Πρωταγωνιστικό ρόλο στην «πράσινη» μετάβαση της παγκόσμιας οικονομίας γενικότερα, καθώς και στην προσπάθεια επίτευξης μηδενικών εκπομπών άνθρακα παγκοσμίως έως το 2050, προβλέπεται πως θα διαδραματίσει το υδρογόνο.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS), που επικαλείται στοιχεία του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA), η συνεισφορά του υδρογόνου στην παγκόσμια ενεργειακή εξίσωση εκτιμάται ότι θα αυξηθεί από το 1,8% το 2022 στο 5,7% το 2050, συμβάλλοντας στη μείωση των εκπομπών άνθρακα παγκοσμίως.
Σύμφωνα με το ICS, οι χώρες που αναμένεται να οδηγήσουν την αύξηση της ζήτησης για υδρογόνο είναι η Νότια Κορέα και η Ιαπωνία, που εκτιμάται ότι θα καταναλώνουν 30 εκατ. τόνους υδρογόνου ετησίως έως το 2050, καθώς και οι χώρες της ΕΕ, οι οποίες στοχεύουν στην κατανάλωση 20 εκατ. τόνων υδρογόνου ετησίως έως το 2030.
Ωστόσο, καθώς στις παραπάνω χώρες δεν είναι ανεπτυγμένος ο τομέας της εγχώριας παραγωγής υδρογόνου, η πλειονότητα της ζήτησης θα καλυφθεί με εισαγωγές από άλλες χώρες. Επομένως, κρίνεται επιτακτική η ανάγκη ναυπήγησης νέων πλοίων μεταφοράς υδρογόνου, καθώς και η κατασκευή των κατάλληλων λιμενικών υποδομών και κόμβων ανεφοδιασμού, προκειμένου η ναυτιλία να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της ζήτησης.
Επί του παρόντος, μόλις 443 πλοία του παγκόσμιου στόλου είναι ικανά να μεταφέρουν αμμωνία, ωστόσο για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της μελλοντικής ζήτησης της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας, ο στόλος των συγκεκριμένων πλοίων θα πρέπει να υπερδιπλασιαστεί. Εκτιμάται λοιπόν ότι τα πλοία μεταφοράς υδρογόνου θα πρωταγωνιστήσουν στο μέλλον, στην προσπάθεια απανθρακοποίησης της παγκόσμιας οικονομίας, οπότε ο συγκεκριμένος τύπος πλοίων αναμένεται να προσελκύσει το ενδιαφέρον των ναυτιλιακών επενδύσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Επιβατικό αεροσκάφος των Azerbaijan Airlines, με 67 επιβαίνοντες, συνετρίβη σήμερα στο δυτικό Καζακστάν, ανακοίνωσαν οι αρχές κάνοντας λόγο για 32 επιζώντες, μεταξύ αυτών δύο…
Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…
Η 32η ετήσια τελετή απονομής των βραβείων AMVER, που διοργανώνεται παραδοσιακά από το Propeller Club Πειραιά, σε συνεργασία με την Πρεσβεία των ΗΠΑ στην…
Στη δίνη της κλιματικής αλλαγής βρίσκεται η παραγωγή ζάχαρης της Ινδίας, καθώς τα ακραία καιρικά φαινόμενα αναγκάζουν τους παραγωγούς να αναθεωρήσουν προς τα κάτω…
Σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, το Ίδρυμα Ωνάση σχεδιάζει να μετατρέψει 22 δημόσια γυμνάσια και λύκεια σε Δημόσια Ωνάσεια σχολεία (11 Γυμνάσια…
Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση συνεχίζει να προχωρά με ταχείς ρυθμούς παγκοσμίως, με το 2024 να χαρακτηρίζεται δημιουργικό έτος στον τομέα των πωλήσεων, καθώς φέτος…
Το ρωσικό φορτηγό πλοίο «Ursa Major» βυθίστηκε στα διεθνή ύδατα της Μεσογείου, μεταξύ της Ισπανίας και της Αλγερίας με δύο μέλη του πληρώματός του…
Tα 21 δισ. ευρώ προσέγγισαν τα έσοδα από τον τουρισμό στο δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου, φέτος. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος, οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ