Ο πρωθυπουργός της Καμπότζης, Hun Manet, εγκαινίασε τη Δευτέρα 5 Αυγούστου ένα φιλόδοξο αλλά και αμφιλεγόμενο κανάλι $1,7 δισ., το οποίο θα παρέχει μια νέα σύνδεση από τον ποταμό Μεκόνγκ προς τη θάλασσα.
Στα εγκαίνια στην πόλη Prek Takeo, νοτιοανατολικά της πρωτεύουσας Phnom Penh, ο Manet χαρακτήρισε το project μήκους 180 χλμ. «ιστορικό», το οποίο «πρέπει να κατασκευαστεί με οποιοδήποτε κόστος».
Μόλις ολοκληρωθεί, το Funan Techo Canal θα εκτείνεται από ένα σημείο του ποταμού Μεκόνγκ, περίπου μία ώρα οδήγησης νοτιοανατολικά της Phnom Penh, έως τον κόλπο της Ταϊλάνδης.
Credit: EPA/KITH SEREY
To έργο καλύπτεται από ένα πέπλο αβεβαιότητας, το οποίο αφορά και την ίδια του τη χρήση. Θα χρησιμοποιείται για άρδευση ή για τη μεταφορά εμπορευμάτων, ενώ ερωτηματικό παραμένει και η χρηματοδότησή του και ο αντίκτυπος στη ροή του ποταμού Μεκόνγκ. Οικολόγοι έχουν προειδοποιήσει εδώ και καιρό ότι ο ποταμός, ο οποίος υποστηρίζει το ένα τέταρτο των ψαριών γλυκού νερού στον κόσμο και τη μισή παραγωγή ρυζιού στο Βιετνάμ, κινδυνεύει από τέτοιου είδους έργα υποδομής αλλά και από την κλιματική αλλαγή. Η Καμπότζη, το Λάος, το Βιετνάμ και η Ταϊλάνδη έχουν υπογράψει τη συμφωνία για τον ποταμό Μεκόνγκ του 1995, η οποία διέπει την κατανομή των πόρων του ποταμού.
Η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι το έργο θα προσφέρει μια εναλλακτική λύση για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που σήμερα περνούν στο Βιετνάμ πριν κατευθυνθούν προς τη θάλασσα, επιτρέποντας στην Καμπότζη να διατηρήσει τα έσοδα από τις μεταφορές στη χώρα.
Το περασμένο έτος, η China Road and Bridge Corporation, ένας κατασκευαστικός κολοσσός της Κίνας ο οποίος έχει χρηματοδοτήσει άλλα έργα υποδομής στην Καμπότζη, ανέλαβε τη μελέτη σκοπιμότητας του έργου. Παρά το γεγονός ότι η Καμπότζη αποτελεί στενό σύμμαχο του Πεκίνου, η κυβέρνηση της χώρας αρνείται ότι το νέο κανάλι θα ενταχθεί στο δίκτυο του Belt and Road Initiative.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι ΗΠΑ διαδραματίζουν ρόλο οδηγού της δραστηριότητας στην αγορά των LPG carriers, ειδικά εκείνων μεγαλύτερου μεγέθους. Βάσει πρόσφατης έκθεσης της VesselsValue, στα κορυφαία δέκα…
Απαγόρευση απόπλου ανακοινώθηκε σήμερα Κυριακή 17 Νοεμβρίου 2024 για το Ε/Γ-Ο/Γ «Ανδρέας Κάλβος» λόγω πρόσκρουσης στον λιμένα Σάμης στην Κεφαλλονιά κατά τη διαδικασία πρόσδεσης.…
Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα εξαιτίας της καύσης ορυκτών καυσίμων οδεύουν να σπάσουν κάθε ρεκόρ φέτος, αποκαλύπτει μελέτη που δόθηκε την Τετάρτη 13 Νοεμβρίου…
Τη δυνατότητα δημιουργίας και τα σημαντικά οφέλη μιας Περιοχής Ελέγχου Εκπομπών (ECA) των πλοίων στον Βόρειο Ατλαντικό Ωκεανό εξετάζει πρόσφατη μελέτη του International Council…
Σταθεροί παρέμειναν την εβδομάδα με πέρας την Τετάρτη 13 Νοεμβρίου οι ναύλοι των LPG carriers, με την απουσία της μεταβλητότητας να επισκιάζεται από το…
Απομακρύνθηκε οριστικά από τον κόλπο της Ελευσίνας το παροπλισμένο δεξαμενόπλοιο «ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ» (ΙΜΟ 7414286), μετά τον Ανοικτό Πλειοδοτικό Διαγωνισμό που διηνήργησε ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας…
To Γραφείο Ελέγχου Ξένων Περιουσιακών Στοιχείων του Υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ (OFAC) επέβαλε κυρώσεις σε 26 εταιρείες, νομικά πρόσωπα και πλοία που συνδέονται με…
Συνέντευξη της κ. Λασκαρίνας Καρασταμάτη, προέδρου της Eletson Corporation
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ