Loading: News Submenu
Header Scripts Init

Τankers: Οι τύποι πλοίων που «κλέβουν» τις εντυπώσεις

Τankers: Οι τύποι πλοίων που «κλέβουν» τις εντυπώσεις

Email
LinkedIn
Facebook
X

Στις εξελίξεις αναφορικά με τον στόλο και το orderbook των δεξαμενόπλοιων στρέφει το βλέμμα της για ακόμα μία φορά η ναυλομεσιτική Braemar.

Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης, ο παγκόσμιος στόλος tankers αριθμεί 5.893 πλοία (χωρητικότητας μεγαλύτερης των 25.000 dwt), ενώ το orderbook αριθμεί 820 τέτοια πλοία.

Ένα μεγάλο μέρος των πλοίων του στόλου, και συγκεκριμένα το 32%, αποτελείται από MR tankers, των οποίων μάλιστα το orderbook ανέρχεται σε 16% (αναλογία πλοίων στο orderbook προς πλοίων στον στόλο). Σημαίνοντα ρόλο σαφώς διαδραματίζει και η τριπλέτα «crude tankers Aframax, Suezmax, VLCC», που αθροιστικά καταλαμβάνουν το 37% του στόλου (12%, 11%, 15% αντίστοιχα), βάσει της Braemar.

Ωστόσο, το orderbook των Aframaxes ανέρχεται σε μόλις 3% του στόλου, γεγονός που, σύμφωνα με τα δεδομένα της Braemar, οφείλεται στο ότι παραγγελίες που έχουν τοποθετηθεί για δεξαμενόπλοια της συγκεκριμένης χωρητικότητας είναι για πλοία μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου (LR2s) και όχι crude φορτίου (Aframax).

Μάλιστα, η αναλογία orderbook προς στόλο στα LR2s ανέρχεται σε 41% και είναι η υψηλότερη για όλα τα δεξαμενόπλοια. Το αντίστοιχο ποσοστό για LR1s ανέρχεται σε 13%, ενώ δεν υπάρχει ούτε ένα LR3 (χωρητικότητα Suezmax, αλλά μεταφορά παραγώγων πετρελαίου) υπό ναυπήγηση.

Παράλληλα, τα ποσοστά που καταλαμβάνει κάθε τύπος πλοίου στο orderbook διαφέρουν έναντι εκείνων που καταλαμβάνουν επί του συνόλου του στόλου. Το 37% των δεξαμενόπλοιων στο orderbook είναι MR tankers, το 22% LR2 tankers και το 15% Suezmaxes, καταδεικνύοντας ξεκάθαρα τα μεγέθη στα οποία έχουν στραφεί σε σημαντικό βαθμό οι πλοιοκτήτες τα τελευταία έτη.

Email
LinkedIn
Facebook
X

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Στρατηγική συνεργασία Hellenic Seaplanes και Nordic Seaplanes για το μέλλον των υδροπλάνων στην Ευρώπη

Σε μια ιστορική συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στη βάση των Nordic Seaplanes στη Δανία, οι εταιρείες Hellenic Seaplanes και Nordic Seaplanes εδραίωσαν μια στρατηγική συμμαχία…

Χάος στο Μπαγκλαντές

Συνεχίζεται το χάος στο Μπαγκλαντές με τον απολογισμό των νεκρών από τις διαδηλώσεις να ανέρχεται σήμερα (πρωινές ώρες 5ης Αυγούστου) τους τουλάχιστον 300, αφού…

Μετατροπή πετρελαιοκινητήρων σε κινητήρες μεθανόλης: Το επόμενο βήμα της MAN PrimeServ

Η μετατροπή πετρελαιοκινητήρων σε κινητήρες με μεθανόλη αναμένεται να ενισχύσει τη ζήτηση στη ναυτιλιακή βιομηχανία, καθώς προσφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη για τους πλοιοκτήτες σε…

Αποκτήστε το τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2024
.naftika_cp_inline-a, .naftika_cp_inline-b { display: none; }