Πρωταγωνιστικό ρόλο στην «πράσινη» μετάβαση της παγκόσμιας οικονομίας γενικότερα, καθώς και στην προσπάθεια επίτευξης μηδενικών εκπομπών άνθρακα παγκοσμίως έως το 2050, προβλέπεται πως θα διαδραματίσει το υδρογόνο.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS), που επικαλείται στοιχεία του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA), η συνεισφορά του υδρογόνου στην παγκόσμια ενεργειακή εξίσωση εκτιμάται ότι θα αυξηθεί από το 1,8% το 2022 στο 5,7% το 2050, συμβάλλοντας στη μείωση των εκπομπών άνθρακα παγκοσμίως.
Σύμφωνα με το ICS, οι χώρες που αναμένεται να οδηγήσουν την αύξηση της ζήτησης για υδρογόνο είναι η Νότια Κορέα και η Ιαπωνία, που εκτιμάται ότι θα καταναλώνουν 30 εκατ. τόνους υδρογόνου ετησίως έως το 2050, καθώς και οι χώρες της ΕΕ, οι οποίες στοχεύουν στην κατανάλωση 20 εκατ. τόνων υδρογόνου ετησίως έως το 2030.
Ωστόσο, καθώς στις παραπάνω χώρες δεν είναι ανεπτυγμένος ο τομέας της εγχώριας παραγωγής υδρογόνου, η πλειονότητα της ζήτησης θα καλυφθεί με εισαγωγές από άλλες χώρες. Επομένως, κρίνεται επιτακτική η ανάγκη ναυπήγησης νέων πλοίων μεταφοράς υδρογόνου, καθώς και η κατασκευή των κατάλληλων λιμενικών υποδομών και κόμβων ανεφοδιασμού, προκειμένου η ναυτιλία να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της ζήτησης.
Επί του παρόντος, μόλις 443 πλοία του παγκόσμιου στόλου είναι ικανά να μεταφέρουν αμμωνία, ωστόσο για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της μελλοντικής ζήτησης της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας, ο στόλος των συγκεκριμένων πλοίων θα πρέπει να υπερδιπλασιαστεί. Εκτιμάται λοιπόν ότι τα πλοία μεταφοράς υδρογόνου θα πρωταγωνιστήσουν στο μέλλον, στην προσπάθεια απανθρακοποίησης της παγκόσμιας οικονομίας, οπότε ο συγκεκριμένος τύπος πλοίων αναμένεται να προσελκύσει το ενδιαφέρον των ναυτιλιακών επενδύσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, προχώρησε στην προεπιλογή των επενδυτικών σχημάτων που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής στη Β’ Φάση (υποβολή…
Αύξηση της παραγωγής σιταριού της Αργεντινής κατά την καλλιεργητική περίοδο 2024/2025 αναμένει το αμερικανικό Υπουργείο Γεωργίας. Σύμφωνα με τις αμερικανικές εκτιμήσεις, η παραγωγή σιταριού…
Ένα μικρό τμήμα ρωσικής γης στη Βαλτική, με μεγάλη ωστόσο γεωπολιτική και γεωστρατηγική σημασία, κεντρίζει το ενδιαφέρον της Ρωσίας, όσον αφορά τις ναυτιλιακές επενδύσεις.…
Με την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και την έναρξη του πολέμου ανάμεσα στις δύο χώρες, στις αρχές του 2022, οι τιμές του φυσικού…
Βίοι αντίθετοι για τις εισαγωγές φυσικού αερίου και πετρελαίου από την Κίνα, η οποία βέβαια εξακολουθεί να στηρίζεται σχεδόν εξ ολοκλήρου σε ορυκτά καύσιμα,…
Εντός του εύρους 50-55% παρέμεινε για ακόμα έναν μήνα η αξιοπιστία των liner εταιρειών ως προς την τήρηση του χρονοδιαγράμματός τους. Σύμφωνα με τα…
Πρόσφατα, η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά ανακοίνωσε ότι, από τις αρχές του ερχόμενου Σεπτεμβρίου, οι ημερήσιες διελεύσεις πλοίων θα αυξηθούν, χάρη στις έντονες…
Πάνω από τέσσερα χρόνια έχουν περάσει από την εισαγωγή του sulphur cap από τον ΙΜΟ. Πριν από την εφαρμογή του, υπήρχαν ανησυχίες για τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ