Έτος κορύφωσης για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου φαίνεται ότι θα αποτελέσει το 2024, καθώς τις αισιόδοξες προβλέψεις, όσον αφορά το ισοζύγιο προσφοράς/ζήτησης έως το τέλος του έτους, αναμένεται να διαδεχτεί μια γενικότερη καθίζηση της αγοράς το 2025.
Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία της BIMCO, το ισοζύγιο προσφοράς/ζήτησης εκτιμάται ότι θα ενισχυθεί το 2024 και ακολούθως θα αποδυναμωθεί το 2025, λόγω της διαφαινόμενης μείωσης των τονομιλίων. Η παραπάνω εκτίμηση στηρίζεται στη σταδιακή αποκλιμάκωση των εντάσεων στη Μέση Ανατολή και στην επιστροφή των πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα, καθώς και στην επικείμενη αύξηση των ημερήσιων διελεύσεων από τη Διώρυγα του Παναμά.
Έτσι, ενώ προβλέπεται αύξηση της ζήτησης κατά 5% το 2024, κυρίως λόγω της αναδρομολόγησης των πλοίων γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, το 2025 αναμένεται πτώση κατά 1,5%. Από την άλλη πλευρά, η προσφερόμενη χωρητικότητα των bulk carriers αναμένεται να αυξηθεί κατά 3,4% το 2024, ενώ το 2025 κατά 2,1%, καθώς η ασθενέστερη ναυλαγορά θα οδηγήσει φυσιολογικά σε αύξηση των διαλύσεων και παράλληλα σε μείωση των ταχυτήτων πλεύσης.
Όσον αφορά τα επιμέρους χύδην ξηρά φορτία, η ζήτηση για μεταφορά σιδηρομεταλλεύματος εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 3% από το 2023 έως το 2025, ενώ για τον άνθρακα προβλέπεται μείωση κατά 1,5% το ίδιο διάστημα. Επίσης, η ζήτηση για μεταφορά σιτηρών προβλέπεται να αυξηθεί κατά 2% μεταξύ 2023 και 2025.
Τέλος, ενώ ο στόλος των bulk carriers αναμένεται να αυξηθεί κατά 5,5% από τα τέλη του 2023 έως τα τέλη του 2025, η αποσυμφόρηση των λιμένων και η εξομάλυνση της ναυλαγοράς θα επιφέρουν αύξηση των διαλύσεων, που σε συνδυασμό με τις μειωμένες παραδόσεις νεότευκτων πλοίων το προσεχές διάστημα θα οδηγήσουν κατ’ επέκταση σε επιβράδυνση της ανάπτυξης του στόλου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μια ιστορική συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στη βάση των Nordic Seaplanes στη Δανία, οι εταιρείες Hellenic Seaplanes και Nordic Seaplanes εδραίωσαν μια στρατηγική συμμαχία…
Η τροπική καταιγίδα Ντέμπι ενισχύθηκε σε τυφώνα χθες Κυριακή το βράδυ και συνεχίζει να πλησιάζει απειλητικά τη δυτική ακτή της Φλόριντας, την οποία αναμένεται…
Νέα «πνοή» για το υπεράκτιο πεδίο φυσικού αερίου που λειτουργεί στο Ισραήλ, το Leviathan, στο οποίο συμμετέχουν σημαντικές εταιρείες ενέργειας, όπως οι ισραηλινές NewMed…
Συνεχίζεται το χάος στο Μπαγκλαντές με τον απολογισμό των νεκρών από τις διαδηλώσεις να ανέρχεται σήμερα (πρωινές ώρες 5ης Αυγούστου) τους τουλάχιστον 300, αφού…
Άνοδο της παραγωγής σιταριού του Καναδά αναμένει για το 2024/2025 το αμερικανικό υπουργείο. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του αμερικανικού υπουργείου, η παραγωγή σιταριού του…
Η μετατροπή πετρελαιοκινητήρων σε κινητήρες με μεθανόλη αναμένεται να ενισχύσει τη ζήτηση στη ναυτιλιακή βιομηχανία, καθώς προσφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη για τους πλοιοκτήτες σε…
Συνέντευξη του κ. Κωνσταντίνου Τσαγκαρόπουλου, Διοικητή και Προέδρου του Δ.Σ. του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Μια νέα πλατφόρμα για τη ναυτιλιακή χρηματοδότηση και την επιτάχυνση της ενεργειακής μετάβασης των θαλάσσιων μεταφορών εκκίνησε πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το Ship Financing…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ