότι θα αυξηθεί από το 1,8% το 2022 στο 5,7% το 2050, συμβάλλοντας στη μείωση των εκπομπών άνθρακα παγκοσμίως.
Σύμφωνα με το ICS, οι χώρες που αναμένεται να οδηγήσουν την αύξηση της ζήτησης για υδρογόνο είναι η Νότια Κορέα και η Ιαπωνία, που εκτιμάται ότι θα καταναλώνουν 30 εκατ. τόνους υδρογόνου ετησίως έως το 2050, καθώς και οι χώρες της ΕΕ, οι οποίες στοχεύουν στην κατανάλωση 20 εκατ. τόνων υδρογόνου ετησίως έως το 2030.
Ωστόσο, καθώς στις παραπάνω χώρες δεν είναι ανεπτυγμένος ο τομέας της εγχώριας παραγωγής υδρογόνου, η πλειονότητα της ζήτησης θα καλυφθεί με εισαγωγές από άλλες χώρες. Επομένως, κρίνεται επιτακτική η ανάγκη ναυπήγησης νέων πλοίων μεταφοράς υδρογόνου, καθώς και η κατασκευή των κατάλληλων λιμενικών υποδομών και κόμβων ανεφοδιασμού, προκειμένου η ναυτιλία να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της ζήτησης.
Επί του παρόντος, μόλις 443 πλοία του παγκόσμιου στόλου είναι ικανά να μεταφέρουν αμμωνία, ωστόσο για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της μελλοντικής ζήτησης της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας, ο στόλος των συγκεκριμένων πλοίων θα πρέπει να υπερδιπλασιαστεί. Εκτιμάται λοιπόν ότι τα πλοία μεταφοράς υδρογόνου θα πρωταγωνιστήσουν στο μέλλον, στην προσπάθεια απανθρακοποίησης της παγκόσμιας οικονομίας, οπότε ο συγκεκριμένος τύπος πλοίων αναμένεται να προσελκύσει το ενδιαφέρον των ναυτιλιακών επενδύσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την τελευταία δεκαετία, o δορυφόρος Copernicus Sentinel-1 παρέχει πληθώρα δεδομένων ραντάρ για ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών και δραστηριοτήτων σε εκατομμύρια χρήστες ανά την υφήλιο.…
Συνέντευξη του κ. Χρήστου Σταϊκούρα, υπουργού Υποδομών και Μεταφορών
Ένα χαμηλότερο, από τα αρχικά πλάνα, ποσοστό πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων το 2025 είναι πιθανό να καταστήσει πολύ πιο δύσκολη την επίτευξη των στόχων της…
Την κατασκευή τριών νέων αιολικών πάρκων, συνολικής ισχύος περίπου 100MW, ανακοίνωσε η ΔΕΗ Ανανεώσιμες στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της δυναμικής ανάπτυξης του χαρτοφυλακίου ΑΠE…
Ανοδική πορεία χαράσσει ο ελληνικός εμπορικός στόλος, καθώς τον Σεπτέμβριο η δύναμή του αυξήθηκε κατά 0,4% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ. Υπενθυμίζεται,…
Περιορισμένες ήταν οι μεταβολές που σημειώθηκαν στη ναυλαγορά των containerships την εβδομάδα με πέρας την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου, με τον σχετικό δείκτη της Drewry,…
Άνεμος αισιοδοξίας πνέει τις τελευταίες εβδομάδες στην αγορά των bulk carriers, καθώς η τόνωση της ναυλαγοράς των Capesizes συντέλεσε στην ανάκαμψη του κύριου δείκτη…
Τέλος σε μια σειρά εκούσιων περικοπών της παραγωγής στη διάρκεια του τρέχοντος έτους φαίνεται να βάζουν οι εταιρείες φυσικού αερίου των ΗΠΑ, εν αναμονή…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ