Ο πρωθυπουργός της Καμπότζης, Hun Manet, εγκαινίασε τη Δευτέρα 5 Αυγούστου ένα φιλόδοξο αλλά και αμφιλεγόμενο κανάλι $1,7 δισ., το οποίο θα παρέχει μια νέα σύνδεση από τον ποταμό Μεκόνγκ προς τη θάλασσα.
Στα εγκαίνια στην πόλη Prek Takeo, νοτιοανατολικά της πρωτεύουσας Phnom Penh, ο Manet χαρακτήρισε το project μήκους 180 χλμ. «ιστορικό», το οποίο «πρέπει να κατασκευαστεί με οποιοδήποτε κόστος».
Μόλις ολοκληρωθεί, το Funan Techo Canal θα εκτείνεται από ένα σημείο του ποταμού Μεκόνγκ, περίπου μία ώρα οδήγησης νοτιοανατολικά της Phnom Penh, έως τον κόλπο της Ταϊλάνδης.
Credit: EPA/KITH SEREY
To έργο καλύπτεται από ένα πέπλο αβεβαιότητας, το οποίο αφορά και την ίδια του τη χρήση. Θα χρησιμοποιείται για άρδευση ή για τη μεταφορά εμπορευμάτων, ενώ ερωτηματικό παραμένει και η χρηματοδότησή του και ο αντίκτυπος στη ροή του ποταμού Μεκόνγκ. Οικολόγοι έχουν προειδοποιήσει εδώ και καιρό ότι ο ποταμός, ο οποίος υποστηρίζει το ένα τέταρτο των ψαριών γλυκού νερού στον κόσμο και τη μισή παραγωγή ρυζιού στο Βιετνάμ, κινδυνεύει από τέτοιου είδους έργα υποδομής αλλά και από την κλιματική αλλαγή. Η Καμπότζη, το Λάος, το Βιετνάμ και η Ταϊλάνδη έχουν υπογράψει τη συμφωνία για τον ποταμό Μεκόνγκ του 1995, η οποία διέπει την κατανομή των πόρων του ποταμού.
Η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι το έργο θα προσφέρει μια εναλλακτική λύση για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που σήμερα περνούν στο Βιετνάμ πριν κατευθυνθούν προς τη θάλασσα, επιτρέποντας στην Καμπότζη να διατηρήσει τα έσοδα από τις μεταφορές στη χώρα.
Το περασμένο έτος, η China Road and Bridge Corporation, ένας κατασκευαστικός κολοσσός της Κίνας ο οποίος έχει χρηματοδοτήσει άλλα έργα υποδομής στην Καμπότζη, ανέλαβε τη μελέτη σκοπιμότητας του έργου. Παρά το γεγονός ότι η Καμπότζη αποτελεί στενό σύμμαχο του Πεκίνου, η κυβέρνηση της χώρας αρνείται ότι το νέο κανάλι θα ενταχθεί στο δίκτυο του Belt and Road Initiative.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τη δημιουργία ακτοπλοϊκής γραμμής που θα συνδέει τη Θεσσαλία με τη Λέσβο και τη Χίο στοχεύουν από κοινού τα Λιμενικά Ταμεία των δύο νησιών του Β.…
Tα εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας διέθεταν αποθέματα άνθρακα ύψους 138 εκατ. short tons στα τέλη του περασμένου Μαΐου, τα υψηλότερα επίπεδα από την κατάρρευση…
Η Ιταλία έχει περισσότερες πόλεις με ζώνες χαμηλών εκπομπών στις οποίες μπορούν να κυκλοφορήσουν αυτοκίνητα με ελάχιστες ή μηδενικές εκπομπές ρύπων σε σχέση με…
Στο πλαίσιο των συνεχών προσπαθειών για βιώσιμη ανάπτυξη στη ναυτιλιακή βιομηχανία, η Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL) ανακοίνωσε την έκδοση Έγκρισης επί της Αρχής…
Η Trafigura Group Pte Ltd και η Greenergy, προμηθευτής καυσίμων στις οδικές μεταφορές, με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, και σημαντικός παραγωγός βιοντίζελ στην Ευρώπη,…
Καθώς οι εταιρείες ενέργειας παγκοσμίως επικεντρώνονται στην απανθρακοποίηση των δραστηριοτήτων τους, επενδύοντας σε καθαρές πηγές ενέργειας, η αυστραλιανή Woodside Energy προχώρησε στην επίτευξη μιας…
Απογειώθηκε η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο της Αθήνας, «Ελευθέριος Βενιζέλος», τον εφετινό Ιούλιο. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, η…
Το ενδιαφέρον της Τουρκίας φαίνεται να κεντρίζουν οι χώρες του Περσικού Κόλπου, καθώς, μετά τη συμφωνία ελεύθερου εμπορίου ανάμεσα στις δύο πλευρές, η Τουρκία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ