Στις εξελίξεις αναφορικά με τον στόλο και το orderbook των δεξαμενόπλοιων στρέφει το βλέμμα της για ακόμα μία φορά η ναυλομεσιτική Braemar.
Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης, ο παγκόσμιος στόλος tankers αριθμεί 5.893 πλοία (χωρητικότητας μεγαλύτερης των 25.000 dwt), ενώ το orderbook αριθμεί 820 τέτοια πλοία.
Ένα μεγάλο μέρος των πλοίων του στόλου, και συγκεκριμένα το 32%, αποτελείται από MR tankers, των οποίων μάλιστα το orderbook ανέρχεται σε 16% (αναλογία πλοίων στο orderbook προς πλοίων στον στόλο). Σημαίνοντα ρόλο σαφώς διαδραματίζει και η τριπλέτα «crude tankers Aframax, Suezmax, VLCC», που αθροιστικά καταλαμβάνουν το 37% του στόλου (12%, 11%, 15% αντίστοιχα), βάσει της Braemar.
Ωστόσο, το orderbook των Aframaxes ανέρχεται σε μόλις 3% του στόλου, γεγονός που, σύμφωνα με τα δεδομένα της Braemar, οφείλεται στο ότι παραγγελίες που έχουν τοποθετηθεί για δεξαμενόπλοια της συγκεκριμένης χωρητικότητας είναι για πλοία μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου (LR2s) και όχι crude φορτίου (Aframax).
Μάλιστα, η αναλογία orderbook προς στόλο στα LR2s ανέρχεται σε 41% και είναι η υψηλότερη για όλα τα δεξαμενόπλοια. Το αντίστοιχο ποσοστό για LR1s ανέρχεται σε 13%, ενώ δεν υπάρχει ούτε ένα LR3 (χωρητικότητα Suezmax, αλλά μεταφορά παραγώγων πετρελαίου) υπό ναυπήγηση.
Παράλληλα, τα ποσοστά που καταλαμβάνει κάθε τύπος πλοίου στο orderbook διαφέρουν έναντι εκείνων που καταλαμβάνουν επί του συνόλου του στόλου. Το 37% των δεξαμενόπλοιων στο orderbook είναι MR tankers, το 22% LR2 tankers και το 15% Suezmaxes, καταδεικνύοντας ξεκάθαρα τα μεγέθη στα οποία έχουν στραφεί σε σημαντικό βαθμό οι πλοιοκτήτες τα τελευταία έτη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μια ιστορική συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στη βάση των Nordic Seaplanes στη Δανία, οι εταιρείες Hellenic Seaplanes και Nordic Seaplanes εδραίωσαν μια στρατηγική συμμαχία…
Έτος κορύφωσης για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου φαίνεται ότι θα αποτελέσει το 2024, καθώς τις αισιόδοξες προβλέψεις, όσον αφορά το ισοζύγιο προσφοράς/ζήτησης έως το…
Η τροπική καταιγίδα Ντέμπι ενισχύθηκε σε τυφώνα χθες Κυριακή το βράδυ και συνεχίζει να πλησιάζει απειλητικά τη δυτική ακτή της Φλόριντας, την οποία αναμένεται…
Νέα «πνοή» για το υπεράκτιο πεδίο φυσικού αερίου που λειτουργεί στο Ισραήλ, το Leviathan, στο οποίο συμμετέχουν σημαντικές εταιρείες ενέργειας, όπως οι ισραηλινές NewMed…
Συνεχίζεται το χάος στο Μπαγκλαντές με τον απολογισμό των νεκρών από τις διαδηλώσεις να ανέρχεται σήμερα (πρωινές ώρες 5ης Αυγούστου) τους τουλάχιστον 300, αφού…
Άνοδο της παραγωγής σιταριού του Καναδά αναμένει για το 2024/2025 το αμερικανικό υπουργείο. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του αμερικανικού υπουργείου, η παραγωγή σιταριού του…
Η μετατροπή πετρελαιοκινητήρων σε κινητήρες με μεθανόλη αναμένεται να ενισχύσει τη ζήτηση στη ναυτιλιακή βιομηχανία, καθώς προσφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη για τους πλοιοκτήτες σε…
Συνέντευξη του κ. Κωνσταντίνου Τσαγκαρόπουλου, Διοικητή και Προέδρου του Δ.Σ. του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ