Σημαντική άνοδος έχει καταγραφεί τα τελευταία έτη στις κυβερνοεπίθεσεις με στόχαστρο τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Δημοσίευμα των Financial Times υποστηρίζει ότι ένα μέρος αυτών έχουν τη στήριξη κρατών, καταδεικνύοντας μια νέα πτυχή των γεωπολιτικών συγκρούσεων, καθώς οι εμπορευματικές ροές βρίσκονται στο στόχαστρο.
Το 2023, η ναυτιλιακή βιομηχανία δέχτηκε τουλάχιστον 64 κυβερνοεπιθέσεις. Είκοσι έτη νωρίτερα, ο αντίστοιχος αριθμός ήταν τρεις, κάτι το οποίο, παρότι τονίζεται από τους FT, δεν έχει κατεξοχήν ουσιώδη αξία, δεδομένων της ραγδαίας τεχνολογικής προόδου και της υιοθέτησής της στην καθημερινότητα έκτοτε.
Από το 2001 έως σήμερα, το 80% των επιθέσεων έχουν συνδεθεί με δράστες από τη Ρωσία, την Κίνα, τη Βόρεια Κορέα και το Ιράν. Πρόσφατα, οι επιθέσεις φέρεται να συνδέονται με τις συγκρούσεις σε Ανατολική Ευρώπη και Μέση Ανατολή.
Την ίδια ώρα, τα ευρήματα αυτά καθίστανται πιο ανησυχητικά, δεδομένου ότι η ψηφιοποίηση τώρα γνωρίζει άνθιση στη ναυτιλία. Συνεπώς, εφόσον δεν πραγματοποιηθούν οι απαραίτητες επενδύσεις, η ναυτιλία θα καθίσταται ολοένα και πιο ευάλωτη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Κωστής Φραγκούλης, επικεφαλής της Franman, Πρόεδρος του Propeller Club Πειραιά και Α’ Αντιπρόεδρος του International Propeller, τιμήθηκε ως Παγκόσμιο Μέλος της Χρονιάς (2024…
Από βουτιά σε βουτιά συνεχίζουν οι ναύλοι των LNG carriers, με τη Λεκάνη του Ατλαντικού να αποτελεί περιοχή κατάρρευσης των ναύλων. Πιο συγκεκριμένα, βάσει…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων για το γ΄ τρίμηνο του 2024 προχώρησε την Παρασκευή 1 Νοεμβρίου η Costamare, με επικεφαλής τον κ. Κωνσταντίνο Κωνσταντακόπουλο.…
Η σπουδαία και ανιδιοτελής προσφορά της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, μέσω της ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ, στην Ελληνική Αστυνομία, που αφορά στη δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής,…
Σε εξέλιξη βρίσκεται η επ’ αόριστον απεργία των εργαζομένων στον λιμένα του Μόντρεαλ, η οποία ξεκίνησε τις πρωινές ώρες της Πέμπτης 31 Οκτωβρίου. Συγκεκριμένα,…
Την πτωτική πορεία της ευρωπαϊκής ζήτησης ντίζελ πιθανότατα θα ανατρέψει το γεγονός ότι η Μεσόγειος Θάλασσα θα γίνει ECA από τον Μάιο του 2025,…
Η ευρεία υιοθέτηση της αμμωνίας ως μελλοντικού καυσίμου της ναυτιλίας παρουσιάζει τεχνικές προκλήσεις, λόγω της εγγενούς τοξικότητάς της, που απαιτεί μέτρα ασφαλείας και ειδικό…
Αντιμέτωπη με τις παράπλευρες απώλειες των κυρώσεων της Δύσης κατά της Ρωσίας βρίσκεται η TotalEnergies, η οποία βλέπει σημαντικά κεφάλαια να εγκλωβίζονται στη Ρωσία.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ