Loading: News Submenu
Header Scripts Init

Bulk carriers: Το 2024 έτος κορύφωσης της ζήτησης

Bulk carriers: Το 2024 έτος κορύφωσης της ζήτησης

Email
LinkedIn
Facebook
X

Έτος κορύφωσης για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου φαίνεται ότι θα αποτελέσει το 2024, καθώς τις αισιόδοξες προβλέψεις, όσον αφορά το ισοζύγιο προσφοράς/ζήτησης έως το τέλος του έτους, αναμένεται να διαδεχτεί μια γενικότερη καθίζηση της αγοράς το 2025.

Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία της BIMCO, το ισοζύγιο προσφοράς/ζήτησης εκτιμάται ότι θα ενισχυθεί το 2024 και ακολούθως θα αποδυναμωθεί το 2025, λόγω της διαφαινόμενης μείωσης των τονομιλίων. Η παραπάνω εκτίμηση στηρίζεται στη σταδιακή αποκλιμάκωση των εντάσεων στη Μέση Ανατολή και στην επιστροφή των πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα, καθώς και στην επικείμενη αύξηση των ημερήσιων διελεύσεων από τη Διώρυγα του Παναμά.

Έτσι, ενώ προβλέπεται αύξηση της ζήτησης κατά 5% το 2024, κυρίως λόγω της αναδρομολόγησης των πλοίων γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, το 2025 αναμένεται πτώση κατά 1,5%. Από την άλλη πλευρά, η προσφερόμενη χωρητικότητα των bulk carriers αναμένεται να αυξηθεί κατά 3,4% το 2024, ενώ το 2025 κατά 2,1%, καθώς η ασθενέστερη ναυλαγορά θα οδηγήσει φυσιολογικά σε αύξηση των διαλύσεων και παράλληλα σε μείωση των ταχυτήτων πλεύσης.

Όσον αφορά τα επιμέρους χύδην ξηρά φορτία, η ζήτηση για μεταφορά σιδηρομεταλλεύματος εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 3% από το 2023 έως το 2025, ενώ για τον άνθρακα προβλέπεται μείωση κατά 1,5% το ίδιο διάστημα. Επίσης, η ζήτηση για μεταφορά σιτηρών προβλέπεται να αυξηθεί κατά 2% μεταξύ 2023 και 2025.

Τέλος, ενώ ο στόλος των bulk carriers αναμένεται να αυξηθεί κατά 5,5% από τα τέλη του 2023 έως τα τέλη του 2025, η αποσυμφόρηση των λιμένων και η εξομάλυνση της ναυλαγοράς θα επιφέρουν αύξηση των διαλύσεων, που σε συνδυασμό με τις μειωμένες παραδόσεις νεότευκτων πλοίων το προσεχές διάστημα θα οδηγήσουν κατ’ επέκταση σε επιβράδυνση της ανάπτυξης του στόλου.

Email
LinkedIn
Facebook
X

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Στρατηγική συνεργασία Hellenic Seaplanes και Nordic Seaplanes για το μέλλον των υδροπλάνων στην Ευρώπη

Σε μια ιστορική συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στη βάση των Nordic Seaplanes στη Δανία, οι εταιρείες Hellenic Seaplanes και Nordic Seaplanes εδραίωσαν μια στρατηγική συμμαχία…

Χάος στο Μπαγκλαντές

Συνεχίζεται το χάος στο Μπαγκλαντές με τον απολογισμό των νεκρών από τις διαδηλώσεις να ανέρχεται σήμερα (πρωινές ώρες 5ης Αυγούστου) τους τουλάχιστον 300, αφού…

Μετατροπή πετρελαιοκινητήρων σε κινητήρες μεθανόλης: Το επόμενο βήμα της MAN PrimeServ

Η μετατροπή πετρελαιοκινητήρων σε κινητήρες με μεθανόλη αναμένεται να ενισχύσει τη ζήτηση στη ναυτιλιακή βιομηχανία, καθώς προσφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη για τους πλοιοκτήτες σε…

Αποκτήστε το τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2024
.naftika_cp_inline-a, .naftika_cp_inline-b { display: none; }