Loading: News Submenu
Header Scripts Init

Συνέντευξη του κ. Κωνσταντίνου Τσαγκαρόπουλου, Διοικητή και Προέδρου του Δ.Σ. του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)

Κ. Τσαγκαρόπουλος: Για τους Έλληνες, πάντα η θάλασσα ήταν ένας ανοιχτός δρόμος προς την ευημερία

Κ. Τσαγκαρόπουλος: Για τους Έλληνες, πάντα η θάλασσα ήταν ένας ανοιχτός δρόμος προς την ευημερία

Συνέντευξη του κ. Κωνσταντίνου Τσαγκαρόπουλου, Διοικητή και Προέδρου του Δ.Σ. του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)

Email
LinkedIn
Facebook
X

Ο κ. Τσαγκαρόπουλος συνομιλεί με τα Ναυτικά Χρονικά για τη νέα σελίδα του ΝΑΤ, τη ναυτική εκπαίδευση στην Ελλάδα και τον ρόλο του σύγχρονου ναυτικού.

1. Ποια είναι τα κυριότερα θέματα που απασχολούν σήμερα το ΝΑΤ; Σε ποιους τομείς δραστηριοποιείται πλέον, δεδομένης της ενοποίησης του ασφαλιστικού ταμείου με τον ΕΦΚΑ;

Το ΝΑΤ, ο πρώτος ασφαλιστικός φορέας της Ευρώπης, εξακολουθεί να λειτουργεί ως Αυτοτελές Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου για τις μη ασφαλιστικές αρμοδιότητές του, διατηρώντας την αυτοτέλειά του έναντι του e-ΕΦΚΑ. Τα τελευταία τρία χρόνια καταφέραμε να αντιμετωπίσουμε τα σοβαρά προβλήματα και την απαξίωση του φορέα που προκάλεσε ο νόμος Κατρούγκαλου. Με αυτόν τον τρόπο το ΝΑΤ μηδένισε πρώτο τις χιλιάδες εκκρεμότητες στις κύριες, στις επικουρικές συντάξεις και στα εφάπαξ, ενώ ταυτόχρονα μείωσε θεαματικά τους χρόνους απονομής στις νέες αιτήσεις, μηδενίζοντας και τις ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις του. Βασική μας στόχευση πλέον είναι η ακόμα μεγαλύτερη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών μας στους ναυτικούς και στη ναυτιλία, μέσα από τη συμμετοχή μας στην ψηφιακή μετάβαση και στην περαιτέρω ανάπτυξη διαλειτουργικοτήτων με όλους τους συναρμόδιους φορείς και υπουργεία.

 

2. Σας προβληματίζει η μείωση του ελληνικού στόλου και άρα οι δυνατότητες απασχόλησης των Ελλήνων ναυτικών;

Η κυβέρνηση έχει ήδη λάβει μια σειρά από μέτρα στην κατεύθυνση της ενίσχυσης της ελληνικής σημαίας αλλά και της προβολής του ναυτικού επαγγέλματος. Ήδη, υπό τις οδηγίες της υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Δόμνας Μιχαηλίδου, έχουμε επεξεργαστεί ένα πλάνο σημαντικών δράσεων, που πιστεύουμε ότι θα συμβάλουν σημαντικά στην ευόδωση της εθνικής προσπάθειας να προσελκύσουμε περισσότερους νέους στο ναυτικό επάγγελμα.

 

3. Πώς αντιμετωπίζετε τις περιπτώσεις συνταξιούχων ναυτικών του ΝΑΤ που εξακολουθούν να εργάζονται;

Οι συνταξιούχοι ναυτικοί περιλαμβάνονται και αυτοί από τις ευεργετικές διατάξεις που νομοθέτησε η κυβέρνηση και οι οποίες προβλέπουν τη διακοπή της περικοπής των συντάξεων των απασχολούμενων συνταξιούχων. Φυσικά, στην περίπτωση της επανάληψης του ναυτικού επαγγέλματος, εξακολουθούν να ισχύουν οι προβλέψεις του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

 

4. Τι καινούργιο φέρνει το myNAT στην εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων ναυτικών; Σχεδιάζετε αντίστοιχες πρωτοβουλίες;

Η πρώτη υλοποίηση της εφαρμογής myNAT, με την απεικόνιση της θαλάσσιας υπηρεσίας των ναυτικών, αποτυπώνει στην πράξη τη νέα πορεία του Οργανισμού μας και τη νέα εποχή για τις υπηρεσίες που προσφέρει στον Έλληνα ναυτικό.

Σκοπός της mobile εφαρμογής, που θα είναι διαθέσιμη για τις κινητές συσκευές όλων των ναυτικών, σε περιβάλλοντα Android και iOS, είναι:

– Η εμφάνιση ιστορικού υπηρεσίας.

– Η αναλυτική πληροφορία των υπηρεσιών (συνολικές ημέρες υπηρεσίας, ημέρες ανά έτος, ιστορικό υπηρεσιών κατά χρονικό εύρος, κ.λπ.).

– Η δημιουργία και η αποθήκευση σε pdf αρχείο, και

– Η εξαγωγή στατιστικών στοιχείων βασισμένων σε φίλτρα (διάστημα απασχόλησης ανά τύπο πλοίου, όνομα πλοίου, ειδικότητα απασχόλησης, πληροφορίες αποδοχών και εισφορών, ημέρες πραγματικής υπηρεσίας, ημέρες αδείας κ.ά.).

Φυσικά, αυτή η πρώτη υλοποίηση είναι μόνο η αρχή. Σύντομα η εφαρμογή θα εμπλουτιστεί με πρόσθετες δυνατότητες -ενδεικτικά αναφέρω τη δυνατότητα εμφάνισης των στοιχείων εξαγοράς υπηρεσίας-, ενώ σχεδιάζουμε και άλλες σύγχρονες υπηρεσίες προς τους ναυτικούς και τις ναυτιλιακές εταιρείες με τη συνδρομή των Υπουργείων Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Και επειδή τίποτε από όλα αυτά δεν ήταν αυτονόητο μέχρι πριν από δύο με τρία χρόνια, όταν το ΝΑΤ χρησιμοποιούσε πειρατικό λογισμικό και υπολογιστές προηγούμενου αιώνα, είμαστε υπερήφανοι που ο αρχαιότερος και ιστορικότερος ασφαλιστικός φορέας της χώρας μας κατάφερε να αντιμετωπίσει παθογένειες του παρελθόντος και να κάνει πράξη τη νέα πορεία προς ένα δημιουργικό μέλλον, με σύγχρονες υπηρεσίες για τους ανθρώπους της κορυφαίας ναυτιλιακής δύναμης στον κόσμο!

Απόσπασμα από τη συνέντευξη του κ. Κωνσταντίνου Τσαγκαρόπουλου στο τεύχος Μαρτίου των Ναυτικών Χρονικών. Μπορείτε να διαβάσετε το τεύχος Μαρτίου πατώντας εδώ.

Email
LinkedIn
Facebook
X

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Στρατηγική συνεργασία Hellenic Seaplanes και Nordic Seaplanes για το μέλλον των υδροπλάνων στην Ευρώπη

Σε μια ιστορική συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στη βάση των Nordic Seaplanes στη Δανία, οι εταιρείες Hellenic Seaplanes και Nordic Seaplanes εδραίωσαν μια στρατηγική συμμαχία…

Χάος στο Μπαγκλαντές

Συνεχίζεται το χάος στο Μπαγκλαντές με τον απολογισμό των νεκρών από τις διαδηλώσεις να ανέρχεται σήμερα (πρωινές ώρες 5ης Αυγούστου) τους τουλάχιστον 300, αφού…

Μετατροπή πετρελαιοκινητήρων σε κινητήρες μεθανόλης: Το επόμενο βήμα της MAN PrimeServ

Η μετατροπή πετρελαιοκινητήρων σε κινητήρες με μεθανόλη αναμένεται να ενισχύσει τη ζήτηση στη ναυτιλιακή βιομηχανία, καθώς προσφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη για τους πλοιοκτήτες σε…

Αποκτήστε το τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2024
.naftika_cp_inline-a, .naftika_cp_inline-b { display: none; }