Στην εποχή της μετάβασης προς μια βιώσιμη ναυτιλία, η υιοθέτηση ψηφιακών τεχνολογιών αποτελεί κρίσιμο βήμα για τον έλεγχο και την εξοικονόμηση κατανάλωσης καυσίμου. Σε αυτό το πλαίσιο, η εταιρεία Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL) έχει προχωρήσει στην εισαγωγή μιας πρωτοποριακής τεχνολογικής πλατφόρμας για τη δυναμική βελτιστοποίηση των ταξιδιών των πλοίων, την «Wayfinder», ανεπτυγμένη από την αμερικανική εταιρεία Sofar Ocean. Η κίνηση αυτή στοχεύει στη σημαντική μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG) μέσω της βελτιωμένης απόδοσης καύσης στον στόλο της εταιρείας.
Η πλατφόρμα Wayfinder παρέχει καθημερινά στα πλοία τις βέλτιστες διαδρομές και ταχύτητες πλοήγησης για ασφαλή και αποδοτική διαδρομή. Οι συστάσεις αυτές βασίζονται σε καιρικές προβλέψεις σε πραγματικούς χρόνους, που είναι αποτέλεσμα της ανάλυσης δεδομένων από το παγκόσμιο δίκτυο αισθητήρων ωκεανού της Sofar. Τα δεδομένα περιλαμβάνουν φάσματα κυμάτων, άνεμο, θερμοκρασία επιφάνειας θάλασσας και ατμοσφαιρική πίεση.
Ένας σημαντικός καινοτομικός εξοπλισμός που χρησιμοποιείται από τη Wayfinder είναι ο αισθητήρας ωκεανού «Spotter buoy». Αυτός ο αισθητήρας συλλέγει δεδομένα σε πραγματικό χρόνο και είναι ζωτικής σημασίας για την ακρίβεια των καιρικών προγνώσεων που παρέχει η πλατφόρμα. Η ανάλυση αυτών των δεδομένων συνδυάζεται με επιπλέον καιρικές πληροφορίες από δορυφόρους και άλλες πηγές, κάτι που καθιστά τις προγνώσεις της Sofar έως και 50% πιο ακριβείς σε σύγκριση με άλλες λειτουργικές προγνώσεις.
Κατά τη διάρκεια των δοκιμών που διεξήχθησαν με 40 λειτουργικά πλοία της ομάδας MOL, διαπιστώθηκε μέση μείωση των εκπομπών καυσίμων/GHG κατά περίπου 6% ανά ταξίδι. Η εταιρεία σχεδιάζει την επέκταση της χρήσης της πλατφόρμας σε περισσότερα πλοία εντός του ομίλου, στοχεύοντας στην επίτευξη του οράματος για μηδενικές εκπομπές GHG μέχρι το 2050 και τη μείωση της έντασης εκπομπών GHG κατά 45% έως το 2035.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μια ιστορική συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στη βάση των Nordic Seaplanes στη Δανία, οι εταιρείες Hellenic Seaplanes και Nordic Seaplanes εδραίωσαν μια στρατηγική συμμαχία…
Έτος κορύφωσης για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου φαίνεται ότι θα αποτελέσει το 2024, καθώς τις αισιόδοξες προβλέψεις, όσον αφορά το ισοζύγιο προσφοράς/ζήτησης έως το…
Η τροπική καταιγίδα Ντέμπι ενισχύθηκε σε τυφώνα χθες Κυριακή το βράδυ και συνεχίζει να πλησιάζει απειλητικά τη δυτική ακτή της Φλόριντας, την οποία αναμένεται…
Νέα «πνοή» για το υπεράκτιο πεδίο φυσικού αερίου που λειτουργεί στο Ισραήλ, το Leviathan, στο οποίο συμμετέχουν σημαντικές εταιρείες ενέργειας, όπως οι ισραηλινές NewMed…
Συνεχίζεται το χάος στο Μπαγκλαντές με τον απολογισμό των νεκρών από τις διαδηλώσεις να ανέρχεται σήμερα (πρωινές ώρες 5ης Αυγούστου) τους τουλάχιστον 300, αφού…
Άνοδο της παραγωγής σιταριού του Καναδά αναμένει για το 2024/2025 το αμερικανικό υπουργείο. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του αμερικανικού υπουργείου, η παραγωγή σιταριού του…
Η μετατροπή πετρελαιοκινητήρων σε κινητήρες με μεθανόλη αναμένεται να ενισχύσει τη ζήτηση στη ναυτιλιακή βιομηχανία, καθώς προσφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη για τους πλοιοκτήτες σε…
Συνέντευξη του κ. Κωνσταντίνου Τσαγκαρόπουλου, Διοικητή και Προέδρου του Δ.Σ. του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ