
Η νησιωτική χώρα Κιριμπάτι, που βρίσκεται στην Ωκεανία, αποτελεί ένα πολύ μικρό και άγνωστο για τους περισσότερους κράτος, ωστόσο το ίδιο διαδραματίζει καίριο ρόλο στις εκλογές που αναμένεται να καθορίσουν σε μεγάλο βαθμό το μέλλον των εξορύξεων στους ωκεανούς.
Ειδικότερα, η Διεθνής Αρχή Θαλάσσιου Βυθού (ISA), που υπάγεται στον ΟΗΕ, είναι υπεύθυνη τόσο για την εκμετάλλευση όσο και για την προστασία περισσότερο από το ήμισυ του ωκεάνιου πυθμένα. Η εν λόγω αρχή, που μπορεί να καθορίσει τις εξελίξεις στον τομέα των θαλάσσιων εξορύξεων μεγάλου βάθους, διανύει προεκλογική περίοδο, με δύο υποψηφίους να διεκδικούν την προεδρία της.
Από τη μία πλευρά είναι ο Michael Lodge, υποψήφιος των νήσων Κιριμπάτι, ο οποίος δηλώνει ότι μία από τις κορυφαίες προτεραιότητές του είναι η άμεση οριστικοποίηση των κανονισμών εξόρυξης που θα δώσουν έναυσμα για την ανάπτυξη μιας βιομηχανίας μετάλλων βαθέων υδάτων, η οποία εκτιμάται ότι θα αποφέρει πολλά δισεκατομμύρια δολάρια.
Από την άλλη πλευρά βρίσκεται η Βραζιλιάνα Leticia Carvalho, η οποία εκτιμά πως η οριστικοποίηση των κανονισμών μπορεί να διαρκέσει αρκετά χρόνια, καθώς προέχει η διαπραγμάτευση των όρων που αφορούν την προστασία των ωκεανών από τις επιβλαβείς επιπτώσεις των εξορύξεων.
Εν κατακλείδι, ο επόμενος πρόεδρος της ISA αναμένεται να ασκήσει σημαντική επιρροή στο κατά πόσον οι εταιρείες εξόρυξης θα μπορέσουν να εκμεταλλευτούν άμεσα τους πόρους που βρίσκονται στους πυθμένες των ωκεανών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Από την πρώτη εμφάνισή τους, στα μέσα του 19ου αιώνα, μέχρι και τα τέλη της δεκαετίας του 1950, τα υπερωκεάνια πλοία θα διαδραμάτιζαν πρωταγωνιστικό…
O στόλος containerships κατανάλωσης μεθανόλης της Maersk συνεχίζει να αυξάνεται με ραγδαίους ρυθμούς. Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Maersk, την Πέμπτη 27 Μαρτίου…
Θετικές παραμένουν οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής ικανότητας…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου Pure Car and Truck Carrier (PCTC) γνωστοποίησε πρόσφατα o Noatum Maritime, ο ναυτιλιακός βραχίονας του ομίλου AD Ports Group. Σύμφωνα…
Σχεδόν δώδεκα δεξαμενόπλοια με ιρανικό αργό, τα οποία υπόκεινται σε κυρώσεις από τις ΗΠΑ, αναμένουν στα ανοικτά της Μαλαισίας, ενώ ορισμένα από αυτά βρίσκονται…
Η συνεργασία της MSC Cruises και του ναυπηγείου Chantiers de l’Atlantique βαίνει δυναμικά. Την Πέμπτη 27 Μαρτίου, στη Saint-Nazaire της Γαλλίας, έλαβαν χώρα ταυτόχρονα…
Η Ρωσία προχωρά στην κατασκευή ενός νέου ναυπηγείου, το οποίο θα διαδραματίσει καίριο ρόλο στη στρατηγική της Μόσχας για τις μεταφορές στην Αρκτική. Ειδικότερα,…
Οι κολοσσοί της liner ναυτιλίας συνεχίζουν να ενισχύουν τους στόλους τους με καινοτόμα πλοία, ποντάροντας στα καύσιμα που θα δομήσουν το μέλλον της ναυτιλίας.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ