Ο πρωθυπουργός της Καμπότζης, Hun Manet, εγκαινίασε τη Δευτέρα 5 Αυγούστου ένα φιλόδοξο αλλά και αμφιλεγόμενο κανάλι $1,7 δισ., το οποίο θα παρέχει μια νέα σύνδεση από τον ποταμό Μεκόνγκ προς τη θάλασσα.
Στα εγκαίνια στην πόλη Prek Takeo, νοτιοανατολικά της πρωτεύουσας Phnom Penh, ο Manet χαρακτήρισε το project μήκους 180 χλμ. «ιστορικό», το οποίο «πρέπει να κατασκευαστεί με οποιοδήποτε κόστος».
Μόλις ολοκληρωθεί, το Funan Techo Canal θα εκτείνεται από ένα σημείο του ποταμού Μεκόνγκ, περίπου μία ώρα οδήγησης νοτιοανατολικά της Phnom Penh, έως τον κόλπο της Ταϊλάνδης.
Credit: EPA/KITH SEREY
To έργο καλύπτεται από ένα πέπλο αβεβαιότητας, το οποίο αφορά και την ίδια του τη χρήση. Θα χρησιμοποιείται για άρδευση ή για τη μεταφορά εμπορευμάτων, ενώ ερωτηματικό παραμένει και η χρηματοδότησή του και ο αντίκτυπος στη ροή του ποταμού Μεκόνγκ. Οικολόγοι έχουν προειδοποιήσει εδώ και καιρό ότι ο ποταμός, ο οποίος υποστηρίζει το ένα τέταρτο των ψαριών γλυκού νερού στον κόσμο και τη μισή παραγωγή ρυζιού στο Βιετνάμ, κινδυνεύει από τέτοιου είδους έργα υποδομής αλλά και από την κλιματική αλλαγή. Η Καμπότζη, το Λάος, το Βιετνάμ και η Ταϊλάνδη έχουν υπογράψει τη συμφωνία για τον ποταμό Μεκόνγκ του 1995, η οποία διέπει την κατανομή των πόρων του ποταμού.
Η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι το έργο θα προσφέρει μια εναλλακτική λύση για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που σήμερα περνούν στο Βιετνάμ πριν κατευθυνθούν προς τη θάλασσα, επιτρέποντας στην Καμπότζη να διατηρήσει τα έσοδα από τις μεταφορές στη χώρα.
Το περασμένο έτος, η China Road and Bridge Corporation, ένας κατασκευαστικός κολοσσός της Κίνας ο οποίος έχει χρηματοδοτήσει άλλα έργα υποδομής στην Καμπότζη, ανέλαβε τη μελέτη σκοπιμότητας του έργου. Παρά το γεγονός ότι η Καμπότζη αποτελεί στενό σύμμαχο του Πεκίνου, η κυβέρνηση της χώρας αρνείται ότι το νέο κανάλι θα ενταχθεί στο δίκτυο του Belt and Road Initiative.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς οι γεωπολιτικές εντάσεις στην Ερυθρά Θάλασσα επιμένουν, ωθώντας τις liner εταιρείες στην επαναδρομολόγηση των πλοίων τους γύρω από την Αφρική και με το…
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ κατηγόρησε χθες Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2024 την κυβέρνηση του Παναμά ότι χρεώνει υπέρογκα τέλη για τη χρήση…
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ